• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
bisermonov - специалист
Здравейте форумци
Искам да ви дам един съвет но подкрепен със пример.
Карам Фолцваген Пасат 2 комби. Купил съм го преди 10 г. Но допреди 2м. няма проблеми и какво стана. Викам си толкоз години я да му направя един ремонт, и се започна тампони на задния мост, предни пружини амортисьори комплект със макверсоните накладки и др. дребни работи не ги помня, 700лв. всичко.
Чезнеше антифриз аиде пак във сервиз две съединения един маркуч и помежду другото ангренажен ремък ролка една гарнитурка на капака на клапаните че сълзи масло и други дребни работи около 300 лв. Но пак чезне антифриз и така се омазниха стъклата че няма търкане честито радиатор на парното това означава таблото на земята, (майсторите ми по време на работа настъпили едната колона на таблото направо я смазали от време на време сега чезнат светлините на километража нещо не догодили и така сложили таблото че има фуги та виждам карантиите под таблото) пак пари не ги помня че чудото ми започва. Ставам една сутри и не мога да запаля обаждам се на хората кадете ми поправят колата идват задърпаха ме до сервиза умуваха половин ден стартер направих го, помежду другото и бензиновата помпа беше изгоряла смених я един джоб пари отново. Отварям капака да проверя антифриза, пак чезне лошо гарнитура на главата хайде пак на майстор още 300 лв. Помежду другото отказа газовата уредба на майстор, пари и така ужаса ми продължава не иска да пали клемореда се е съсипал на майстор, дребни пари Тъй като съм я карал извесно време само на газ дюзата на моно инжекциятя се е съсипала ще ходя на майстор. Та до тука около 2000лв по моя таралясник и края му се невижда.
Та съвета ми е купуваш си кола 5-7 годишна ако имаш пари и по нова караш я 8 максимум 10 г. и хвърляш до тогава си спестил някой лев и пак по-нова колица и така.

:wallbash:
Последна промяна от bisermonov на вт фев 16, 2010 6:18 pm, променено общо 1 път.
NEMESIS - специалист
bisermonov написа:
съвета ми е купуваш си кола 5-7 годишна ако имаш пари и по нова караш я 8 максимум 10 г. и хвърляш до тогава си спестил някой лев и пак по-нова колица и така.
:wallbash:
Същата работа и с жената например-земаш една-държиш я 2-3 години като ти омръзне я гониш и земаш нова :lol: и да не е много амортизирана че е лошо
:lol: Съвета ти е неуместен и неправилен никак :!:
Кофти е това че изведнъж са се появили толкова много ремонти и дефекти-но като ги отстраниш и оправиш-ще си караш дълго време без проблеми.
Не давай такива съвети /защото са неправилни/ да си купя кола на 5-7 години или нова защото от тия новите пък дето са в момента на пазара нито една не отговаря конкретно на моите изисквания,а тези 5-7 годишните повечето от тях имат такива дефекти се едно са участвали в война :lol: Външния вид не ме интересува мен поне-за дефектите става дума.
bisermonov - специалист
Е не всички са участвали във война има и хубави екземпляри :-D
ArturDent - Почти Безобиден
bisermonov, да ти дигна самочувствието - колата ти не е пасат 2, а пасат Б3. Това ти го казвам без да съм я виждал дори.
Сега идеята - от това можеш да изкараш пари - хващай се на бас с всеки "разбирач-автомонтьор", който ти твърди че пасата ти е 2-ка.
Чаро - Акълия
И аз имам 20 годишна... кола :lol:
Обаче не я изоставям!
Тия работи дето ги обясняваш, ме карат да мисля, че си я поизоставил за някоя и друга годинка. Моята я гледам строго :lol: , само да кюфне или подтропне и веднага се взимат съответните мерки. Малко и навреме. Повече от 200лв наведнъж не съм давал, на година по 200-300лв за поддръжка- консумативи и резервни части.
Сигурен съм, че ако продължавам да я поддържам така, ще надживее не 5-7 годишна, ами и нова( предвид качеството и обслужването в сервизите)
Освен това не давам друг да пипа по колата. За жената не знам :lol: :lol:
niki_sap - специалист
Всяка кола губи 50% от цената си за 3 години. Това е аксиома - няма значение дали говорим за чисто нов Мерцедес или за Опел на 15 години. Това се отнася докато колата не достигне себестойност 2-3 000 лв. След това цената е "по договаряне" т.е. ако я купиш за тези пари колата няма остатъчна стойност и след 3 години не може да е сигурно, че ще се вземат 50% от цената й.
От там нататък всеки може да си прецени колко пари може да си ползволи да даде в рамките на 3 години за да притежава дадена кола. Като се направи елементарна сметка за най-чести проблеми на модела, леки ремонти, застраховки, 50% от цената и е в общи линии лесно да се сметне каква кола можем да си позвлим.
Оделно при купуването на кола са винаги субективните фактори като привързаност към дадна марка, престижност на даден автомобил и т.н.

С две думи - ако една кола губи повече от 50% от цената си за 3 години значи има причина - аз лично избягвам такива коли. Въпреки, че специално при тези коли понякога може да се намерят и приятни изключения.
Последна промяна от niki_sap на вт фев 16, 2010 8:17 pm, променено общо 1 път.
NEMESIS - специалист
niki_sap написа:
Всяка кола губи 50% от цената си за 3 години. Това е аксиома - няма значение дали говорим за чисто нов Мерцедес или за Опел на 15 години. Това се отнася докато колата не достигне себестойност 2-3 000 лв. След това цената е "по договаряне" т.е. ако я купиш за тези пари колата няма остатъчна стойност и след 3 години не може да е сигурно, че ще се вземат 50% от цената й.
От там нататък всеки може да си прецени колко пари може да си ползволи да даде в рамките на 3 години за да притежава дадена кола. Като се направи елементарна сметка за най-чести проблеми на модела, леки ремонти, застраховки, 50% от цената и е в общи линии лесно да се сметне каква кола можем да си позвлим.
Оделно при купуването на кола са винаги субективните фактори като привързаност към дадна марка, престижност на даден автомобил и т.н.
И забрави да добавиш че не всичко е пари и не всичко опира до пари :!:
Така че в много случай цената няма значение колко ще бъде след 1,2,3 или 23 години.
2betrendy - специалист
моята кола също е стара - на 13 години и за капак на всичко FIAT. Често ме е яд на "фичо", ама не го оставям ... :-D давам на ремонт и карам. Някак си съм се влюбила в тази кола - може би защото ми е първата лично моя ! :)
niki_sap - специалист
Е точно това са субективните фактори - искам Мерцедес цял живот съм мечтал за Алфа и т.н. Но това не променя аксиомата за цените :)
ArturDent - Почти Безобиден
2betrendy написа:
... и за капак на всичко FIAT. Често ме е яд на "фичо"...
То и лафа е такъв "Който кара Фиат, го е яд".
Моя майстор пък казва кола с "Ф" никога Фиат, Фолксваген, Форд...
Ама аз го дразня имал съм два VW пасата (Б3 и Б5), и едно Фиат Пунто, скоро мисля да го ядосам и някой Форд Фокус - с две ф-та
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Моята кола на 20г. УЖАС" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: