• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всички имаме коли, нали ?
maxuel82 - специалист
Искам да ви попитам къде в Пловдив шлайфат качествено цилиндрови глави ??? Питам защото днес забелязах че в разширителния съд на колата има масло което предполага че имам проблем с гарнитурата и ще се наложи да свалям главата !А щом се свали главата е добре да се "лизне" на шлайф за да прилегне добре новата гарнитура ! :? Мисля да се пробвам сам да си оправя колата въпреки че досега не ми се е налагало да свалям глава и да сменям гарнитура :? Колата е Фиат браво 1.9 дизел 98 г. !!!
stan_slav - специалист
Проблеми в гарнитурата при дизела обикновено са свързани с надуване в водната система и изхвърляне на антифриза, придружено със загуба на парното и прегравяне. Появата на масло в антифриза може да се дължи на охладителя на маслото - той се намира между блока и масления филтър и има два щуцера свързани към охладителната система. Вариантите са да го подмениш с друго или да го демонтираш - свързваш маркучите с тръбичка, сваляш го и навиваш по къса втулка за да може масления филтър директно да се завие на блока.
maxuel82 - специалист
stan_slav написа:
Проблеми в гарнитурата при дизела обикновено са свързани с надуване в водната система и изхвърляне на антифриза, придружено със загуба на парното и прегравяне. Появата на масло в антифриза може да се дължи на охладителя на маслото - той се намира между блока и масления филтър и има два щуцера свързани към охладителната система. Вариантите са да го подмениш с друго или да го демонтираш - свързваш маркучите с тръбичка, сваляш го и навиваш по къса втулка за да може масления филтър директно да се завие на блока.
Маркучите на радиатора се "помпат" и стават доста твърди когато двигателя работи ! Колата иначе не прегрява а и парно си имам ! Но както казах може да съм хванал проблема в началото ! Охладителя на маслото ми е на въздух !Под масления филтър излизат два маркува които отиват към кулерчето което охлажда маслото !Така че мисля че няма допир с антифриза !
stan_slav - специалист
Това че са твърди при загрят двигател до определена степен не е проблем. Последното нещо при проблеми с гарнитурата който правят тези двигатели е вкарване на масло в охладителната система, но всяко правило си има изключения. Шлайфа при демонтиране на глава е задължителен. Хубаво е да се огледа за пукнатини, да се шлайфат клапани, да се подменят гумички, да се направи реглаж на клапаните. Най-неприятното след това е почистването на охладителната система от маслото - мисия почти невъзможна ако е попаднало по-голямо количество. Успех с ремонта - двигателя не е сложен, изискват се сравнително малко специални инструменти.
leonardo_vd - модератор
stan_slav написа:
Това че са твърди при загрят двигател до определена степен не е проблем. Последното нещо при проблеми с гарнитурата който правят тези двигатели е вкарване на масло в охладителната система, но всяко правило си има изключения. Шлайфа при демонтиране на глава е задължителен. Хубаво е да се огледа за пукнатини, да се шлайфат клапани, да се подменят гумички, да се направи реглаж на клапаните. Най-неприятното след това е почистването на охладителната система от маслото - мисия почти невъзможна ако е попаднало по-голямо количество. Успех с ремонта - двигателя не е сложен, изискват се сравнително малко специални инструменти.
Да се напаснат клапаните, ДА .. Гумичките също... За реглаж няма да говорим, това да не е някое старо СОЦ возило. в случая колата е с хидравлични повдигачи и е редно преди да се сглоби всичко повдигачите да се "изпразнят" от маслото. След като веднъж мотора запали те си се напомпват от налягането на маслото колкото е необходимо.
Шлайфа е задължителен само когато колата е прегряла или издухала гарнитура в други случаи не трябва. Защото ако при всяко сваляне и шлайфане какво ще остане от главата /губи се степента на сгъстяване и трябва да се компенсира с по-дебела гарнитура. Не казвай че 1.9 не е сложен, да ако е простя дизел, но ако е 1.9JTD ще му е малко неудобно на колегата като знам как е нагъчкано всичко. Успех
dobrev9111 - напреднал
Главата задължително се шлайфа, клапаните ако има нужда също се шлайфат, и гумичките се сменяват ако се шлайфат клапаните. Добре е да отнесеш главата да я проверят дали не е спукана някъде вътре.
maxuel82 - специалист
Колата е 1.9 тд 75 с механичната помпа на БОШ !Не е сложно но е малко нагъчкано ! Лятото ми се прее.ба водната помпа по магистралата и докато видя стрелката беше "горе на черешата" после 45км докато се прибера доливах вода но като не въртеше помпата бързо я изхвърляше и прегря още 3-4 пъти ! От от това си правя изводите че проблема е с гарнитурата или главата е спукана ! :? Че трябва и динамометричен ключ да си купувам :-D
maxuel82 - специалист
В моя случай ще трябва да се шлайфа защото колата беше прегрята и то на няколко пъти !Така че без шлайфане няма да стане ! Ще кача снимки като я сваля !Я ми припомнете как се напасваха клапаните ! Защото мисля да им изчистя нагара и ще трябва да се тръкнат малко за да уплътняват добре ! Доколкото си спомням се използваше специална паста за напасване на клапаните ! Опашката на кпалана се мушка в маркуч и се върти с дрелката наляво -надясно ! След това се слагат пружините и се пробва дали уплътняват плътно клапаните като горивната камера се пълни с нафта или беззин !Ако някой клапан изпуска се повтаря шлайфането !Питам защото съм позабравил ! Правил съм такива "упражнения " преди повече 10 години и спомените са ми поизбледнели ! :?
peikov - помощник
Има две места в Пловдив,на които съм
ползвал услугите.Едното е при Чарли
зад РУМ "Родопи"(бившия),а другото
е на Пещерско шосе до Акациева
горичка.Ако ти откажат и от двете
ми пиши и аз ще ти шлайфам лично
във фирмата където работя.
leonardo_vd - модератор
Разчистих темата. Нека се придържаме към проблема на колегата.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Шлайф база в Пловдив - къде ???" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: