Всички имаме коли, нали ?
Имам ел. изпарител Мимгаз, нов. Искам да питам нещо за настройките.

Винт 1 е байпас за допълнителна газ към камерата за ниско налягане. От къде се започва настройката му и как се прави? Масимално затегнат?
Винт 2 е за чуствителността на мембраната. От какво положение се започва регулировка? Максимално развито или максимално завито? Хода му е около сантиметър, а всеки казва "малко завиваш или малко развиваш", но не и от какво положение се почва.
Колата е Рено19 МИ.
Отиди да ти го регулират на газ анализатор. Не е чак толкова скъпо.
Майстори много знайни и незнайни. Не знам на кого ще попадна и в какво настроение ще е. Този който ми го монтира е майстор, но май не му се занимаваше много и не съм доволен. Искам да пробвам сам.
Главно ме интересува винт 2. Каква е зависимостта : много развит - еди какво си ; много завит - еди какво си?
Това си е чисто Ловато. Пълно е в нета с теми относно настройката му. Ето една.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=45869
Тази съм я чел. И много други. Не намерих това което търся.
Градски, във форума на Рено влиза ли?Намерих една статия за реглаж и по-скоро за винт 1 :)
http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=24296.0
И тази съм чел :)
Винт 1 да кажем е ясен за какво е. Но това което е писано за винт 2 нещо ме съмнява. На стария изпарител беше повече развит(показваше се от корпуса поне 8мм), отколкото завит. А и поста там не е от личен опит.
Препечатвам от горните линкове, поста който най-правилно обяснява процедурата. Само съм разменил номерацията на винт 3 с 1, за да съвпада с твоята снимка. Би трябвало да можеш да се справиш сам
,палиш колата ,да загрее,може и на газ ,после с една отверка проверяваш дали винт 1 не ти е завит до край-газаджийте обичат да го завиват и да регулират всичко от 2 .
така ,развиваш с по 1/4 този винт(1) ,ако почне да глъхне мотора ,завиваш по часовниковата стрелка 2,това го повтаряш до момент ,в който от винт 2 няма да ти зависи
празния ход,тогава леко развиваш винт 2 така че мотора леко да заглъхне(ама много леко) ,като компенсираш това глъхнене като завиеш малце винт 1,
от винт 1 трябва да ти зависи 80%-90% от празния ход ,ако ме разбра какво искам да ти кажа.от винт 2 трябва да зависи много малко ,ако искаш да имаш
стабилен празен ход.не трябва да се завива и прекалено винт 1,защото от него зависят преходния режим когато плавно подаваш газ.
след като си регулирал празния ход ,се регулира и вървежа на колата от винт 4-това е винта на врътката ,който се намира на маркуча на газта,ама него не си го
снимал.
качваш се на колата и по малко затваряш(1/4)този винт и правиш проби как върви ,ако почне да се мъчи и неще да набира ,развиваш до последната стабилна
работа на мотора натоварен, ако са ти подбрали плочката правилно трябва всичко да мине без проблем
последната настройка зависи колко ще ти върви и гори колата,а предните са за празния ход да е стабилен и колата да не ти хълца като набираш.
Ако от толкова писания не ти е станало ясно, извинявай но от нищо няма да ти се проясни. Иди на майстор. Колко стърчи винта ако ти е критерий :)
В нито едно писане никой не обясни КАК работи този болт 2. А колко стърчи, мисля, че има значение, понеже натиска лост за който е закачена мамбрана и би трябвало да има разлика дали е малко натиснат или много.
tarlyo написа:И тази съм чел :)
Винт 1 да кажем е ясен за какво е. Но това което е писано за винт 2 нещо ме съмнява. На стария изпарител беше повече развит(показваше се от корпуса поне 8мм), отколкото завит. А и поста там не е от личен опит.

На стария ти изпарител винта е бил по-дълъг :-D Какво значение има колко стърчи винта.Това не е критерий при реглаж.Аз моята си я регулирах сам и сега на студено не пали.За тези неща има диагностика-демек не е за всеки :) Успех все пак :)
Тарльо от този винт се регулира сместа.Завиваш обеднява, отвиваш обогатява.Просто натягаш или охлабваш една пружинка която влияе на вилката на мембраната на кръга за ниското.Успех.И забрави това колко стърчи винта.
Ааааа тея изпарители са добри, имам такива и на двете си коли и много съм доволен.
И като добавим че до този момент пропуска още една регулировка ако вообще майстора му го е сложил че и това често взе да се вижда от пишман майстори. Тоест регулатора на максималния дебит. Пък може и ламбда контрол да са му сложили и за това да премълчава.
Та хептен ще ги оправи нещата.
@рашкета, пусни 1 -2 снимки на твоите изпарители, ако не те затруднява.

@lov, Регулатор за дебит имам, разбира се. А ламбда контрол си нямам, той по-скъп от газовата.
inspo написа:Отиди да ти го регулират на газ анализатор. Не е чак толкова скъпо.
Това е!
За доброто горене се съди по изходящите газове. Всяко друго регулиране е компромис и е субективно усещане на всеки майстор.
Това е така, но не е 100% валидно. Старата ми колица(форд мондео) вървеше по-добре и харчеше по-малко, като минат 1500-2000 км след реглаж и филтъра се позапуши и съответно сместа стане малко по-богата. Проверено е нееднократно,все пак съм го карал 70х.км. и реглажа е правен на различни места.
tarlyo написа:
@lov, Регулатор за дебит имам, разбира се. А ламбда контрол си нямам, той по-скъп от газовата.



Да бе да 60-70 лева. Ти тая уредба да не си я взел за по малко я.

http://www.runel-tech.com/?p=productsList&iCategory=7

Е може и малко повече но не е чак толкова скъпо удоволствие и се изплаща бързо при тези цени на горивата.
Някой пробвал ли е на практика ефекта от този ламбда контролер?
И съм ги чел тия работи и съм регулирал и после пак чел и пак регулирал и така до безкрай. Нищо не направих, или няма мощност в баир или няма стабилни ниски обороти или се дави или гърми от бедна смес и във всички случаи и реглажи разхода е невероятен, като натиснеш десния цензура без значение върви или не върви колата усещаш как засмукването ти дърпа крачола. Харчи като змей. Отидох при човек, който за 30 секунди на слух развъртя, завъртя 2-3 винта реглажни и колата се успа. Хем стабилни ниски обороти, хем пъргава, хем мощна, пък разхода 13/100 градско за 112 к.с двигател т.е повече от приличен.
tarlyo написа:В нито едно писане никой не обясни КАК работи този болт 2. А колко стърчи, мисля, че има значение, понеже натиска лост за който е закачена мамбрана и би трябвало да има разлика дали е малко натиснат или много.

На другия край на лоста е клапана ,който пуска газ към двигателя.
За нов турски изпарител реглажа е много :rolleyes: ,защото мембраната и пружината работят "твърдо"
за разлика от Ловато.
Ако е много навит рискуваш колата да е тромава до някъде и "излита" във високи обороти.
Много развит-нетабилен празен ход и реглаж през ден.Също и преразход.
Трябва сам с проба -грешка да намериш баланса :drinkers:

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Автомобили”