Всички имаме коли, нали ?
При превключване от бензин на газ се усеща придърпване в движение а ако е на място 4 трептения. Газаджията каза че е ок но аз не мисля така. Също ми мирише леко на газ от изпарителя, това нормално ли е?
И на двата въпроса -не. По втория въпрос,с гъба потопена в сапунен разтвор, провери връзките около изпарителя и инжекторите. По първия въпрос, след като не си доволен от газаджията относно монтажа на Фобоса, се оплачи по телефона или ел. поща в Плевен ( http://www.fobos-bg.com/ ). Сигурен съм, че от Фобос, ще вземат отношение.
Проверих навсякъде, няма мехурчета а си ухае на газ около изпарителя. Монтажа не е от сервиз на фобос! Маркучите са доста дълги от рейката до дюзите и да неби за това да се усеща при самото превключване?
Не съм срещал обикновенна газова да не понамирисва леко, но това не се усеща в купето или настрани по никакъв начин. Имай предвид, че ако не ти е изправна охладителната система / например колата седи студена, защото термостата не затваря като хората или ти е малко охладителната течност/ абе възможно е изпарителя да не е достатъчно топъл постоянно и да не преминава бързо във фаза и оттам да понамирисва... това би обяснило и претрисането...

Само където не каза ГИ ли е кво е ... може би каква е колата...
Да забравих да напиша че е ГИ.
Маркучите от газовата рейка до смукателния колектор трябва да са възможно най-къси. Примерно 10 см. Изпарителя нов ли е? Между него и рейката маркучът трябва да е със скоби, защото след изпарителя има налягане.
Може да изпуска мембраната на изпарителя към вакуума.
Виж, дали има малко маркуче м/у изпарителя и колекторите. Извади го и виж дали от отвора на изпарителя излиза газ.
Ако да - нова мембрана.
perko написа:Може да изпуска мембраната на изпарителя към вакуума.
Виж, дали има малко маркуче м/у изпарителя и колекторите. Извади го и виж дали от отвора на изпарителя излиза газ.
Ако да - нова мембрана.

Мембраната не задържа газа между първа и втора редукционна степен!
Мембраната служи да придърпа кобилицата/лоста под нея и да отвори клапанчето .
Ако изпуска без да е запален автомобила се сменя уплътнителя на кобилицата , а не мембраната!
Мембраната се сменя, когато се втвърди или се скъса.
TOK написа:Проверих навсякъде, няма мехурчета а си ухае на газ около изпарителя. Монтажа не е от сервиз на фобос! Маркучите са доста дълги от рейката до дюзите и да неби за това да се усеща при самото превключване?


При дълги маркучи е възможно придърпване, но е важна и настройката на ГИ. Най добре се обърни към сервиз на Фобос и ще го оправят. Ако трябва звънни на телефона на Вендов, кокато не е извън БГ стои повече в Софийския сервиз.Човека е отзивчив. При ГИ има специфични неща и не всеки газаджия може да се справи добре. Ако си от София може да попиташ и при Жоро от Горна баня, той е добър на всички газови. Работи и с Фобос.
Днес преместих рейката възможно най-близо до дюзите. Но пак си е далече, 15-20см. Колата спря да притрисва при превключване от бензин на газ когато не е загряла напълно. Загрее ли на 80-90 градуса пак се усеща. :? Предполагам тук може да се оправи софтуерно. Миризмата като че ли изчезна. Проверих навсякъде с пяна, включително и на вакума. Няма изпускане. :-D При монтажа газаджията е прекарал медната тръба до кормилния прът и от въртенето се е износила леко :shock: Веднага я огънах и я отдалечих.
Относно тази система имам няколко питания.
1. Ел. клапана на евросондата за какво служи? Мислех си че спира газта когато изгася колата но уви. Когато откачих тръбата от изпарителя, за малко да се обгазя :-D Дръпнах кабелната обувка от клапана и колата си бачка супер на газ. :?
2. Има ли начин да се почисти рейката от мизерия без да се демонтират елементите от нея? ( със спрей примерно)
3. Само с мен ли се еб..а електронния нивомер?
TOK написа:1. Ел. клапана на евросондата за какво служи? Мислех си че спира газта когато изгася колата но уви. Когато откачих тръбата от изпарителя, за малко да се обгазя :-D Дръпнах кабелната обувка от клапана и колата си бачка супер на газ. :?

Колко време работи колата?
Нали тръбата до другия клапан е пълна с газ.
Спри кранчето и ще видиш, че пак ще работи известно време(1-2мин.)
Педи да развиваш тръбата, стягаш крана, палиш и докато угасне...
TOK написа:Днес преместих рейката възможно най-близо до дюзите. Но пак си е далече, 15-20см. Колата спря да притрисва при превключване от бензин на газ когато не е загряла напълно. Загрее ли на 80-90 градуса пак се усеща. :? Предполагам тук може да се оправи софтуерно. Миризмата като че ли изчезна. Проверих навсякъде с пяна, включително и на вакума. Няма изпускане. :-D При монтажа газаджията е прекарал медната тръба до кормилния прът и от въртенето се е износила леко :shock: Веднага я огънах и я отдалечих.
Относно тази система имам няколко питания.
1. Ел. клапана на евросондата за какво служи? Мислех си че спира газта когато изгася колата но уви. Когато откачих тръбата от изпарителя, за малко да се обгазя :-D Дръпнах кабелната обувка от клапана и колата си бачка супер на газ. :?
2. Има ли начин да се почисти рейката от мизерия без да се демонтират елементите от нея? ( със спрей примерно)
3. Само с мен ли се еб..а електронния нивомер?


Явно си попаднал на калпав газаджия.
1. Клапана на евросондата е точно за това , да спира газта при изгасване на мотора. Когато откачиш тръбата ще излезе малко газ и трябва да спре.Целта на този клапан е защитен, при евентуална катастрофа да не допуска свободно излизане на газ от прекъсната тръба. Ако продължава да излиза газ от тръбата значи клапана е скапан. Преди изпарителя или на самия него трябва да има още един клапан /магнет вентил/ с филтър за очистване на газта. Той също спира газта като не работи мотора на газ. Филтъра се сменя поне на 1год, доста гадост се събира по него.
2. В рейката не би трябвало да има "мизерия", защото освен филтъра в клапана след изпарителя задължително трябва да има фин филтър който не допуска да влизат боклуци към рейката. Той също се сменя на 1 година.
3. Електронния нивомер се настройва при настройката на ГИ софтуерно за да е точен.
Моята кола от 6г работи с ГИ Фобос , сменял съм само филтри, напукани маркучи и един комбиниран датчика на рейката. Но не ми се е налагало да чистя рейка и инжектори.
Рейката и инжекторите се почистват на ултразвукова вана.Не ги пипай ако не си наясно.
Наистина се оказа, че изпуска през вакума на изпарителя. Изпускането е минимално за това не го забелязах предишния път. Като сложа малко пяна прави малко мехурче около 10-15мм. за 4-5 секунди. Изпарителя е Томасето http://www.fobosgas.com/productv/285/re ... setto.html на 8000км. Това проблем ли е?
Другото интересно нещо което открих в евросондата е липса на елемент на ел.магнитния клапан. Клапана изобщо не беше свързан а просто бяха скрити кабелите под бутилката. Подадох ток и въобще не щрака! Иначе бобината е здрава. Това ме навежда на мисълта че газаджията за да икономиса кабел и премахнал елемента вътре в самия ел. клапан. Сега газта се спира само от ел.клапана на самия изпарител. Евросондата е Ферони. Въпроса ми е от къде мога да си закупя вътрешните елементи на магнитния клапан на евросондата. При спирането на крана на евросондата мога ли да демонтирам ел магнитния клапан или ще трябва да е на празна бутилка.
Като спреш крана би трябвало да можеш да свалиш клапана. Направо си вземи нов, не знам дали ще намериш части. Изпарителя е добър, провери му само филтъра да няма много боклук. Самия филтър се сменя. Моят изпарител е на 100к и няма проблеми, макар че е от по старите.Магнет вентила на изпарителя и този на бутилката вероятно са в една верига.

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Автомобили”