Всички имаме коли, нали ?
DMN - майстор
Според мен всичко е доста относително с тези сметки за акумулаторите. Много зависи от техническото състояние на автомобила. Зависи на какво разстояние го караме, всеки ден ли го караме или стои по седмици без да го палим, колко време върти преди да запали, в какво състояние е и колко ток дърпа стартера, как зарежда алтернатора, има ли утечки и колко са големи и т.н. И не на последно място качеството и възрастта на самия акумулатор. Аз затова предпочитам да си вземам обслужваем за да мога да следя плътността на електролита, за мен това е най-сигурния показател колко е зареден. И ако има нужда периодично си го дозареждам на зарядното. Щото в крайна сметка може да имате и 200ач-ов акумулатор, ама да го карате с 1/4 от капацитета му, а това нито има смисъл, нито е добре за акумулатора. За акумулатора е най-добре да е възможно най-зареден, не и презареден разбира се. По-големия акумулатор има смисъл само, ако е зареден напълно и тогава ще имаме по-голям резерв от ток, иначе за какво ни е незареден, но това в градски условия е трудно да стане на автомобила(това важи и за по-малките акумулатори) и трябва да се дозарежда, но това едва ли го правят и 1% от шофьорите, случва се едва когато не могат да запалят. Всяко нещо си иска поддръжката.
Pinto - специалист
От години ползвам един стар трик в големите студове. Преди да запаля пускам късите за 10 секунди, изчаквам 20-30 секунди и тогава паля. Не знам правилно ли е, но действа. Учените да обяснят теоретично дали е правилно или не.
Тани - модератор
По този начин загряваш леко електролита на акумулатора, което съответно му повишава капацитета, който е паднал почти наполовина заради минусовите температури :wink:
igt - специалист
Чел съм статия във връзка с "възбуждането" на акумулатор преди да запалиш двигателя, пробвал съм и реално има ефект, но пускаш "късите" за около пет секунди, след това изчакваш около три, така два пъти и стартираш.
Естенствено най-добре е човек да има добре работещ и зареден акумулатор, но това, като допълнителен способ има своето приложение.
hygro - майстор
За да палят на студено, в електролита на акумулаторите за военни цели слагат магнезиев сулфат или някои други соли, неучастващи в химическата реакция. Модно е да се слага ЕДТА, като чудодейно средство, като връща младостта, но май резултатите се превъзнасят...

А Монбат забравете, при тях няма какво да помогне - дефектното производство с поддръжка не може да се компенсира...
ZMeyGorianin - майстор
Монбатски необслужваем купих през февруари 2008 за дизел. Два месеца преди :razz: да му изтече гаранцията се скапа клетка. Смениха го с нов без проблем, но с остатъчната гаранция на първия. Колата я карам през два месеца предимно градско. Когато ме няма акумулатора си стои закачен т.е. не се жали и обслужва много. Рядко ми се е налагало да подавам допълнителен ток за първото палене като се върна.
Преди година и нещо започна да върти бавно и дизела не палеше нормално. Тръгнах да го сменям с друга марка, но продавача предложи да го натовари и замери първо /да,да-имало още такива хора-Чест и Почитание/. Оказа се, че нищо му няма, а са за смяна кабелните обувки-оловни-френска измишльотина някаква! От тогава продължава да си върши работата все още!

Тема "Монбат Dinamic" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: