• 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16
Всички имаме коли, нали ?
KingLin - майстор
Да дам и аз своя скромен принос от лаик по темата. До тука през мен са минали около точно 9 автомобила. 3 от тях служебни коли. Първата ми лична кола беше Мазда 323 82г. с два карбуратора. След първоначален ремонт на двигателя (щото я купих със задрало бутало) друго не съм ремонтирал. После катастрофа, малко мозък и си купих втора такава, с идеята, че ще имам части, ако стане нещо. Е нищо не стана и след години си заминаха и двете на металекс :) После от двата опела съм доволен (вектра 93г и служебно Комбо 2004 г.) - по тях освен консумативи друго не е пипано, ама наистина ги гони ръждата, иначе желязно окачване. От двете сливи на жената (Рено меган дизелчета 98 г.) само проблеми от всякакво естество. Малко харчат, сравнително евтини части и поддръжка, ама през месец в сервиза не ме кефи. Последните години се возя на служебни Хюндай Елантри и съм очарован от тия коли. Карат се доста интензивно. Като возия са добре. Стабилни на пътя. Не се чупят много, а дори и да се сменя нещо има евтини части за тях. Като екстри не са кой знае какво - имат ABS, климатроник, ел.пакет и подгреви на огледалата и даже едната има автопилот. Но аз се чувствам добре вътре с моите почти 2м височина.
Обаче от към поддръжка Тойотата Карина от баща ми бие рекордите. Колата вече се води ретро, защото е над 30 годишна, но за 27-те години във семейството единственото сменяно нещо са накладки и масло. Има челен и страничен удар. При челния удар бронята сама се изправи, като само леко побеля там където беше огъната, а дебелите ламарини под маската спасиха даже и радиатора. Един тенекеджия тогава каза, че ламарините и били дебели 1.8 мм като мерил с микрометъра. Тежи 1600 кг и е с двигател 1.4 карбураторка. Та с две думи - фен съм на корейските и японските коли :) Само дето японците имат много гаден навик да ти правят живота черен, ако решиш да караш с превишена скорост. На Тойотата след 105 км/ч се включва една камбанка и не спира да дрънчи докато не намалиш. На мотора (Сузуки) също имах такава индикация - след 95 км/ч светеше лампа и бръмчеше зумер, ама там поне не дразнеше толкова, щото не го чувах особено :-D
toolegittoquit - майстор
Kirilpm написа:
Аз за сумите те питам понеже според моите сметки от 2500 до 4000лв има една малка разлика от 1500 лева(едно венто)
1500 кола, над 700 за ремонт до тук(не съм ги смятал точно), още 600лв за двигателя. Консумативи като гуми не са включени в цената. Големият данък също не влиза в тия пари, на предната имах 11лв данък. Няма как да ти го снимам, понеже не съм го отварял аз, само го видях аз и вече са го затворили тия, при които колата е сега. Мога да снимам зъбното колело в какво състояние е. Истинското решение е смяна на колата, защото и праговете след 1 година каране вече са за кърпене. Като купя ABF мотор пак ще излезе една торба пари. Все едно.. Занаяти на никого не взимам. Търся да се реши проблема. Не съм казал, че аз искам да го решавам. Искам само да е разумна цената. 600+ е много.
KingLin написа:
иначе желязно окачване....Само дето японците имат много гаден навик да ти правят живота черен, ако решиш да караш с превишена скорост.
Магистрали нямат ли? А то всички коли са с желязно окачване...май. С пластмасово няма. :-D
KingLin - майстор
Ми ходи да търсиш екипа проектирал този модел през 80-82г и ги питай имали ли са магистрали и колко е била разрешената скорост тогава.
gogo7777 - майстор
А то всички коли са с желязно окачване...май. С пластмасово няма.
Да ама с едните къртиш бордюри, с другите обикаляш дупките :lol:
stoianov_n - специалист
toolegittoquit написа:
Пояснявам. Искат, за да се свали двигателя, свали вала ремонтира или смени вала и съпътстващите дейности, както замяна и на някои неща, част от които вероятно са изживели поне 1/2 от живота си.
Абе, тия та пързалят нещо...вала ти го свалям за час и половина, без да свалям двигателя, щото съм магьосник.. :-D
Ама и цената няма да ти хареса. :cool:
Kirilpm написа:
Истинското решение е ABF мотор с всичката му карантия,но има и други решения,без сваляне на коляновия вал,без стругове,фрези,цнц-та,наваряне и т.н.Но поне да си беше направил труда да качиш една снимка,да ти кажа дали теб те огрява,но занаята си на готово няма да ти дам,ще трябва добро поведение,за да си го заслужиш,ако някой от другите колеги които нареждаше не те съжали по-рано.
ти пак, много му каза..... :roll:
Kirilpm - специалист
Аз като черна станция само напомням
stoianov_n написа:
toolegittoquit написа:
Хем малък данък, хем газово, хем върви, нали? :-D Пък нека трудът е без пари. Все ще опреш до нещо, където ще даваш пари. И ще видиш тогава, ако ти се падне някой като мен, как ще те издейства без да се усетиш по принципа "ден година храни". :-D Хич не ми дреме за колата ти.
ТИ на този принцип ли...работиш....много жалко...ЗА ТЕБ.А иначе майсторите, гумаджиите, плочкаджиите и другите са МОШЕНИЦИ.А ТИ КАКЪВ СИ тогава....приятелю...
Босия най-хубаво го таковали в тръните :lol:
stoianov_n - специалист
Kirilpm написа:
Аз като черна станция само напомням
toolegittoquit написа:
Все ще опреш до нещо, където ще даваш пари. И ще видиш тогава, ако ти се падне някой като мен, как ще те издейства без да се усетиш по принципа "ден година храни".
хаха, тва го бях забравил. :lol: :lol:
И кво викаш Тинки, кой ще дава пари сега? :-D
toolegittoquit - майстор
stoianov_n написа:
И кво викаш Тинки, кой ще дава пари сега?
Вадиш думите от контекста. По-скоро се запитай защо съм го писал и как си ме подразнил, за да го направя.
Забелязваш, че когато някой ме не дразни, мога да бъда доста културен и възпитан.
stoianov_n написа:
Ама и цената няма да ти хареса.
Като няма да ми хареса, недей ми го казва. И после като дразниш, не се чуди защо така ти и говоря. Аз си търсех и търся решение, което не налага напълно работещ двигател, който не гори масло, да бъде разкостен тотално и за това да дам толкова пари, колкото да сменя колата.
Последна промяна от toolegittoquit на съб ное 28, 2015 10:32 am, променено общо 1 път.
toolegittoquit - майстор
Kirilpm написа:
...
Какво? Цялата работа е, че се обиждате колективно, при условие че говоря само за някои от вас. Както съм казвал, че има некадърни електротехници - това означава ли, че сам се обиждам? Хем ми казваш "да се оправи осраното след предният ремонт, като не е задължително да е от теб", хем ми се обиждаш. Кой го е правил тоя предният ремонт? Ся, 2 пъти да ми заваряват тръбата на ауспуха и чак на третият да намеря най-накрая кадърен майстор, който да го направи стабилно..Е?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16

Тема ""Най-добрия" автомобил втора ръка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: