Да дам и аз своя скромен принос от лаик по темата. До тука през мен са минали около точно 9 автомобила. 3 от тях служебни коли. Първата ми лична кола беше Мазда 323 82г. с два карбуратора. След първоначален ремонт на двигателя (щото я купих със задрало бутало) друго не съм ремонтирал. После катастрофа, малко мозък и си купих втора такава, с идеята, че ще имам части, ако стане нещо. Е нищо не стана и след години си заминаха и двете на металекс После от двата опела съм доволен (вектра 93г и служебно Комбо 2004 г.) - по тях освен консумативи друго не е пипано, ама наистина ги гони ръждата, иначе желязно окачване. От двете сливи на жената (Рено меган дизелчета 98 г.) само проблеми от всякакво естество. Малко харчат, сравнително евтини части и поддръжка, ама през месец в сервиза не ме кефи. Последните години се возя на служебни Хюндай Елантри и съм очарован от тия коли. Карат се доста интензивно. Като возия са добре. Стабилни на пътя. Не се чупят много, а дори и да се сменя нещо има евтини части за тях. Като екстри не са кой знае какво - имат ABS, климатроник, ел.пакет и подгреви на огледалата и даже едната има автопилот. Но аз се чувствам добре вътре с моите почти 2м височина.
Обаче от към поддръжка Тойотата Карина от баща ми бие рекордите. Колата вече се води ретро, защото е над 30 годишна, но за 27-те години във семейството единственото сменяно нещо са накладки и масло. Има челен и страничен удар. При челния удар бронята сама се изправи, като само леко побеля там където беше огъната, а дебелите ламарини под маската спасиха даже и радиатора. Един тенекеджия тогава каза, че ламарините и били дебели 1.8 мм като мерил с микрометъра. Тежи 1600 кг и е с двигател 1.4 карбураторка. Та с две думи - фен съм на корейските и японските коли Само дето японците имат много гаден навик да ти правят живота черен, ако решиш да караш с превишена скорост. На Тойотата след 105 км/ч се включва една камбанка и не спира да дрънчи докато не намалиш. На мотора (Сузуки) също имах такава индикация - след 95 км/ч светеше лампа и бръмчеше зумер, ама там поне не дразнеше толкова, щото не го чувах особено
Обаче от към поддръжка Тойотата Карина от баща ми бие рекордите. Колата вече се води ретро, защото е над 30 годишна, но за 27-те години във семейството единственото сменяно нещо са накладки и масло. Има челен и страничен удар. При челния удар бронята сама се изправи, като само леко побеля там където беше огъната, а дебелите ламарини под маската спасиха даже и радиатора. Един тенекеджия тогава каза, че ламарините и били дебели 1.8 мм като мерил с микрометъра. Тежи 1600 кг и е с двигател 1.4 карбураторка. Та с две думи - фен съм на корейските и японските коли Само дето японците имат много гаден навик да ти правят живота черен, ако решиш да караш с превишена скорост. На Тойотата след 105 км/ч се включва една камбанка и не спира да дрънчи докато не намалиш. На мотора (Сузуки) също имах такава индикация - след 95 км/ч светеше лампа и бръмчеше зумер, ама там поне не дразнеше толкова, щото не го чувах особено