• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всички имаме коли, нали ?
hidrazin - майстор
съб яну 20, 2024 4:09 pmB0bi написа:
Каза, че е сложил оригинална бобина. Не съм проверявал, но не мисля, че е под 200, та и 300 лв. Каза ми 330 за части, 80 за работа. Аз ги закръглих с 40 нагоре бързо свършената работа.
Дано не било при ivanovbg. Там се оказа че дори основи на електротехниката е непозната наука.
Честито!
:partyman:
P.S. А сложи ли ти магнити някъде? На гориво, масло, антифриз, въздух... :-D
B0bi - специалист
Това към мен ли :?
Не, майсторът е местен. Вършил ми е доста пъти работа и винаги съм бил доволен. В крайна сметка всеки греши, а и да се оправя работата на майстора, си е доста типично за наще ширини :lol:
Иванов го потърсих аз тук целенасочено. Консултира ме по телефона. Беше точно както каза. Смених клапана и забравих за проблема. За което му благодаря още веднъж!
Ще помоля, да не заливате с жлъч тази тема, само защото е споменат колегата! Пишете си за магнитите в другата тема, моля!
kozl - майстор
Изчетох темата, ама само дваж и да питам:
Каква е целта на PCV клапана - да осигури атмосфрно налягане в картера без да има картера връзка с атмосферата ли :?
B0bi - специалист
Не, практически се явява редукцион вентил на вакуум. "Подава само малко" вакуум в картера (понеже иначе е голям в смукателните тръби), колкото да хване парите на маслото.
Така поне аз го разбирам. Ако греша, моля някой да ме поправи.
kozl - майстор
B0bi написа:
Не, практически се явява редукцион вентил на вакуум. "Подава само малко" вакуум в картера (понеже иначе е голям в смукателните тръби), колкото да хване парите на маслото.
Така поне аз го разбирам. Ако греша, моля някой да ме поправи.
Така да е.
Много вакум е -1 бар.
Колко да е в картера :?
Andri01 написа:
https://www.diagnosticsandrepair.com/%D ... %B0%D0%BD/
Аз не успях да открия данни за налягането в картера в горното описание :sad:
ivanovbg - майстор
Като съм казал нищо не работи на 100%. Така и сегментите не уплътняват. Поради мястото на запалване в цилиндрите по време на работния такт, част от горивната смес преминава в картера където се натрупва. Бензиновите пари кондензират в картера и влошават мазането защото разреждат маслото и създават обратно налягане в картера което влошава КПДто на мотора. С други думи - нямат място там. През картерната вентилация те се изсмукват и изгарят отново. Понеже тяхното количество е силно зависимо от температурата на мотора и неговото износване, компютъра не може във всеки един момент да изчисли какво количество бензин трябва да добавя за да осигури оптимална горивовъздушна смес и се налага да се редуцират засмуканите картерни газове в предвидимо количество. Тази роля се изпълнява от този клапан.
B0bi - специалист
Цифри и конкретна подробна информация не мога да цитирам. В крайна сметка не ме вълнува проблемът в дълбочина. По-голям става въкуумът до толкова, че почти не можеш да махнеш капачката на маслото (от капака на клапаните) или да изтеглиш щеката за нивото на маслото. Този достатъчно по-голям вакуум засмуква и масло. Вероятно по-скоро фини капчици в изпаренията, но колата веднага става маслояд.
kozl - майстор
ОК.
Ако клапана поддържа атмосферно налягане в картера, то когато има изгорели газове преминали през сегментите на буталата, те ще повишат налягането в картера и понеже клапана поддържа атмосферното налягане, той ще отвори и ще изпусне еквивалентен газ на този преминал покрай буталата, докато налягането в картера се изравни с атмосферното. Ще го изпусне в смукателния колектор.
И така приемам, че клапанът отваря към смукателния колектор при превишаване на атмосферното налягане в картера и не поддържа отрицателно налягане. Отрицателно налягане, което води до вакум в картера :wink:
:roll:
B0bi - специалист
Някак си ми звучи, че му придаваш значителна по-сложна функция. Клапанът е на пътя на вакуума от смукателните тръби до картера (горният му капак). Устройството му е само мембрана и пружина. При скъсване на мембраната просто вакуумът в картера веднага става голям (неограничен). Така го разбирам аз. Може да са правилни и твоите разсъждения, не споря.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Защо се получава следния ефект ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: