• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
miroslav_kn - специалист
Здравейте на всички.
Моля за помощ , че не разбирам.
Закупих си бутон за фарове за мъгла от Деу, но не искам да го ползвам по предназначение. Първо си мислех че е ключ но се оказа бутон. Та не знам как да го вържа за да го ползвам като ключ за включване и изключване на бензиновата помпа. Та прекъснал съм захранващия кабел на бензиновата помпа на кофти място ,против кражба и съм извел на скришно място кабела като искам да изключвам помпата с ключе on / off, но понеже не ми харесват тези цк ключетата и не намерих по подходящ ,а това ми харесва на този бутон, че е навътре и не може лесно да се натисне а и е наравно с повърхността на която ще се монтира. Та въпроса ми е има ли някаква джаджа към която се връзва / нещо като реле //и какво е то/ понеже работи само при задържане. А не ми е ясно с жиците как да го вържа към примерното реле защото са пет, а само по една/ жълтата / тече напрежение. Прилагам и снимки , а на отзовалите се благодаря предварително дори и да не се реши проблемът ми. Най - вероятно ще си купя ключе on / off.

Прикачен файл

20160309_130423.jpg

Прикачен файл

20160309_130412.jpg

Прикачен файл

20160309_130405.jpg
ivanj - специалист
Ако имаш уред мери с него за да разбереш как работи.
nikolovvd - майстор
Идеята ти е добра!
Просто трябва с бутона да подадеш "+" на едно реле с два нормално отворени контакта. С единият нормално отворен контакт подаваш "+" на намотката, за да го блокираш, а с другият захранваш помпата.
Като оставиш колата на паркинга, веригата ще се е разпаднала и колкото и да се върти стартера, колата няма да запали.
miroslav_kn - специалист
Благодаря приятели. Мерих с волт метър и само като натисна бутона дава напрежение само на жълтата и черната жица които са една до друга, но само докато бутона е натиснат като го пусна спира подаването на напрежението. А относно твоя пост nikolovvd много съм бос в тия неща и бих те помолил ако не ти отнемам от времето да ми драснеш една диаграмка и да ми пуснеш линк с въпросното реленце, ще съм ти много благодарен.
nikolovvd - майстор
Горната част от схемата представлява единият контакт на релето, с който възстановяваш веригата на бензиновата помпа, прекъсната от теб.
Долната част е другият контакт, паралелна на който е включен твоя бутон. Релето е свързано така, че когато подадеш импулс (натиснеш бутона), релето ще се задейства и ще си затвори контактите. През долния ще продължи да се захранва и да държи затворен и горния контакт, през който помпата ще продължи да получава захранване.
Когато налягането в рейката достигне 2.5 Атмосфери, електрониката на колата ще спре подаването на захранване на помпата, но твоята схема ще продължи да държи веригата затворена, докато налягането падне до 2.1-2.2 и помпата отново ще заработи.
Релето е нещо подобно.
http://vikiwat.com/elektromagnitno-rele ... dc-bg.html
За да не правиш нещата двойни, предварително измери пусковия и работен ток на бензиновата помпа. Допустимият ток през контактите на избраното от теб реле трябва да е поне 3 пъти по-голям от работния, защото захранваш индуктивен товар, а в такива случаи възникват преходни процеси, които създават напрежения доста над захранващото.
Прикачен файл:
Реле.jpg
Реле.jpg (36 KиБ) Видяна 1931 пъти
DundyTheCroc - майстор
Бутончето ти има 5 извода, предполагам два са за самия прекъсвач, една маса, един + да му тръгне подсветката и още един + да светне индикацията, с една дума можеш освен останалото да го направиш да свети на габарити и да дава индикация кога ти бачка помпата.
nikolovvd - майстор
Може и един лист с инструкция за експлоатация да закрепи на таблото с карфица, че крадеца да не се мъчи! :-D
inspo - майстор
Това с релето за мен не е подходящо решение.
След всяко изключване от контакт и последващо ново палене ще трябва да натиска и това копче.
Да не говорим, че ако не пали колата няма да е сигурен дали не е от това реле.

nikolovvd това реле дето си го дал е за други неща. За колите се ползват такива:
https://vikiwat.com/avtomobilno-elektro ... no-nc.html
DundyTheCroc - майстор
nikolovvd написа:
Може и един лист с инструкция за експлоатация да закрепи на таблото с карфица, че крадеца да не се мъчи! :-D
Доколкото разбрах колегата копчето няма да е скрито, т.е. ще е прикрито като стандартен бутон за фарове за мъгла.
Защита против запалване винаги се вързва през нормално отворен контакт на реле, то е малко трудно хем да ти е удобно, хем сигурно.
miroslav_kn - специалист
Мерси за всички отговори, но проблема е , че бутона е незадържащ , което значи че, когато го натиснеш прави контакт а когато го пуснеш изключва моментално.Бутона е с 5 извода, като когато вържа жълтия кабел за плюса на батерията при натискане на бутона волтметъра свети само на черният кабел съответно вързан на минуса. Прекъсването на помпата е само на захранващият кабел ,който идва от релето на ЕКУ- то и отива в бензиновата помпа. Другите кабели на помпата не съм ги пипал.Дефакто съм прекъснал само този плюсов кабел и съм го вързал с ЦК ключе и като го цъкна на OFF помпата не работи а като цъкнеш на ON помпата си тръгва, но това ключе не ми харесва защото е много издадено и мястото на което съм го монтирал отгоре има разни неща , които биха могли да го натиснат. Поради тази причина искам да монтирам въпросният бутон.

Прикачен файл

конектор.jpg
конектор.jpg (46.29 KиБ) Видяна 1887 пъти
  • 1
  • 2

Тема "Питане относно бутон за фарове за мъгла не по предназначение." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: