• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22
Всички имаме коли, нали ?
toolegittoquit - майстор
Имам много сериозен проблем с температурата на колата - Ford Fiesta МК3 1.8D . Изразява се с това, че дори след смяна на термодатчика, температурата се вдига много над средата почти до края на N-а. Страхувах се, че ще я прегрея. Обаче вентилаторът не се включва. Смених датчика за таблото, след като старият много играеше. Новият играе по-малко, но отново. Стои застрашително забит във високото. Обаче се прибрах у нас и мушнах термодвойка в разширителното казанче - 88градуса при запалена кола, което е напълно нормална температура.
Моля за съвет - електрически проблем ли да търся или водна помпа, а може би термостат? Няма никакви проблеми с надуване и подобни, както и особено налягане в охладителната система. Има си нормален антифриз налят, нивото му е нормално. Маркучите на големият кръг са топли.
Аз си мисля, че уреда на таблото лъже. Не може температурата да играе в такива широки граници.
Изображение
MamaMy - майстор
Че ти си си перфектен. На всички стрелкови уреди в автомобилите, средата е оптималната позиция. Така дори без да познаваш дадена кола или дори без да четеш надписите може да се насочиш ако има някъде проблем.
toolegittoquit - майстор
Това не е среда, а близо 3/4 от скалата. По едно време стигна края на N, т.е много близо до червеното на скалата. :cry: Не съм уверен дали проблема е електрически, термостат или водна помпа.
Знам, че когато отворих разширителното казанче, водата не кипна и не ме изгори. Мерих я с мултимер на режим термометър(с термодвойка) - около 88 градуса. Термодвойката греши в рамките на няколко градуса, но не е фрапантна.
Страх ме е да не стане така да я прегрея и показанията на уреда много ме притесняват. Всички коли, които съм карал - температурата им по табло никога не се е меняла. Като е 90 градуса по средата, то е 90 градуса. А тук стрелката доста играе при загряла кола
Взех термодатчик за таблото марка EPS. Старият ги правеше подобни, но при него падаше и се дигаше.
Обективно погледнато, средата на скалата е между O и R, като е по-скоро върху R. Предвид факта, че давах 250лв за гарнитура на глава, ме гони сериозна параноя да не я прегрея, което означава минимум нова гарнитура на глава, а може и друга глава.
kolcho - специалист
toolegittoquit написа:
Моля за съвет - електрически проблем ли да търся или водна помпа, а може би термостат?
Проблемът е единствено в главата ти - това, което си показал на снимката е ТОЧНО мястото на стрелката, индикиращо температурата на нормално загрял двигател / малко преди червения сектор/, установил си го собственоръчно, като си измерил напълно нормална работна температура от 88 градуса. Би трябвало да се притесняваш само ако стрелката преминава трайно в червения сектор, а доколкото разбрах от главоблъсканицата ти - няма такова нещо!
Пий една бира и спирай с терзанията!
toolegittoquit - майстор
kolcho написа:
Проблемът е единствено в главата ти - това, което си показал на снимката е ТОЧНО мястото на стрелката, индикиращо температурата на нормално загрял двигател / малко преди червения сектор/, установил си го собственоръчно, като си измерил напълно нормална работна температура от 88 градуса.
Скалата има надпис NORM. Нормално не би ли трябвало да е между O и R, по-скоро в R? Днес мина почти на края на N, което не е средата на скалата, а почти в червеното. Червеното не означава ли прегряла кола?
Chefo77 - майстор
Стрелката е на добра позиция.
Но не е притеснително това докъде стига стрелката, а дали изобщо се включва перката. Подай И 12 волта и ако тръгне, значи самата тя е ОК. Имаш достатъчно познания по електротехника, можеш да си провериш и предпазителя на перката, и релето.
Ако перката тръгне, издебни някой горещ ден и остави колата на място да поработи дълго време. Или след голям баир направи същата процедура, за да видиш какво ще стане. Или ще избие през капачката на казанчето, или ще включи перката. Ако е първото - ясно, ако е второто - също. Водната помпа няма касателство в случая.
Червеното не означава прегряла кола. Означава висока температура.
88 градуса са ОК, някои автомобили отварят термостатите напълно при такава температура, а перката се включва доста нагоре - над 100-те. Но никога - НИКОГА - не отваряй казанче, което е със загрята течност! Получава се рязко напълване на казанчето с антифриз, което може да остави блока и главата без охлаждане, което може да доведе до усукване и тогава гарнитурата ще ти е най-малкия проблем.
Последна промяна от Chefo77 на вт май 24, 2016 8:48 pm, променено общо 1 път.
toolegittoquit - майстор
Chefo77 написа:
Стрелката е на добра позиция..
Перката се включва. Няколко пъти като я оставях на място, тя е включвала. Последният път се включи, когато я оставих на място да загрее, когато сменях антифриза, да я обезвъздуша.
Ако водната помпа не прави циркулация не е ли възможно датчикът, който е практически на блока да дава висока температура, а аз да не мога да я измеря в казанчето? Аз не мога да откача работеща система от другаде, за да измеря температурата по контактен метод.
Притеснява ме, че стрелката ходи твърде близо до червената зона и не стои на едно място. На всичките ми предни коли при загряла кола стрелката стои на 1 място.
Chefo77 написа:
Получава се рязко напълване на казанчето с антифриз, което може да остави блока и главата без охлаждане, което може да доведе до усукване и тогава гарнитурата ще ти е най-малкия проблем.
Тръбичките на разширителното казанче не са ли достатъчно малки, а самото не е повече от половин литър, така че от 8-те литра антифриз колко може да се излее в казанчето, че да остане блока без охлаждане?
---
Не мога да разбера, защо температурата не стои постоянна?
Chefo77 - майстор
Допълних малко предишното си мнение.
Не е проблем това, че ходи нагоре-надолу. Все пак перката се включва на някаква температура и изключва на друга, нормално е датчика и стрелката да го отчитат. Други коли са с голяма мъртва зона - не отчитат 10-15 градуса разлика.
Не се вживявай, ОК е машината. Единственото, което може да провериш, е дали при загряла кола входящият и изходящият маркучи към радиатора, са горещи. Ако са - значи термостата отваря нормално и всичко работи добре. Ако единият е студен, това означава, че не отваря втория кръг. Не ми се вярва да е така.
8 литра са малко множко за тази кола. Не съм казал, че всичко излиза в казанчето, имаш радиатор, имаш маркучи, а и част излиза навън. Проблемът е, когато двигателят остане без "вода", къде отива не те касае :)
toolegittoquit - майстор
Chefo77 написа:
Не се вживявай, ОК е машината. Единственото, което може да провериш, е дали при загряла кола входящият и изходящият маркучи към радиатора, са горещи. Ако са - значи термостата отваря нормално и всичко работи добре. Ако единият е студен, това означава, че не отваря втория кръг. Не ми се вярва да е така.
8 литра са малко множко за тази кола. Не съм казал, че всичко излиза в казанчето, имаш радиатор, имаш маркучи, а и част излиза навън. Проблемът е, когато двигателят остане без "вода", къде отива не те касае :)
Радиаторът е топъл, маркучите са топли, лично аз бях отворил пробката на единият маркуч на радиатор(за обезвъздушаване) и гледах кога ще текне вода. Да, вода текна. Щом е текнала в големият кръг(през горният маркуч, на който има пластмасова винтова пробка), отсъдих, че термостата отваря. Маркучите не са твърди.
На твоята кола ходи ли стрелката нагоре/надолу? Не е ли нормално температурата да е стабилна? Карах вентото 700км по магистралата за 1 ден със 150км/ч и стрелката не мръдна. :? А колата по Автодата има 8.6 литра капацитет на охладителната система. Аз толкова и сипах, като го сменях. 4 литра антифриз, 4 литра вода и още една половинка вода.
Изображение
kolcho - специалист
toolegittoquit написа:
kolcho написа:

Скалата има надпис NORM. Нормално не би ли трябвало да е между O и R, по-скоро в R? Днес мина почти на края на N, което не е средата на скалата, а почти в червеното. Червеното не означава ли прегряла кола?
Продължаваш да се филмираш. Пак да ти кажа - имаш повод за притеснение само ако стрелката е в сектора НОРМ, а температурата в системата е някъде над 95 градуса, това означава, че имаш грешка в меренето. В твоя случай нещата са перфектни - стрелката е в границите на нормалното, градусите - също. Вади бирата и спирай с въпросите!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22

Тема "Температура на Fiesta - сериозен проблем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: