Всички имаме коли, нали ?
kozl - майстор
Малко развитие с Пасата. Понеже очото на акумулатора почерня свалих го за десетина часа заряд. След като го качих насветкаха един куп лампи, но в няма и километър движение всичко угасна. До момента навъртях към 30 км и нищо не свети. па ще видим утре, но за сега сервиза се отлага.
nikolovvd - майстор
На по-старите автомобили ECU-то е с енергозависим RAM и при изключване на акумулатора настройките се губят.
Хубавото е, че се губят и натрупаните грешки, но при слагането на акумулатора се налага обучение на компютъра.
kozl - майстор
2008 г. Изненада ме радиото. Помнеше станциите. За сега всичко работи. Нещо имам алергия към сервизи. Първия път га влязох в сервиз с ладичката на тате (немаше 20 000 км), защото гаснеше на празен ход, излязох с разход 13 на сто и с тракащи клапани.
nikolovvd - майстор
А моето ги забрави, но телефоните останаха. :lol:
В Неделя един се оплакваше, че ударел 4 клапъна и ремонта му излязал към 3 000 лв., а месец преди това е бил в фирмен сервиз за смяна на ремък и обслужване на двигателя. През 2015 в София една дама ми се оплака, че си закарала Мерцедеса (гаранционен) във фирмения сервиз за смяна на масло и ковсумативи, а те са опитали да и свалят оригиналната лайсна на таблото (махагон ли е кво ли е).
Тинки хубаво си правеше колите сам, но можеше поне да слага читави части, а не от моргите II-ра ръка.
fbr - майстор
Да се оплача и аз. Закарах я да ми сменят амортисьор, пък ми изкривиха тавана.
nikolovvd - майстор
Предишната кола я дадох на един роднина на 17 години и взех новата. Предупредих го да не я оставя в сервиз, а ако се налага да стои там и да ги гледа какво правят. Нашия я оставил за смяна на масло, а ония му сменили кабелите и свещи, които бяха оригинални сменени в Германия. Отива след 3 дни пали и заминава за Пловдив и на табелата "Пловдив" колата започва да работи на 3 цилиндъра. Обади ми се и го пратих в сервиза на Дунев. Там естествено констатират, че един цилиндър няма компресия, а на свещта долния електрод (масата) го няма, което ще рече, че се е опитал да излезе през клапъните. Връща я обратно в софийския сервиз и я оставя за ремонт. Взема я след няколко дни и тръгва за Видин. Спира пред нас и се оплаква, че отново работи на 3 цилиндъра. Гледам аз на III-ти цилиндър конектора на инжектора се мандахерца свободно. Набутах ги всички по местата докато щракнат и колата се оправи.
Оказа се, че са му подменили оригиналните свеши и кабелите, които струваха над 150 марки (DM) със свещи "Шампион" от пазара за 6 лв., а кабелите дори нямаха надпис какви са. В резултат на това 650 лв. отидоха на вятъра за ремонта на двигателя.
Гост - специалист
Какъв е извода:
Ако можеш да се справиш с ремонта на колата си сам- по- добре е да го направиш, вместо пишман майстори да се учат по колата ти.
Моята кола не е от често срещаните модели и като я карам на сервиз-майсторите за първи път се сблъскват с тая кола. Пък и частите по- трудно се намират и са по- скъпи. За цените- ми казват " Като си си взел бутиково изпълнение- така, ще е- да си беше взел голф тройка например.
И след като и аз си напатих няколко пъти от мурдари- викнах неволята- чета и каквото мога си сменям сам. Имам и гараж с канал, така, че...
nikolovvd - майстор
При такива автомобили това е най-доброто решение - четенето и направи си сам. Лошото е, че понякога се налага ползването на специални инструменти и се започва едно купуване, не ти е работа.
kozl - майстор
Да то и при по-дъртите си требеше по некой специален инструмент, а сега + кабели и софтуер. Но познания и опит са от значение, оти компутеро мое и да послъгва и да сменяш части без да има нужда.
Метода на Бил за сега работи. След рестарта още няма светнали ламби :? Въпреки, че някъде дълбоко в себе си може да допусна и акумулатора за виновник.
kr1100 - майстор
kozl написа:
След рестарта още няма светнали ламби :? Въпреки, че някъде дълбоко в себе си може да допусна и акумулатора за виновник.
Закачи я VagCom / VCDS и ще си изплюе грешките.

Тема "Какъв Пасатко си купих - да ви е яд!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: