За кола става дума, та тук отварям темата. В главата на мотора е имало ремонт. М6х1 болтове са подменени с М8х1 болтове. И идва проблема как да ги стегнем, за да упражнят същата сила на натиск като оригиналните, че е важно в тази ситуация. Още повече, че болтовете са за еднократна употреба и е предвидена смяна при всяко сваляне. Заводските спецификации за стягане на М6х1 са 8Nm + 270 градуса.
Чета това тук - https://www.nord-lock.com/insights/know ... g-ability/ . И гледам, че болтовете без значение дали са 8.8, 10.9 или 12.9 при разтягане Х ще укажат една и съща сила на натиск върху детайла дето стягат. Тоя натиск зависи само от сечението на болта.
Моля за още една интерпретация дали следното правилно го разбирам. Ако взема болт 12.9 и го фрезовам така, че да докарам диаметър на стеблото в разтегливата част идентично на това на заводският болт, то ще трябва да стягам по заводските спецификации за да докарам същата сила на натиск от болта.
Или почти на тях, защото тия 8Nm при М8х1 ще дадат по-малко първоначално стягане заради по-голямата триеща площ на резбата. Но това е пренебрежително на фона на ония 270 градуса.
Чета това тук - https://www.nord-lock.com/insights/know ... g-ability/ . И гледам, че болтовете без значение дали са 8.8, 10.9 или 12.9 при разтягане Х ще укажат една и съща сила на натиск върху детайла дето стягат. Тоя натиск зависи само от сечението на болта.
Моля за още една интерпретация дали следното правилно го разбирам. Ако взема болт 12.9 и го фрезовам така, че да докарам диаметър на стеблото в разтегливата част идентично на това на заводският болт, то ще трябва да стягам по заводските спецификации за да докарам същата сила на натиск от болта.
Или почти на тях, защото тия 8Nm при М8х1 ще дадат по-малко първоначално стягане заради по-голямата триеща площ на резбата. Но това е пренебрежително на фона на ония 270 градуса.