Всички имаме коли, нали ?
вт дек 05, 2023 5:44 pmjoro_kem написа:
вт дек 05, 2023 3:44 pmppupof написа:
Той въпроса беше , ще работи ли лед осветлението при намалено напрежение от ДРЛ модула...
аз пак да питам каква е задачата - да харчиш по-малко ток или да "удължиш" живота на лаМбата?
Да светват ламбите автоматично ...и да не вадим очитв на хората.
kr1100 - майстор
вт дек 05, 2023 3:44 pmppupof написа:
Той въпроса беше , ще работи ли лед осветлението при намалено напрежение от ДРЛ модула , но разбрах ,че според някои господа трябва да се спират автомобили от движение и как работят халогенните лампи . Така,че ако има конкретни отговори -Благодаря!
П.П. Според мен няма да работят , но познанията по електроника са ми от обща култура :yawinkle:
Писах ,че намалени под 50% няма да работят и ще мъждеят.
За дълги уж намелени за ДРЛ съм абсолютно съгласен с предния колега. Вадят очо и по закон са незаконни, но тъпите полицаи си затварят очите., а иначе се хващат за пдопълнително монтирани ЛЕД ДРЛ.
А за премахнат ДПФ, ревящо и бръмчащо гърне, за облаци черна смрад и синкави завеси след кочината нищо.
ESPACE - майстор
вт дек 05, 2023 6:43 pmkr1100 написа:
За дълги уж намелени за ДРЛ съм абсолютно съгласен с предния колега. Вадят очо и по закон са незаконни, но тъпите полицаи си затварят очите., а иначе се хващат за пдопълнително монтирани ЛЕД ДРЛ.

Сега по този въпрос може да се поспори. Реално едни от първите коли със заводски дневни използват дългите светлини, като ги сврзват последователно. Това отговаря на около 25%. Няма как DRL на 25 или 30% да "вадят очо", особено пък през деня. Но пък са видими от далече и си изпълняват предназначението перфектно.
За "тъпите полицаи" няма да коментирам, явно се мислиш за много по умен от тях.
radius - майстор
Вечер всеки четвърти си оставил тъпите дневни китайски светлинки и се мисли за гъзар.
Къде са полицаите, защо позволяват подобни очевидни и очевадни изгъзици?
kr1100 - майстор
вт дек 05, 2023 7:04 pmESPACE написа:

Сега по този въпрос може да се поспори. Реално едни от първите коли със заводски дневни използват дългите светлини, като ги сврзват последователно. Това отговаря на около 25%. Няма как DRL на 25 или 30% да "вадят очо", особено пък през деня. Но пък са видими от далече и си изпълняват предназначението перфектно.
За "тъпите полицаи" няма да коментирам, явно се мислиш за много по умен от тях.
Да по-умен съм от 1 тъп полицай завършил "старшинско" училище и със полусредно образование. Размахващ палка на поилка скрит зад храсти. Достатъчно ясен ли съм ??.

Да спре зад теб тип Жипка с високи фарове и пак ще говорим.
А и по закон няма декларирано намалени дълги и на ДРЛ. Това важи за Америка, ама сме на друг континент.
Пише къси или светлини за движение през деня.
2. Ако не са тъпи как не са спрели от движение всеки внос от САЩ с червени задни мигачи ??? Какво пише в нашия закон ?? Като са купили американски модел да се бъркат и да си сменят стоповете по ЕС закони. И как ги узаконяват при първа регистрация. Да не са тъпи , ами лакоми печалбари. Хванеш такъв узаконяващ вън от системата за минимум 10 години.
kr1100 - майстор
вт дек 05, 2023 7:15 pmradius написа:
Вечер всеки четвърти си оставил тъпите дневни китайски светлинки и се мисли за гъзар.
Къде са полицаите, защо позволяват подобни очевидни и очевадни изгъзици?
За това съм напълно съгласен, както и при такива без светещи задни габарити. През деня ЛЕД овете, , като минеш на фар да се изгасят ЛЕД овете - не е сложно никак.
torbalan - Дървен философ
вт дек 05, 2023 7:04 pmESPACE написа:
вт дек 05, 2023 6:43 pmkr1100 написа:
За дълги уж намелени за ДРЛ съм абсолютно съгласен с предния колега. Вадят очо и по закон са незаконни, но тъпите полицаи си затварят очите., а иначе се хващат за пдопълнително монтирани ЛЕД ДРЛ.

Сега по този въпрос може да се поспори. Реално едни от първите коли със заводски дневни използват дългите светлини, като ги сврзват последователно. Това отговаря на около 25%. Няма как DRL на 25 или 30% да "вадят очо", особено пък през деня. Но пък са видими от далече и си изпълняват предназначението перфектно.
За "тъпите полицаи" няма да коментирам, явно се мислиш за много по умен от тях.
Няма какво да се спори.
Промените в конструкцията на автомобила са забранени. И толкоз.
А светлените са част от конструкцията на автомобила, при това една от важните за безопасността системи.
вт дек 05, 2023 7:41 pmtorbalan написа:
.....
А светлените са част от конструкцията на автомобила, при това една от важните за безопасността системи.
Уредби.
iliya_i - майстор
ППЗДП казва:
Глава втора.
ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПЪТНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА

Чл. 9. Разрешава се движението на пътно превозно средство по пътищата, ако то отговаря на определените от производителя изисквания за експлоатация, на този правилник и на наредбите по чл. 8, ал. 3 и чл. 36, ал. 3 от Закона за движението по пътищата.

Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:
1. по основната спирачна уредба:
а) не се осигурява равномерно спиране на всички колела, както и необходимите спирачни усилия за всяко колело;
б) има лошо закрепени възли или части;
в) има триене на тръбопроводи и гумени съединения в други конструктивни елементи на превозното средство;
г) има изтичане на спирачна течност или на въздух;
д) ефективността на работа на колесните спирачни механизми не съответства на нормативните изисквания;
е) ремаркетата, които нямат работна спирачка, са без допълнителна връзка или тя е неизправна;
ж) има износени спирачни накладки;
2. по хидравличната спирачна уредба, освен посочените в т. 1 неизправности:
а) свободният ход на педала е различен от предписаните нормативни стойности;
б) нивото на спирачната течност в резервоара е под нормата;
в) не работи вакуумният усилвател;
г) има неизправности по главния спирачен цилиндър, по някой от колесните спирачни цилиндри, по тръбопроводите или по техните връзки;
д) неизправен е регулаторът за налягането на отделните колесни спирачни механизми;
3. по пневматичната спирачна уредба, освен посочените в т. 1 неизправности:
а) компресорът не осигурява необходимото налягане на въздуха за захранване на уредбата;
б) неизправно е устройството за отнемане на влагата в сгъстения въздух;
в) има неизправен, нерегулиран или изолиран: четирипътен кран; регулатор на налягането; главен спирачен кран; кран за регулиране на спирачното усилие на състава от пътни превозни средства в зависимост от натоварването или кран "влекач-ремарке";
г) има неизправни, нерегулирани или изолирани колесни спирачни механизми;
д) връзката за подаване на въздух между влекача и ремаркето не отговаря на съответните изисквания на стандартизационните документи;
е) има недопустимо износване на шарнирите и на тресчотките на колесните спирачни механизми;
ж) ходът на ексцентрика на някой от колесните спирачни механизми не съответства на предписаните нормативни стойности;
з) има неизправни или изолирани блокиращи цилиндри;
4. по спирачната уредба за паркиране - ефективността на работа на спирачната уредба не съответства на предписаните нормативни стойности;
5. по кормилната уредба:
а) хлабината на кормилния механизъм не съответства на предписаните нормативни стойности;
б) усилията при въртене на кормилното колело не съответстват на предписаните нормативни стойности;
в) има незакрепени, неосигурени против саморазвиване или повредени възли и части;
г) неизправен е пневмо- или хидроусилвателят;
д) има възли или части, ремонтирани чрез заваряване, нагряване или запояване;
е) стойностите на монтажните ъгли на управляемите колела не съответстват на предписаните норми;
6. по рамата, кабината, каросерията и допълнителното оборудване:
а) има повреди или деформации по рамата, кабината или каросерията, които могат да окажат влияние на безопасността на движението на моторното превозно средство;
б) има неизправни брави или фиксатори на ключалките на вратите, а на товарните автомобили - неизправни ключалки на капаците;
в) има счупени или повредени външни стъкла или стъкла, които не отговарят на съответните изисквания на стандартизационните документи;
г) има неизправности по механизмите за управление;
д) за автомобилите, за които са предвидени, липсват или са повредени обезопасителните колани или елементи за тяхното закрепване;
е) липсват или са повредени предписаните огледала за виждане назад;
ж) не работят стъклочистачките;
з) не работи стъклоумивателното устройство;
и) на моторните превозни средства, които извършват обществен превоз, е неизправен или непломбиран километропоказателят или тахографът;
к) неизправен е скоростомерът;
л) неизправно е устройството за звуков сигнал;
м) неизправно е теглително-прикачното устройство на автомобила или ремаркето или опорно-прикачното устройство на влекача или полуремаркето;
н) повредени са престилките на задните калници на товарните автомобили, автобусите, тролейбусите и ремаркетата;
о) повредени или нечетливи са табелите с регистрационния номер;
п) няма пожарогасител или е неизправен;
р) няма аптечка;
с) няма светлоотразителен триъгълник или е неизправен;
т) няма необходимите опознавателни знаци;
7. по силовото предаване:
а) не е изправен съединителят;
б) има включващи се трудно или самоизключващи се предавки;
в) повреден е карданният вал или полуваловете;
г) повредено е главното предаване или диференциалът;
8. по окачването - има повреден ресор, амортисьор или някой от елементите на пневматичното окачване;
9. по колелата и гумите:
а) гумата не съответства по размер, налягане, допустимо натоварване и скорост на марката и модела на моторното превозно средство;
б) гумата има разкъсвания;
в) джантата е повредена или деформирана, липсва или е повреден елемент за закрепване на джантата към главината на колелото;
г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм;
д) има вулканизирани или регенерирани предни гуми;
е) не са балансирани колелата на лекия автомобил;
10. по двигателя:
а) съдържанието на вредни вещества в отработилите газове, а при дизеловите двигатели - и степента на димност, не съответстват на предписаните нормативни стойности;
б) нивото на шума не съответства на предписаните нормативни стойности;
в) има изтичане на гориво;
г) радиосмущенията не съответстват на предписаните нормативни стойности;
11. по електрическата уредба - има повредени проводници или предпазителите не отговарят на нормативните изисквания;
12. по осветителната уредба:
а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с изключение на светлините за мъгла;
б) светлините не са регулирани;
в) не светят дългите, късите, габаритните светлини или стоп-светлините;
г) пътепоказателите не работят;
д) липсват предвидените светлоотразители;
е) недостатъчно осветена е задната табела с регистрационния номер.
(2) Моторно превозно средство за обществен превоз на пътници е технически неизправно, когато освен посочените в ал. 1 има и някоя от следните повреди или неизправности:
1. неизправни са управлението или механизмите за автоматично отваряне и затваряне на вратите;
2. неизправни са седалките, липсват или са повредени елементи за закрепването им;
3. повредени са подът или стъпалата на каросерията;
4. неизправни са отоплението или вентилацията или се отделят вредни газове в салона;
5. неизправна е системата за аварийно напускане или не е оборудвана в съответствие с изискванията на производителя.
Така, че ЛЕД и ДРЛ си слагайте на елхата, а не на колата.
yanko78 - специалист
Аз съм сложил много китайски модул, на още по китайски халогени, на които има лед кръгче за дневни. Когато запаля колата, модула пуска след известно време (2-3-4 секунди) лед кръгчето. Когато пусна фаровете, модула димира лед кръгчето може би на 1/2, което отговаря на въпроса ти, че димира, друг е въпроса, дали ще го прави на Н4 крушки.

Тема "ДРЛ модул" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: