Всички имаме коли, нали ?
Имам следния проблем с ключалката на волана на Рено Модус 1,5 dCi (63kw, 86 к.с.):
Когато вкарам контактния ключ в ключалката, той лесно влиза до края, но много често изобщо не може да се завърти към позиция „контакт“. Понякога това „блокиране“ доста ме забавя и изнервя до момента, в който успея да задвижа ключа чрез внимателно почукване и/или леко издърпване напред-назад, докато се „отключи“. Щом ключът се завърти, оттам-нататък всичко е наред: върти се нормално към следващите позиции, пали безотказно, после лесно го връщам и леко излиза от гнездото.
Ключовете са два, и при двата това се случва по един и същ начин, поради което считам, че причината не е в тях, а в самата ключалка.
Предполагам, че проблемът е механичен, за да не може първоначално ключът да се завърти към позиция „контакт“, но не зная как да го отстраня.
Свалих корите, но не успях да откача ключалката от конзолата.
Някой може ли да ме посъветва как да я сваля от колата?
Моля за рационални съвети как да подходя, за да се справя сам с проблема. Технически съм грамотен, имам и доста инструменти, но не съм предприел досега конкретни действия по въпроса.
Предварително благодаря на отзовалите се с качествени съвети, майстори между вас! Бъдете здрави и благословени!
kr1100 - майстор
ср фев 28, 2024 9:00 pmОксан написа:
Имам следния проблем с ключалката на волана на Рено Модус 1,5 dCi (63kw, 86 к.с.):
Когато вкарам контактния ключ в ключалката, той лесно влиза до края, но много често изобщо не може да се завърти към позиция „контакт“. Понякога това „блокиране“ доста ме забавя и изнервя до момента, в който успея да задвижа ключа чрез внимателно почукване и/или леко издърпване напред-назад, докато се „отключи“. Щом ключът се завърти, оттам-
Виж волана да не стои под напрежение. Гумите да не са опряни към бордюр . Пробвай със съвсем лек натиск наляво надясно с волана при завъртане на ключа .
П.П. Това чудо на техниката да не е с електрическа рейка / мотор /??? Тогава проблема е там
ivanovbg - майстор
ср фев 28, 2024 9:00 pmОксан написа:
Имам следния проблем с ключалката на волана на Рено Модус 1,5 dCi (63kw, 86 к.с.):
Когато вкарам контактния ключ в ключалката, той лесно влиза до края, но много често изобщо не може да се завърти към позиция „контакт“. Понякога това „блокиране“ доста ме забавя и изнервя до момента, в който успея да задвижа ключа чрез внимателно почукване и/или леко издърпване напред-назад, докато се „отключи“. Щом ключът се завърти, оттам-нататък всичко е наред: върти се нормално към следващите позиции, пали безотказно, после лесно го връщам и леко излиза от гнездото.
Ключовете са два, и при двата това се случва по един и същ начин, поради което считам, че причината не е в тях, а в самата ключалка.
Предполагам, че проблемът е механичен, за да не може първоначално ключът да се завърти към позиция „контакт“, но не зная как да го отстраня.
Свалих корите, но не успях да откача ключалката от конзолата.
Някой може ли да ме посъветва как да я сваля от колата?
Моля за рационални съвети как да подходя, за да се справя сам с проблема. Технически съм грамотен, имам и доста инструменти, но не съм предприел досега конкретни действия по въпроса.
Предварително благодаря на отзовалите се с качествени съвети, майстори между вас! Бъдете здрави и благословени!
Често се износват пластинките за отключване, като чета нито имаш знанията и уменията, нито резервни части. Сам не ми се вярва да се справиш и лесно можеш да увредиш патрона непоправимо. Много е опасно да ти се заключи волана по време на движение. По добре отиди на ключар да ти ремонтират патрона, че иначе може да ти излезе скъпо.

Тема "Проблем с ключалката на волана на Рено Модус 1,5 dCi (63kw, 86 к.с.)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: