• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
Спазвайки правилника при задръстване ,повечето случай избирам лента която ме пуска максимално напред ,
дори и 2 м. , но напред .
Налага ми се преди кръстовището да минавам ляво или дясно , маркировката позволява.
Използвам само три начина , от които не съм доволен .
1 дебна и щом в печелившата лента се появи пролука се шмугвам светкавично ,и карам напред.
2 местя се след всяка кола по 10см в дясно напр. ,и идва кола която решава че е рисково да мине и ме пуска.
3 почвам да се доближавам плътно и бавно до съседа , който е с по- нова кола ,и той изостава плавно и ме кани да мина .
Моля споделете други безопастни методи .
Тук това са правилните начини.Аз съм ходил в германия и австрия а там културата е мноого висока.Чунеш ли мигача и задния ти прави път.
Не е само в Австрия и Германия така. Навсякъде в белите страни/изключвам балканския синдром/ е така. Защото там законите са ЗАКОНИ. И културата/във всяка сфера/ е КУЛТУРА. Започва се от първите 7 г, минава се през уличното движение, и се стига до разделното събиране на отпадъци. И още много други неща.

Все още ми е пресен примера от преди 15 г в едно малко селце в Австрия. Селото се казва Енс, в близост до Линц. Една сутрин, около 4,30 ч възрастна двойка почти половин час стояха на едно площадче, и гледаха в земята. След няколко часа от любопитство разбрахме, че там някой Ганьо Балкански си е изхвърлил фасовете от пепелника на колата. След това същата двойка трябваше да пресече главния път на светофар. Никакво движение на коли в този ранен час. И, докато светофара не светна зелено, те изчакваха спокойно.
А всички знаем какви джигити има в България :lol:
emil_v r написа: Моля споделете други безопастни методи .

С издебване аз практикувам. Иначе пуснеш ли мигача онзи отзад като те види, че се каниш да минеш пред него и къса гуми и нерви, само и само да не те пусне. Даже не навивам волана, щото това подсказва намерението ми. Рязко волана, газ и спирачка. Надуваш музиката, изкарваш ръката през прозореца да се търка по ламарината на цялата врата и гордо поглеждаш в огледалото прецакания. :lol:
Забелязал съм, че ако пуснеш мигача и очакващо ледаш в огледалото като си спрял и задръстваш движението, често някой те пуска, защото не нахалстваш и си скромен водач. :)
Da Borka , пускането на мигача има символично за мен значение .
То значи че се молиш .
Не е нужно постоянно човек да се моли , и не е нужно да ме харесват другите . Ако си добър за другите -си лош за себе си .
Не съм съгласен обаче с държането на гумите насоч. напред!
Говорим за безопастност ! Тия които идват отзад видят ли извитите гуми , местят кракът на спирачката , поне аз съм такъв .
Извинявай но аз съм по-вежлив, като се шмугна пред някой - винаги му благодаря с ръка , все едно че той ме е пуснал.
Това изключва авт. агресията на Софиянеца , и се чувствам благороден и ларж.
Според мен докаато извъртиш гумите надясно , губиш време .
от shotik » чет мар 13, 2008 1:15 pm
Мисля ,че не спазваш Правилника.
Не може да завиваш наляво,но да идеш в дясната лента ,защото е свободна и после пак да искаш да те пуснат в тази откоято си излезнал,та чак дори да идеш и в по лява.За мен това са действията на хитреците които все гледат как да прекарат другите .
От всички шофьори трябва да се знае ,че този който е направо в многолентово движение е с предимство пред преустройващият се,само когато левия ще завива за преустойване на дясно има предимство пред преустройващия се наляво-ако в две съседни ленти две возила си разменят местата в лентите ,левият е с предимство пред другия.Това е постановката в Правилника и закона за движение по пътищата,има го и във въпросите на теста,затова трябва и да се съобразяваме ,а не да се правим на хитреци.
Малко доуточнение - при размяна на лентите десностоящия има предимство.

Чл. 25, ал (2) При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея. Когато такава маневра трябва едновременно да извършат две пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, с предимство е водачът на пътното превозно средство, което се намира в дясната пътна лента.


Иначе Емо, моят съвет е да не мислиш как постоянно да се престряваш, а да понаблюдаваш коя лента върви по-бързо и ако решиш да рискуваш - драпаш в нея и оставаш там, докато се измъкнеш. По моите наблюдения, въпреки липсата на логика, такава лента почти винаги е най-дясната. Освен ако някой не реши да отскочи да си купи цигари насред задръстването де.

От скромния ми шофьорски опит досега съм останал с убеждение, че колкото повече пъти сменям лентата в задръстване, толкова повече изоставам. За нервите и изправянето на косите (както и подгъването на ламарините) не говорим.

Всъщност задръстванията щяха по-лесно да се преживяват, ако броя на тарикатите, дето се ковват на жълто в кръстовището без реални излгеди да се изтеглят и затлачват насрещното за 4-5 светофара напред, както и другите, дето се бутат навсякъде само и само да излязат с една кола напред, беше по-малък. Собствено мнение, нищо лично.
[quote="shotik"]Мисля ,че не спазваш Правилника.
Не може да завиваш наляво,но да идеш в дясната лента ,защото е свободна и после пак да искаш да те пуснат в тази откоято си излезнал,та чак дори да идеш и в по лява.За мен това са действията на хитреците които все гледат как да прекарат другите .

Поправям грешката си от мнението и се съобразявам с Крум който е дал цитата от правилника
Абс. си прав Круме , гледам лентите далеч напред , особено като увиснеш да чакаш.
Наличието на трактор , или бетоновоз който върти в далечината не е печелившата лента ,и спокойно могада дам предимство на някой бързак да иде там.
Има едни професионалисти от рейсовете на Биомед ,и цементовозите на Холсим , които ако са празни , са с пъти по-добри от мен .
Лепя се на 1м от тях ,и те са като ледоразбивачи.
Не съм съгласен обаче че 2м. нямат значение .
Наблюдавай тези които се борят за всеки метър , понякога такъв си икономисва заради секунда цял цикъл на дълъг светофар , или метър по метър се изгубва напред , а аз стоя и тъпея .
Ново оръжие в задръстването - нестандартна кола!
Днес по Г.М. Димитров точно след кръговото на четвърти км. се изтеглих от паркинга в дясно до най-лява лента и успях да направя обратен завой за нула време в 6 без 15
Първо един пич с голяма Шкода ме пусна веднага. Само дадох мигач и той спря колоната. След това един чичко с голяяям джип ми даде възможност да се престроя веднага като ме видя (2-ра кола) и накрая никой не прояви интерес да мине пред мен чак до светофара :)
Маневрата отне точно 4 минути с 2 светофара. С голямото бяло комби ми отнема поне 10.... със смело и безразсъдно "натягане" и натискане.

Ето го и героя:

Прикачен файл

DSC00094.jpg
DSC00094.jpg (48.57 KиБ) Видяна 3958 пъти
Ма бегай бе !
Страхотен дизайн има тази кола .
Как не ти е жал да я караш !
Освен да повтарям че е страхотна , нищо др. не мога да кажа .
Да си жив и здрав да я караш !
Ново оръжие в задръстването - нестандартна кола!

Има и друго оръжие колега ,нарича се ТОЛЕРАНТНОСТ.
Имах период в който много често ми се налагаше да пресичам прохода Шипка. Карал съм след наши родни камиони и автобуси които явно ме виждаха в огледалото и се кефеха на безисходицата да се влача след тях усмихвайки се ехидно. Случвало се е и да карам след тирове на анадолски турци които забележат ли бърза кола след тях при първа възможна отбивка отбиват за да пуснат колоната след тях.
Емиле безопасен метод за отнемане предимството на водача до теб е само толерантноста му да те разбере че бързаш и да ти отстъпи предимство. Всяко друго движение продиктувано от комбинативния ни балкански манталитет води най често до споменаване на МАЙКАТА като сексуален обект :lol:
Крумееей, сменял ли си накладки на тази красавица :-D Голем е екшън!
Смея да твърдя че има прогрес в толерантността на шофьорите в София.Вече си даваме път отвреме на време.Ма то така,хубавите работи стават бавно.
С ей тази машина нямаш шанс някой да не те "пусне" :lol:

Изображение
Вчера бях в Плевен ( да видим за каква толерантност става дума).
До съдът в центъра пристигам и искам да завивам на ляво към зъболечението .
Благодарение на мощният си турбодизел съм пръв , образцово в лявата лента .
Светва жълто , са 1/2 сек и отивам на центъра на кръстовището , дал съм умолително ляв мигач .
Отрещните 2 ленти бясно се юрват направо !
Замислих се как се е чувствал ген. Тотлебен с/у ордите на Осман паша ....за атаката при Гривица !
Ако чакам ще ме завари червено ,жълтото е символично .
Опитах по Софийски - рязко тръгване 1м. като на таран в ляво !
В София лентите се уплашват , спират за миг ,и пъргаво може да минеш - уви .
Зеленото изтича , хващат ме нервите , завивам след всяка кола по 10см в ляво .
Плевенчани ме заобикалят като на рали Монте карло отчаяно но не ме пускат !
Светна жълто-червено ,и минах в нарушение , и 2-3 ма след мен. :-D
Как бихте постъпили ? Как е правилното?
Последна промяна от emil_v r на пон мар 17, 2008 3:11 pm, променено общо 1 път.
Емиле, плевенчани що и сами си викат дъгета (или както там се пише да го е**).
Я колко истина за нашия град. И аз съм на същото мнение. Крайно нетолерантни водачи. Кара се в пъти по трудно отколкото в София, поне за мен е така.
В София като дадеш мигач в 90% си пуснат да се престроиш или да завиеш, ако си по експедитивен.
Емиле, аз си карам по твоята т.3, рядко засичам някой с мръсна газ. Понеже не мога да удържа звяра:).
Емиле, прочети правилника, мигача не е жест на молба, а е задължителен, когато се престрояваш (също и когато правиш завой, освен ако не очакваш всички шофьори и пешеходци около теб да са телепати) :).
Като правиш ляв завой и си влязъл в крастовище, без отделна секция на светофара, минаваш когато можеш, най-често, когато светне жълто.

То наистина преди можеше да се кара и без да знаеш правилника, все пак пътя беше наш, но сега е добре да го спазваш, че като те фрасне някой, който си мисли, че мигача е част от молитва, то той да си понесе отговорността....
  • 1
  • 2

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Автомобили”