Всички имаме коли, нали ?
emil_v r - майстор
Спазвайки правилника при задръстване ,повечето случай избирам лента която ме пуска максимално напред ,
дори и 2 м. , но напред .
Налага ми се преди кръстовището да минавам ляво или дясно , маркировката позволява.
Използвам само три начина , от които не съм доволен .
1 дебна и щом в печелившата лента се появи пролука се шмугвам светкавично ,и карам напред.
2 местя се след всяка кола по 10см в дясно напр. ,и идва кола която решава че е рисково да мине и ме пуска.
3 почвам да се доближавам плътно и бавно до съседа , който е с по- нова кола ,и той изостава плавно и ме кани да мина .
Моля споделете други безопастни методи .
тонито - специалист
Тук това са правилните начини.Аз съм ходил в германия и австрия а там културата е мноого висока.Чунеш ли мигача и задния ти прави път.
Стефан - майстор
Не е само в Австрия и Германия така. Навсякъде в белите страни/изключвам балканския синдром/ е така. Защото там законите са ЗАКОНИ. И културата/във всяка сфера/ е КУЛТУРА. Започва се от първите 7 г, минава се през уличното движение, и се стига до разделното събиране на отпадъци. И още много други неща.

Все още ми е пресен примера от преди 15 г в едно малко селце в Австрия. Селото се казва Енс, в близост до Линц. Една сутрин, около 4,30 ч възрастна двойка почти половин час стояха на едно площадче, и гледаха в земята. След няколко часа от любопитство разбрахме, че там някой Ганьо Балкански си е изхвърлил фасовете от пепелника на колата. След това същата двойка трябваше да пресече главния път на светофар. Никакво движение на коли в този ранен час. И, докато светофара не светна зелено, те изчакваха спокойно.
А всички знаем какви джигити има в България :lol:
borkata3000 - специалист
emil_v r написа:
Моля споделете други безопастни методи .
С издебване аз практикувам. Иначе пуснеш ли мигача онзи отзад като те види, че се каниш да минеш пред него и къса гуми и нерви, само и само да не те пусне. Даже не навивам волана, щото това подсказва намерението ми. Рязко волана, газ и спирачка. Надуваш музиката, изкарваш ръката през прозореца да се търка по ламарината на цялата врата и гордо поглеждаш в огледалото прецакания. :lol:
Забелязал съм, че ако пуснеш мигача и очакващо ледаш в огледалото като си спрял и задръстваш движението, често някой те пуска, защото не нахалстваш и си скромен водач. :)
emil_v r - майстор
Da Borka , пускането на мигача има символично за мен значение .
То значи че се молиш .
Не е нужно постоянно човек да се моли , и не е нужно да ме харесват другите . Ако си добър за другите -си лош за себе си .
Не съм съгласен обаче с държането на гумите насоч. напред!
Говорим за безопастност ! Тия които идват отзад видят ли извитите гуми , местят кракът на спирачката , поне аз съм такъв .
Извинявай но аз съм по-вежлив, като се шмугна пред някой - винаги му благодаря с ръка , все едно че той ме е пуснал.
Това изключва авт. агресията на Софиянеца , и се чувствам благороден и ларж.
Според мен докаато извъртиш гумите надясно , губиш време .
shotik - майстор
Мисля ,че не спазваш Правилника.
Не може да завиваш наляво,но да идеш в дясната лента ,защото е свободна и после пак да искаш да те пуснат в тази откоято си излезнал,та чак дори да идеш и в по лява.За мен това са действията на хитреците които все гледат как да прекарат другите .
От всички шофьори трябва да се знае ,че този който е направо в многолентово движение е с предимство пред преустройващият се,само когато левия ще завива за преустойване на дясно има предимство пред преустройващия се наляво-ако в две съседни ленти две возила си разменят местата в лентите ,левият е с предимство пред другия.Това е постановката в Правилника и закона за движение по пътищата,има го и във въпросите на теста,затова трябва и да се съобразяваме ,а не да се правим на хитреци.
крум - специалист
Малко доуточнение - при размяна на лентите десностоящия има предимство.
Чл. 25, ал (2) При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея. Когато такава маневра трябва едновременно да извършат две пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, с предимство е водачът на пътното превозно средство, което се намира в дясната пътна лента.
Иначе Емо, моят съвет е да не мислиш как постоянно да се престряваш, а да понаблюдаваш коя лента върви по-бързо и ако решиш да рискуваш - драпаш в нея и оставаш там, докато се измъкнеш. По моите наблюдения, въпреки липсата на логика, такава лента почти винаги е най-дясната. Освен ако някой не реши да отскочи да си купи цигари насред задръстването де.

От скромния ми шофьорски опит досега съм останал с убеждение, че колкото повече пъти сменям лентата в задръстване, толкова повече изоставам. За нервите и изправянето на косите (както и подгъването на ламарините) не говорим.

Всъщност задръстванията щяха по-лесно да се преживяват, ако броя на тарикатите, дето се ковват на жълто в кръстовището без реални излгеди да се изтеглят и затлачват насрещното за 4-5 светофара напред, както и другите, дето се бутат навсякъде само и само да излязат с една кола напред, беше по-малък. Собствено мнение, нищо лично.
shotik - майстор
[quote="shotik"]Мисля ,че не спазваш Правилника.
Не може да завиваш наляво,но да идеш в дясната лента ,защото е свободна и после пак да искаш да те пуснат в тази откоято си излезнал,та чак дори да идеш и в по лява.За мен това са действията на хитреците които все гледат как да прекарат другите .

Поправям грешката си от мнението и се съобразявам с Крум който е дал цитата от правилника
emil_v r - майстор
Абс. си прав Круме , гледам лентите далеч напред , особено като увиснеш да чакаш.
Наличието на трактор , или бетоновоз който върти в далечината не е печелившата лента ,и спокойно могада дам предимство на някой бързак да иде там.
Има едни професионалисти от рейсовете на Биомед ,и цементовозите на Холсим , които ако са празни , са с пъти по-добри от мен .
Лепя се на 1м от тях ,и те са като ледоразбивачи.
Не съм съгласен обаче че 2м. нямат значение .
Наблюдавай тези които се борят за всеки метър , понякога такъв си икономисва заради секунда цял цикъл на дълъг светофар , или метър по метър се изгубва напред , а аз стоя и тъпея .
крум - специалист
Ново оръжие в задръстването - нестандартна кола!
Днес по Г.М. Димитров точно след кръговото на четвърти км. се изтеглих от паркинга в дясно до най-лява лента и успях да направя обратен завой за нула време в 6 без 15
Първо един пич с голяма Шкода ме пусна веднага. Само дадох мигач и той спря колоната. След това един чичко с голяяям джип ми даде възможност да се престроя веднага като ме видя (2-ра кола) и накрая никой не прояви интерес да мине пред мен чак до светофара :)
Маневрата отне точно 4 минути с 2 светофара. С голямото бяло комби ми отнема поне 10.... със смело и безразсъдно "натягане" и натискане.

Ето го и героя:

Прикачен файл

DSC00094.jpg
DSC00094.jpg (48.57 KиБ) Видяна 4998 пъти

Тема "Kak да се преустроя безопасно в съседната лента ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: