От мобилни телефони до цифрови камери
MrMurdjo - майстор
Ако наистина е за управление на аванса, то задължително двигателят трябва да има
1. "умна" дюза, както я наричаме - дюза с датчик за повдигане на иглата й (needle lift sensor) и от дюзата трябва да излиза кабелче.
2. Трябва да има и датчик за положението на коляновия вал (какъвто поне като обозначение има на схемата), който освен оборотите, дава информация и за ъгловото положение на вала.
На базата на тези две неща компът засича момента на впръскване на цилиндъра, където е тази дюза, и също и ъгловото положение стпрямо ГМТ в този момент. От там прави сметки какви корекции и съответно импулси с каква дължина да генерира към клапана. Това напрежение, което мериш, може да е от диагностична верига, но ключовият транзистор остава запушен. На моята кола, ако веригата към клапана е прекъсната, пали лампата "чек енджин" на таблото.

Краче 16 е обратна връзка към компа дали идва напрежение на свещите. 12-те волта си идват направо от релето. И според мен няма отношение към работата на другото. Най-добре е ако можеш да огледаш кола с този двигател в оригинално заводско изпълнение - какво има накачено наоколо при двигателя.
Какво е на схемата G1? Да не е "умна" дюза?
Освен това по схемата ми се струва, че оригинално клапанът за пускане и спиране на горивото се командва по сигнал от имобилайзер.
velsi - Почетен майстор
G1 е генераторът. От него вероятно взема информация за оборотите. Двигателят е с напълно механична помпа и няма никакви други датчици и умни дюзи. Няма и контрол на впръскването. Дори си мисля, че информацията за оборотите на двигателя се използва единствено за клапана на системата EGR (рециркулация на изгорелите газове). Тази система при мене не присъства и този клапан не ме касае. Аз един месец карах с висящи кабели и всичко си работеше, но това беше през септември, когато още беше топло. Сега обаче паленето без авансаторния клапан е мъчно. Затова го задействам принудително.
Ето оригиналното разположение. Дюзите се виждат ясно. Кабели няма.

Прикачен файл

polo_original.jpg
MrMurdjo - майстор
На снимката поне ЕГР има и даже е ограден с червено :)
Значи според мен този твой контролер е повече за управление на подгрева, студеното палене и ЕГР. В аванса едва ли се намесва, там нещата са чисто механични.
Вземането на сигнал от намотката на алтернатора вероятно е за две цели - едното е обороти (макар че на схемата има даден отделен датчик за оборотомера) и най-вече да познае дали двигателят работи. Това му трябва за да изключи подгревните свещи определено време след даване на контакт, ако не запалиш двигателя, а може и също да е сигнал за влизане в нормален режим на функциониране. Ако двигателят работи и е запален студен, свещите остават да нагряват още известно време, като следи и температурата на антифриза - там има обозначен датчик.
Този извод, който ти е проблемен, вероятно се включва при някакъв строго определен режим, който ще се опитам да изясня какъв е.
Пробвай да видиш какво ще се случи при рязко подаване на пълна газ например. Само предположение от моя страна.
velsi - Почетен майстор
При рязко подаване на газ се задейства ЕГР клапана. Това установих. По-точно не при рязко, а при определени обороти включва, като върнеш си изключва.
MrMurdjo - майстор
ЕГР е отделна бира.
Аз говоря да набиеш педала на газта рязко до долу. То даже най-добре в движение, ама трябва да имаш вързана някаква индикация да може да я следиш.
velsi - Почетен майстор
Днес навързах по един светодиод на трите релета (К22 и другите две, които симулират Y28 и Y99). При подаване на контакт К22 сработва, държи известно време и изключва. Това е подгряването. Запалвам. К22 сработва пак за известно време, изключва и повече не сработва. При напълно загрял двигател не сработва изобщо. До тука добре. Y28 сработва при подаване на газ, след някакви обороти. И това, го приемам за нормално. Y99 обаче работи постоянно и не изключва дори и при напълно загрял двигател, което вече не е нормално, защото той е за смукача. На извод 14 промяна няма. Излизат си тези 7 волта и не се влияят от нищо. Направих връзката към крак 16, но все тая. Мога да вкарам светодиодите в купето и да ги наблюдавам, ама все тая, просто трябва много кабелак. Едва ли ще установя нещо повече. За сега нямам повече идеи.
А това е блокът:

Прикачен файл

modul.jpg
modul.jpg (85.73 KиБ) Видяна 3290 пъти
MrMurdjo - майстор
Ще излезе, че първоначалното ми обяснение за ШИМ ще е вярно. Виж какво пише за този клапан в Толеранс Дейта
Изображение
Uploaded with ImageShack.us
Най-сигурно е да се види с осцилоскоп има ли там импулси.

Да те питам, този мотор да не е с дросел? Има такива дизели, но не са често срещано явление. Това би обяснило наличието на клапан, който да подава допълнителен въздух при празен ход. За да не ти работи, може да е проблем с датчика за температура на антифриза, който по схемата ти е сдвоен - един елемент дава информация на таблото, втори - на този блок. Обаче, ако е датчика, няма да ти управлява и подгревните свещи както трябва. Лампата на таблото за подгрева е на отделна линия и гасне след определено време, преценено от блока според температурата, но самите свещи не гаснат заедно с нея.
Другият клапан - за пълно натоварване пише, че ограничава горивото при движение на голяма надморска височина, което вероятно означава, че в самия блок има датчик за атмосферно налягане.
Може да има и нещо изгоряло в блока. Друг вариант е да закачиш такъв от друга кола и да видиш какво излиза при него.

А тука изкарах схемата в друг вариант и обяснение на елементите
Изображение
Uploaded with ImageShack.us
velsi - Почетен майстор
Нe знам вече какво да мисля. Чак пък надморска височина... едва ли. По-скоро бих се съгласил, че самият модул нещо е бил прецакан или пък аз да съм го прецакал. Чудя се дали да не го отворя и да надникна вътре? :?
MrMurdjo - майстор
Той датчика за атмосферно налягане е колко едно копче, не е невероятно. Моята също има.
Ако не е залят изцяло със смола, отваряй смело :)
И пусни снимка на карантиите.
velsi - Почетен майстор
На този адрес има някои обяснения за тази помпа и снимки.
http://www.brick-yard.co.uk/forum/16cs- ... 52595.html

Тема "Какво реле на 7 волта?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: