Ако наистина е за управление на аванса, то задължително двигателят трябва да има
1. "умна" дюза, както я наричаме - дюза с датчик за повдигане на иглата й (needle lift sensor) и от дюзата трябва да излиза кабелче.
2. Трябва да има и датчик за положението на коляновия вал (какъвто поне като обозначение има на схемата), който освен оборотите, дава информация и за ъгловото положение на вала.
На базата на тези две неща компът засича момента на впръскване на цилиндъра, където е тази дюза, и също и ъгловото положение стпрямо ГМТ в този момент. От там прави сметки какви корекции и съответно импулси с каква дължина да генерира към клапана. Това напрежение, което мериш, може да е от диагностична верига, но ключовият транзистор остава запушен. На моята кола, ако веригата към клапана е прекъсната, пали лампата "чек енджин" на таблото.
Краче 16 е обратна връзка към компа дали идва напрежение на свещите. 12-те волта си идват направо от релето. И според мен няма отношение към работата на другото. Най-добре е ако можеш да огледаш кола с този двигател в оригинално заводско изпълнение - какво има накачено наоколо при двигателя.
Какво е на схемата G1? Да не е "умна" дюза?
Освен това по схемата ми се струва, че оригинално клапанът за пускане и спиране на горивото се командва по сигнал от имобилайзер.
1. "умна" дюза, както я наричаме - дюза с датчик за повдигане на иглата й (needle lift sensor) и от дюзата трябва да излиза кабелче.
2. Трябва да има и датчик за положението на коляновия вал (какъвто поне като обозначение има на схемата), който освен оборотите, дава информация и за ъгловото положение на вала.
На базата на тези две неща компът засича момента на впръскване на цилиндъра, където е тази дюза, и също и ъгловото положение стпрямо ГМТ в този момент. От там прави сметки какви корекции и съответно импулси с каква дължина да генерира към клапана. Това напрежение, което мериш, може да е от диагностична верига, но ключовият транзистор остава запушен. На моята кола, ако веригата към клапана е прекъсната, пали лампата "чек енджин" на таблото.
Краче 16 е обратна връзка към компа дали идва напрежение на свещите. 12-те волта си идват направо от релето. И според мен няма отношение към работата на другото. Най-добре е ако можеш да огледаш кола с този двигател в оригинално заводско изпълнение - какво има накачено наоколо при двигателя.
Какво е на схемата G1? Да не е "умна" дюза?
Освен това по схемата ми се струва, че оригинално клапанът за пускане и спиране на горивото се командва по сигнал от имобилайзер.