От мобилни телефони до цифрови камери
velsi - Почетен майстор
На колата ми, на едно място, където трябва да има 12В за един електромагнитен клапан се оказа, че напрежението е 6,8-7В. Реших, че с едно 6 волтово реле мога да си реша проблема. Оказа се обаче, че в наше село такова по магазините няма. В крайна сметка купих 5 волтово. Въпроса ми е: мога ли да го свържа директно или трябва да му сложа някакъв резистор или нещо друго?
valentin112 - специалист
Според мен няма да има проблем с по-високото напрежение. Но има един друг фактор, токът от консуматора /в случая електромагнитния клапан/ да не е по-голям от допустимия за контактите на релето.
velsi - Почетен майстор
Консумацията на този клапан би трябвало да е нищожна. На китайското реленце пише 10А 125V, 5A 240V пък и струва 56 стотинки. Ако не стане ще търся друго.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
velsi написа:
На колата ми, на едно място, където трябва да има 12В за един електромагнитен клапан се оказа, че напрежението е 6,8-7В. Реших, че с едно 6 волтово реле мога да си реша проблема. Оказа се обаче, че в наше село такова по магазините няма. В крайна сметка купих 5 волтово. Въпроса ми е: мога ли да го свържа директно или трябва да му сложа някакъв резистор или нещо друго?
По-скоро потърси причината - окисляване (лоша връзка).
Ако връзката се пооправи и дойдат 12V - новото реле ще изпуши.
За резистор трябва да знаеш тока, за да се сметне.
Аз бих сложил диоди (1N4007 примерно) 3бр. последователно - 1,8-2V пад върху тях. - Това ако не намериш причината.
velsi - Почетен майстор
Причината няма как да я намеря. Става дума за един електронен блок. Есента си смених двигателя на дъртата кола. Дизел е. Новият двигател е с помпа Лукас, която има едни клапани управлявани от въпросния електронен блок. Блока купих от морга и го навързах по схема, която намерих в програмата Аутодата. Обаче там където трябва да се свърже въпросния клапан излиза 7 а не 12 волта. Едва ли ще намеря причината затова предпочитам да реша проблема по най-елементарния начин. В момента управлявам клапана ръчно с едно ключе, изведено в купето.
jordanvass - майстор
Тия 7 волта без товар ли ги измери? Я закачи един резистор 50-100 ома и пак премери. Да не паднат на 2-3 волта като го натовариш и язък, че си купил реле. Може вътре да има резистор за защита от късо, може да има полупроводников елемент някакъв... Пробвай как се държи на натоварване това напрежение и чак тогава определяй за колко волта реле ти трябва.
velsi - Почетен майстор
Прав си, ще пробвам. Без товар са измерени.
bycec - специалист
При нафтениците не знам как е, но при Бензиновите мотори има клапани, които се управляват с Ш.И.М. По този начин се получава регулируем дебит. Няма да е лошо да се удари една мярка с по-сериозен уред, примерно осцилоскоп.
velsi - Почетен майстор
При мене такива сложнотии няма. Помпата е механична. Само два клапана има, който са електромагнитни.
MrMurdjo - майстор
За каква кола става дума, ако не е тайна, и какъв двигател. Да не се окаже, че не е чак толкова просто, ако имаш "пилотирана" помпа Лукас.
Изходът за управление може да е полупроводников, да има защитен диод и т.н., при което напрежението може да не е каквото очакваш. Може да се управлява по минус, който да "плува" над масата на колата. Може да е ШИМ.

Тема "Какво реле на 7 волта?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: