Извинявам се, ако въпроса ми ще прозвучи нелепо- търпя критика и приемам съвети
Накратко- колата на жената няма централно и багажника се отваря само от купето със жило (дръжката за отваряне отвън е екстра и върви в комплект със заводско централно заключване, ключалка на този модел няма на багажника).
Проблема е, че всички модули в колата комуникират по CAN шина и се управляват от общ за всички модули контролер, наречен convinience модул. Т.е. ако само си сложа дръжка на багажника, няма как да я накарам да се отваря само при отключена кола. Варианта да купя цялото окабеляване, всички брави, модули и релета, за да подкарам на контролер, командващ централно всичко е финансово нерентабилна (на практика купувам 1/3 кола )
Централно си купих (колата и сега е с добавено допълнително китайско, но е на 8 години и ще го подменя изцяло превантивно- окабеляване, машинки, управление) и ще го монтирам тези дни.
Купих и целия компелкт от механичната част за отваряне на багажника посредством дръжка от външната страна.
Единствения проблем е да реализирам посредством схема управление на напрежението до машинката за отваряне- тя заводски има постояннен "+", а при натискане на бравата на багажника, получава маса и отключва. При заключена кола дри да се натисне дръжката, не получава маса. Това се контролира от convinience модула.
Смятам да подменя алармата, като новата ще е Сатурн М5 или М6. И двете подържат допълнителен сигнал с подаване на "+" и такъв с подаване на "-" при активиране/деактивиране.
Приемам съвети как да реазлизирам схема, която при получаване на "+" или "-" да спира напрежението до машинката и при повторно подаване на сигнал, да възобновява напрежението, т.е. при пусната аларма да не може да се отваря багажника и обратното- при деактивирана аларма да може да се отваря.
Накратко- колата на жената няма централно и багажника се отваря само от купето със жило (дръжката за отваряне отвън е екстра и върви в комплект със заводско централно заключване, ключалка на този модел няма на багажника).
Проблема е, че всички модули в колата комуникират по CAN шина и се управляват от общ за всички модули контролер, наречен convinience модул. Т.е. ако само си сложа дръжка на багажника, няма как да я накарам да се отваря само при отключена кола. Варианта да купя цялото окабеляване, всички брави, модули и релета, за да подкарам на контролер, командващ централно всичко е финансово нерентабилна (на практика купувам 1/3 кола )
Централно си купих (колата и сега е с добавено допълнително китайско, но е на 8 години и ще го подменя изцяло превантивно- окабеляване, машинки, управление) и ще го монтирам тези дни.
Купих и целия компелкт от механичната част за отваряне на багажника посредством дръжка от външната страна.
Единствения проблем е да реализирам посредством схема управление на напрежението до машинката за отваряне- тя заводски има постояннен "+", а при натискане на бравата на багажника, получава маса и отключва. При заключена кола дри да се натисне дръжката, не получава маса. Това се контролира от convinience модула.
Смятам да подменя алармата, като новата ще е Сатурн М5 или М6. И двете подържат допълнителен сигнал с подаване на "+" и такъв с подаване на "-" при активиране/деактивиране.
Приемам съвети как да реазлизирам схема, която при получаване на "+" или "-" да спира напрежението до машинката и при повторно подаване на сигнал, да възобновява напрежението, т.е. при пусната аларма да не може да се отваря багажника и обратното- при деактивирана аларма да може да се отваря.