• 1
  • 2
От мобилни телефони до цифрови камери
nakatasan - специалист
Здравейте в Ибей видях това, чудя се дали е добро.
http://www.ebay.com/itm/Kinter-MA-200-U ... =undefined

Написано е, че се ползват интегрални схеми TDA7388 и TDA2005. Не мога да разбера, те за пред усилвател и усилвател (там както се казва) или има варианти усилвателя да е изпълнен в 2 версии с двата вида схеми.
Имам усилвател направен с TDA2005 който свири прилично, ако не се усилва много и продължително, след това става голямо мазало.
Чудя се това, което се предлага в Ибей дали е прилично. Екстрата е, че има дистанционно.
Поздрави
miroton - майстор
Купуваш и после казваш на нас.
hidrazin - майстор
Ами май не е ясно какво точно има в китайското чудо. Може и да е правен в два варианта - каквито чипове има, такива да слагат. Пък и като погледнеш захранването - 12V5A няма как да е 4х41W. най-много 4х15W което навява мисли за TDA2005. Ама за толкова пари, толкова.
:partyman:
miroton - майстор
Пък и като погледнеш захранването - 12V5A няма как да е 4х41W. най-много 4х15W което навява мисли за TDA2005. Ама за толкова пари, толкова.
:partyman:[/quote]
Китаиските говорители са много мощни така че този комбиусилвател е идеален :lol:
П. Петков - специалист
valentin114 написа:
http://www.ozitronics.com/data/tda2005.pdf след C1 и C2 / усилвай, намалявай, тонкоригирай в предусилвателя, в крайното стъпало-не въздействай...там нещата са 1х1 *
Преди! Иначе, потенциометърът ще промени DC режима на входното стъпало. Освен това, потенциометърът не трябва да е линеен (буква "А"), а антилогаритмичен - буква "В"! :)
ditronix - специалист
П. Петков написа:
valentin114 написа:
http://www.ozitronics.com/data/tda2005.pdf след C1 и C2 / усилвай, намалявай, тонкоригирай в предусилвателя, в крайното стъпало-не въздействай...там нещата са 1х1 *
Преди! Иначе, потенциометърът ще промени DC режима на входното стъпало. Освен това, потенциометърът не трябва да е линеен (буква "А"), а антилогаритмичен - буква "В"! :)

Не,не, хич изобщо не е точно тъй! Ами точно наопаки! И разяснявам: Стандартите за обозначаване на регулиращата крива на потенциометрите са общо-взето два- европейски и американо-азиатски. По европейския стандарт линейните потенциометри се означават с буква А, логаритмичните-с буква В и антилогаритмичните-с буква С. Според другият стандарт с буква А се означават логаритмичните,с буква В-линейните и с С-антилогаритмичните. Съвпадение има само при третия вид потенциометри,които се използват доста рядко. Много трудно вече могат да се намерят по магазините потенциометри от бившите соц страни или европейски. Навсякъде- китайски. Ако не сте сигурни-приборчето с вас и проверявате. Ако не знаете как-няма смисъл. Та втората грешка в предишния пост-ЛОГАРИТМИЧЕН потенциометър за усилването,Петков!
8180 - майстор
Тук се твърди, че "самоделният" лог. потенциометър дори е по-добър от купешки с някои ограничения към източника и товара.

Изображение

http://www.geofex.com/Article_Folders/p ... tscret.htm
П. Петков - специалист
ditronix написа:
П. Петков написа:
valentin114 написа:
http://www.ozitronics.com/data/tda2005.pdf след C1 и C2 / усилвай, намалявай, тонкоригирай в предусилвателя, в крайното стъпало-не въздействай...там нещата са 1х1 *
Преди! Иначе, потенциометърът ще промени DC режима на входното стъпало. Освен това, потенциометърът не трябва да е линеен (буква "А"), а антилогаритмичен - буква "В"! :)

Не,не, хич изобщо не е точно тъй! Ами точно наопаки! И разяснявам: Стандартите за обозначаване на регулиращата крива на потенциометрите са общо-взето два- европейски и американо-азиатски. По европейския стандарт линейните потенциометри се означават с буква А, логаритмичните-с буква В и антилогаритмичните-с буква С. Според другият стандарт с буква А се означават логаритмичните,с буква В-линейните и с С-антилогаритмичните. Съвпадение има само при третия вид потенциометри,които се използват доста рядко. Много трудно вече могат да се намерят по магазините потенциометри от бившите соц страни или европейски. Навсякъде- китайски. Ако не сте сигурни-приборчето с вас и проверявате. Ако не знаете как-няма смисъл. Та втората грешка в предишния пост-ЛОГАРИТМИЧЕН потенциометър за усилването,Петков!
Много съм сговорчив! :)
Ама има един закон на Вебер-Фехнер, според който силата на слуховото възприятие (не само слуховото, а изобщо физиологичното), при линейно изменение на мощността на източника се изменя по логаритмичен закон. Тъй като изменението на мощността е функция на ъгъла на завъртване на потенциометъра, за да се получи линейна зависимост между ъгъла на завъртване и слуховото възприятие, не би ли трябвало зависимостта между ъгъла на завъртване и съпротивлението на потенциометъра да се променя по антилогаритмичен закон? Едно число, ако по някаква причина, в незнаен ден и час някой го логаритмува и след това си отиде, за да може да разберем кое е числото, би трябвало резултата от логаритмуването да го антилогаритмуваме! В случая, антилогаритмичният потенциометър ще да е просто аналогов, електромеханичен калкулатор! Може би (за улеснение) търговците просто наричат тези потенциометри "логаритмични"? А за буквата не бих могъл да кажа със сигурност дали е "В" или "С", но тези които имам определено са буква "В" (руските - "Б"). Та както писах по-горе, сговорчив съм, и при разумни доводи мога да си променя мнението веднага! :)
Що се отнася до характеристиката на линеен потенциометър с шунтиращо съпротивление между плъзгача и единия извод, имам смътен спомен че по този начин се правеше "честотна" корекция при усилването, като последователно на резистора се "връзваше" и кондензатор. Това дали не беше свързано с т.н. крива на Рейлсбек, според която, при изменение на честотата, силата на възприятие (не знам обаче дали не беше само честотното възприятие?) е занижена при ниските регистри и завишена при високите (имам предвид седемте и половина регистри на фортепианото)? Според този закон (или крива), при тона "Ла" от субконтраоктавата (27,5Hz) занижението е -30 цента, а при "Си" от четвърта октава (3951,1Hz) има завишение с +30 цента. ("цент" е една стотна част от полутона или 0,06% от честотата). А иначе съм пълен музикален инвалид и от звукотехника не разбирам нищо, но ако има някой разбиращ, с удоволствие бих научил (многото) нещо, което не знам. :) Всичко туй са спомени-огризки от времето, когато с микрофон, честотомер, осцилоскоп и честотна таблица се опитвах да акордирам пианото на децата (Тогава се получи!). А и май Рейлсбековата крива имаше отношение само към "разстройването" на пианото, а не към мощностното възприятие, ама трябва да се обади някой акордьор или лютиер.
P.S.
Като дойде реч за "неправилни" търговски наименования, забелязал ли е някой как се наричат PVC водопроводните кривки (примерно с диаметър ф50мм), при които ъгълът между осовите линии е 135о? Наричат ги "45 градусови"! А в МЕИ-то винаги са ни набивали в главите, че размерните линии и размерните числа се слагат само между реално съществуващи линии, повърхности и тела, а не между въображаеми, въпреки че осовите линии все пак са си въображаеми! :) Така че на търговците не може да им се вярва! А и другарят Сталин е казвал, че "Човек, работил в търговията дори и само една година, може да бъде разстрелян без съд и присъда!" :-D :-D :-D
ditronix - специалист
Маркировката не се определя от търговците,а от стандартите. И тъй като почти всичко сега идва от Китай или региона там, просто трябва да се съобразяваме с това. Аз за тия означения урока го взех в началото на 80-те години. Бях захванал един 10 бандов тонкоректор и естестено ми трябваха линейни потенциометри 10К. Да,ама никъде нямаше! Стоеше си ей тъй платката,налепена и чакаща да и пусна ток. По него време в ЦУМ можеха да се намерят неща,които на село ги нямаше :-D Маратонки,дрешки,парфюмчета,техника,даже и салам имаше в гастронома на партера :-D И не пропусках когато отидех в командировка да изхарча там една заплата. На последния етаж,при телевизорите имаше един щанд,дето продаваха и части,вероятно от складовете на КОРЕКОМ. Там съм намирал ремъци и глави,превключватели и още много неща,които просто нямаше от де другаде да се купят. Та при поредното ми отиване в София кацнах там. И какво да видя-под стъклото се мъдрят потенциометри ALPS 10K A! Помислих,че сънувам. Взех един,гледам го-такъв е! Цената беше под левче,купих си 30! 20 за тонкоректора и 10 да имам. Прибрах се у дома,грабнах прибора,меря-потенциометрите логаритмични! Хванах се за главата! Проверих поне 10-няма грешка! Тоест всичките такива! На другия ден говорим с колегата,аз безкрайно разочарован и той ми вика да ходим при "легендарният" Володя Марков във Варна. Тоя беше шеф-диригент на сервиза на КОРЕКОМ. Отидохме и Володката ни изнесе една лекция за тези маркировки. От тогава знам за тази разлика в маркировката на потенциометрите. Впоследствие си купих линейни,че дори и плъзгащи потенциометри от Прага и реших проблема. Та имайте го пред вид това нещо. Когато не съм сигурен къде са произведени потенциометрите,в магазина моля за прибор и ги проверявам. Колкото до това какъв трябва да е потенциометърът за усилване-трябва да е логаритмичен. Човешкото ухо реагира на силата на звука по антилогаритмична крива и усилването по логаритмичен начин води до линейност при възприемане на усилването на звуците. Това са и двата вида потенциометри,които се използват в звукотехниката. Антилогаритмичен потенциометър съм ползвал веднъж когато правих един китарджийски ефект. Изрично беше написано че трябва да е такъв. Докато намеря,опитах с логаритмичен и с линеен-нещата наистина не се получаваха добре. Сега по магазините има само линейни потенциометри. Защо-не знам.На времето беше обратното. Преди месец се захванах с един лампов китарен усилвател за сина ми и ми трябваха три логаритмични потенциометъра по 1М. Ами купих ги от eBay, от Англия. Излязоха ми по около 3 лева,но кеф цена няма! :lol: Китайски,не особено качествени,но това е. По-горе показаният начин с паралелен резистор съм го ползвал няколко пъти,но се получаваше един малко глупав ефект- в последните 10-15 градуса на завъртане еквивалентното съпротивление вместо да продължава да расте намаляваше. Разбира се не до нула,но примерно при очакван еквивалент 100К съпротивлението достигаше примерно до 90 К и след това спадаше до около 80К. Но при липса на друг вариант спокойно може да ползва и този начин.
  • 1
  • 2

Тема "Домашен усилвател с TDA2005" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: