От мобилни телефони до цифрови камери
ivanovbg - майстор
Предполагам си сложил някой китайски регулатор и ... Цвета на кабелите при пежо не е меродавен. По дължината на всеки кабел има печатна маркировка през 10-тина см. Консултирай се с него. Волтаж не се мери - можеш да се пробваш с осцилоскоп. :wink: По жълтата се движи импулсна поредица по която компа съди за натоварването на алтернатора и евентуално коригира мощността на празен ход да не ти гасне колата.
alsted - майстор
РР го купих от Fugo. Не мисля, че е китайски. Нямам надлъжна маркировка по кабелите. Не твърдя, че са оригинални. Волтаж, добре - не се мери, но ги имам постоянни тези 8V. Нещо повече: давам на контакт за кратко и връщам; докато съм бил на контакт, по зелената има 10V и веднага след това изчезват; по жълтата обаче остават 1-2 минути, чува се цъкване на реле и чак тогава изчезват :? Осцилоскоп имам и мога да погледна импулсите, но това не ми е на дневен ред (мисля). До колкото съм разбрал принципа - на едната четка се подава "+" (първо през контролната лампа, после от отделната диодна група на генератора), от другата влиза в РР на "D+" и през него на маса. При даване на контакт,регулатора трябва да е в отпушено състояние и потенциала на въпросната точка "D+" да е нисък (пада трябва да е върху ротора). Е, не е.
ivanovbg - майстор
alsted написа:
До колкото съм разбрал принципа

Ти така си мислиш. Подават се + на интегралната схема и в зависимост от напрежението регулира с ШИМ тока през ротора(четките). Когато почне да зарежда изправеното напрежение се връща през трите диодчета и системата става самоподдържаща се като потенциала на зеления кабел се вдига и гаси лампата. През жълтия кабел излиза сигнал за коефициента на запълване на ШИМ-а и по този начин БСМ модула(или модула за централна електроника ) знае колко е натоварен алтернатора и ... Та тези 8 волта дето ги мериш са напрежението което създава пулъп резистора на входа за да може модула да разпознае при евентуален проблем с алтернатора, примерно скъсан кабел.

Та предполагам че първоначално след монтажа всичко е било на 6 :wink:

То затова е по добре да занесеш алтернатора в сервиз. Там имат урудки за проверка на ротори и статори, след направата ги натоварват, замерват и пулсациите и си дават съответната гаранция. Ако имаш евентуално някоя навивка накъсо или ти прекъсва ротора от време на време ще си сменяш регулатори...
А защо Фуго, а не Валео?

Аз също ги пращам на специализиран сервиз след като колегите ги свалят, а не се мъча да им сменям релетата. То е лесно, но като си нямаш точните урудки...

:partyman:

Тема "Регулагор зареждане Valeo" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: