Да се опитам да доразвия концепцията на ивановбг. Да забележи производството на 3 киловатовия генератор ( http://www.chepakov.com/vajni_danni.pdf ). Излиза че на час вади около 300 вата при 4 метра в секунда. Да съпоставим този с алтернатор на кола, които използва скоростна кутия за да може да се развият оборотите за необходимата мощност. Разликата между двата е че единия има КПД около 90 процента а втория заедно с скоростната кутия има около 40 процента. Следователно, ще ти се наложи да ползваш над два пъти по голямо и по мощно крило за да може да компенсираш КПД на 3 киловатовия генератор от линка. Да се има на предвид че диаметъра на витлото на въпросния 3 киловатов е 4,5 метра а при теб ще трябва да бъде поне 7 метра, Които ще се въртят при наи силните ветрове с не повече от 300 оборота в минута (ще трябва много преобразуване за да успееш да завъртиш алтернатора). Не знам да ли е добро като конструкция. Въпреки че е лек, му се налага да е прикачен с скоростна кутия и доста по голямо витло. Като се вземе под внимание че след по малко от година работа ще ти се наложи да сваляш цялата конструкция за да сменяш лагери на алтернатора. Чел съм някъде по форумите за хора дето са го правили ама не са останали доволни. Нека да се учим еди от друг
КПД-то на автомобилния алтернатор е по голямо или равно на 86% според БОШ ако алтернатора е производство на БОШ. Има си го в спецификацията на изделието. Тези 4% дето е по малко са заради това че алтернатора се самозахранва.
Скоростната кутия си е обикновена ремъчна предавка с променливо предавателно число. Може и да е с електронно управление. КПД на ремъчните предавки е не по-малко от 95%.
Така че не измисляй други закони на физиката
Като млад и аз се бях запалил по тези вятърничави генератори. Тогава за генератор ползвахме готови електромотори от вентилатори за радиатори на коли но не от тези с втулките, а с лагерчета. С подходяща предавка си палехме лампи за фарове без никакъв проблем, даже при поривите изгаряха.
Това което си постигнал с твоя генератор е напълно постижимо от някои по мощни моторчета за детски играчки.
Това което разбрах тогава е че не може да ти дойде достатъчно мощност от този дето духа, макар че сега като се замисля турбото работи на този принцип