Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
radius - майстор
И това ми звучи доста правилно. Аз избрах рулонна, защото няма как да премостя прехода бетон-тухла с мазаната. Или поне така си мислех като взимах решение.
nikolay_1 - специалист
чет яну 28, 2016 10:15 amVLADO66 написа:
Първо виж на геодезията къде ще ти излязат подпочвените води и след това избираш вида на хидроизолацията.Може да се окаже че би минал с водоплътен бетон и за всеки случай една ръка мазана хидроизолация като тази http://www.isomax.bg/product.php?id=3 .При наличие на денивелация е по-правилно да се наблегне на добре направен дренаж.Иначе за топлоизолацията пълно щастие няма-но ако се огледат добре конфликтните точки, може да се направи както трябва.
Привет на всички,
Ето ми плана и въпросите, моля помагайте !

1. битумен грунд на водна основа . Взех някакъв на Титан, който се разрежда с вода когато е за полагане върху основи. Има ли смисъл от 2 ръце ?
2. мазана битумна хидроизолация . Ако взема Изоеласт на изомакс колко ръце да мажа, и да слагам ли мрежа ?
2.1 За грунда и хидроизолацията ще има ли проблем при мазането където е на тухла, и при прехода бетон-тухла?
3. 8-10 см XPS с лепило за топлоизолация . Ще хване ли за битума ?
4. дренажна мембрана .
5. обратен насип с какво да бъде ? нямам денивелация и възможност за дренаж
6. водоплътна пътека около къщата да направя ли и с какво е най-лесно за "направи сам" ?
7. други препоръки ?

Не излиза подпочвена вода на дълбочина 2.10 м под терена . Подложния бетон е на 1.10 - 1.30 м под терена.
Стените на основите и плочата са с водоплътен бетон. Фундаментите с обикновен бетон.

Всякакви мнения и съвети са добре дошли, Благодаря :)
Руди - майстор
Добре е да се ползва грунд и изолация от една серия,
като ще е изомакс, вземи грунд от изомакс.
Грунд една ръка, изолация две.

Не може да се маже изолация върху тухли, трябва да
има циментова мазилка. Изобщо в местата с влага не
бива да има тухли.

На ъгли, преходи, фуги трябва да има ленти, общата мрежа се
препоръчва, но може да се спести (аз не бих я спестил).
Важно е да няма груби неравности и шупли, в бетона, проблем
са стърчащи железа или дупки от стягането на кофража.
Повърхността трябва да е гладка, дефектите да се
замажат с фин цименто-пясъчен разтвор, вътрешните ъгли с
фаска (холкер). Стърчащи места и остри ъгли да се изгладят с шкурка.
Да прилича на шоколад!

XPS ще се залепи за битума. Той не е топлоизолация - само защитава
битумния слой от повреда при обратния насип.
Същото прави и дренажната мембрана.

Обратния насип с нещо, което се уплътнява добре, примерно нулева
фракция от кариерите за чакъл.
Водоплътната пътека с водоплътен бетон плюс повърхностно импрегниране.
Пътеката да се нареже на участъци, дълги 6-8 метра, иначе сама ще се спука,
фугите (прорезите) с полиуретанов уплътнител.
Водата от покрива да се оттича бързо и далеч от къщата.
nikolay_1 - специалист
Благодаря за отговорите Руди,

Целта ми е да се предпазя от капилярната влага която се качва от основите и настилката по тухли, колони, шайби.

Под зидовете имам ХИ.

Предвиждам да изолирам настилката отгоре и да вдигна и по стените на 30ина см мазана хидроизолация.

Ако казваш че по тухлите е по добре да няма ХИ, тогава мога само по колоните и шайбите да мажа ? И отвътре и отвън.

Но частите от зидовете които са в допир с колоните и шайбите няма ли да дърпат влага от тях и да избива съответно от двете страни на зида ?


Ако насипа е с нулева фракция, дренажна мембрана, дори и двойна, не е ли достатъчна да предпази хидроизолацията? Без XPS?
Руди - майстор
Да изолираш настилката отгоре и стените отвътре няма смисъл.
Капилярната влага се спира с водоплътен бетон за основите,
дренажен слой под настилката, а под зидовете - рулонна хидроизолация.
Дренажна мембрана или ХPS - едното е достатъчно за защита
на мазаната хидроизолация.
naster - майстор
Да споделя опит с моя строител. Зидарията на кота +-0.00 застъпва ивици от битумна хидроизолация, широки по 15-20 см, които са разположени по вътрешния ръб между зида и бетоновата настилка. По негово мнение точно там било най-критични при евентуална капилярна влага да просмуче през стеничките на тухлата в мазилки/шпакловки.
nikolay_1 - специалист
нед сеп 02, 2018 11:26 pmnaster написа:
Да споделя опит с моя строител. Зидарията на кота +-0.00 застъпва ивици от битумна хидроизолация, широки по 15-20 см, които са разположени по вътрешния ръб между зида и бетоновата настилка. По негово мнение точно там било най-критични при евентуална капилярна влага да просмуче през стеничките на тухлата в мазилки/шпакловки.
Благодаря за мнението, колега naster. Хоризонтално ли слагаш битума върху настилката под зида, или я вдигаш и вертикално по вътрешната страна на тухлата така че ХИ да е с форма на L ?
Строител мен ме посъветва да вдигна ХИ по вътрешната страна на стените на 20-30 см. Всички стени - зидове, шайби, колони.

Имаш и ЛС :rock:
naster - майстор
Отговорих на л.с., но ще пусна снимка и тук за всеобщо ползване. ХИ започва от ръба на бетоновата настилка на ивица с ширина 30-35 см и се показва от вътрешна страна на зида, за да не се качва капилярна влага през мазилките/зида.

Прикачен файл

IMG_3014.jpg

Тема "Въпроси за хидро- и топлоизолация на основи." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: