• 1
  • 2
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
Mauer - напреднал
Здравейте,

Тези дни майсторите сложиха изолацията на покрива. И ме човъркат някой въпроси.
Знам, че форума е да си направиш сам нещата, но се оказа, че се налага да чета форума и след работа да ходя и да работя по нощите, за да довършвам това което майсторите не са свършели или не са знаели за съществуването му ... Почти със всяка стъпка е така и съм много благодарен, че имам от къде да намирам информация, за да се ограмотявам за минимално време. Много благодаря за което.
Схемата е следната. Едноетажна къща. Тавана е без плоча. Покрива е с нисък наклон (25 градуса) и съответно покрива е необитаем. За таван сложиха окачен таван с Гипсокартон 9.5мм, мембрана corotop-active-control-98 http://corotop.com.pl/oferta/paroizolac ... ontrol-98/ и след това ватата. Над нея е въздух, следва дъсчена обшивка. Някаква мембрана която се надявам да е правилната (тук не успях да ги изконтролирам) и между дъсчената обшивка и керемидите забравиха да сложат контра летви и общо взето мембраната между дървената обшивка и керемидите никаква не я върши ... но това е друга тема ... Сега въпроса ми е следния, понеже малко съм объркан.
В началото за мембрана бях купил мембрана LDS 35 която да сложа между гипсокартона на окачения таван и ватата. Обаче като я видях тази мембрана ми се видя като чист найлон и ми възникна въпроса, ако поставя найлон, между ватата и картона, влагата ще си стои в картона и понеже той е 9.5мм и не е сложен като хората (пак друга тема) той ще провисне и затова реших да сложа мембрана която да пропуска поне малко водна пара, за да може да диша тавана поне малко и затова сложиха този corotop-active-control-98.
Сложих две PVC тръби в стряхата които вкарват свеж въздух в пространството над ватата и под дъсчената обшивка. Тръбите са от обратните води на чешма. (нещо от рода на F50). На тавана не сложиха вентилационни керемиди, но кумина е направен достатъчно нескопосано и едната ламарина която покрива хоризонтално керемидите (от долната страна) е извита и има отвор около 2,3 см в средата на ламарината и от там излиза въздуха. Друг е въпроса, че в дъсчената обшивка има криви дъски и има достатъчно пространство да излиза въздуха навън.

Информация за този Corotop от тук:
http://www.tbsbg.com/uploads/product_do ... etkers.pdf
Характеристики на мембрана Corotop
Повърхностна маса: 90 g/m²
Пароизолация: >= 8 m
Поз. на обмяна на водна пара: са. 5-6 g/m²/24h

Сега въпроса ми е този Corotop дали е достатъчен за ограничаване на влагата към тавана, и все пак да има някакво преминаване на пара навън без да мокри ватата? (Понеже искам да избегна пълното запечатване на сградата)

И дали този LDS 35 препоръчително ли е да го ползвам за стените (вече е закупен и ми се искам да го ползвам) ? Оказа се, че стените са ... доста криви ... и ми се иска поне в хола да ги изправим и се разбрахме да сложим конструкция с кнауф и така и така ще го правим ми се иска да сложа едно 5см каменна вата. И това LDS 35 добре ли е да го сложа от топлата страна между ватата и кнауфа? Къщата е изолирана отвън с 10см Neopor. Иска ми се да не нарушавам паропропускливостта на къщата, но и да си запазя ватата суха.
Много се чудя за този LDS 35, уж пропускал все пак някаква пара, но дали е така не съм сигурен...

Моля за съвет.

Благодаря предварително.
8180 - майстор
Mauer написа:
Характеристики на мембрана Corotop
Повърхностна маса: 90 g/m²
Пароизолация: >= 8 m
Поз. на обмяна на водна пара: са. 5-6 g/m²/24h

Сега въпроса ми е този Corotop дали е достатъчен за ограничаване на влагата към тавана, и все пак да има някакво преминаване на пара навън без да мокри ватата? (Понеже искам да избегна пълното запечатване на сградата)
Съжалявам, че ще го напиша, но имаме поредния "зомбиран на тема найлоново пликче".
Понеже гледам, че все пак мислиш, да попитам:
Какво постигаш с Corotop и неговите 5-6g пропускливост?
За 100м2 покрив, при подходяща горна мембрана (неизвестна) за денонощие ще пропуснеш 500g или ~5%!!! от количеството, генерирано от средно семейство, при риска съществено да се увреди ТИ и конструкцията от неперфектно изпълнена система и пропуснатата възможност за един отличен вентилиран покрив.

На първо гледане, това LDS 35 може да стане за стените (външните), но не е лошо да се провери, например с Термокалкулатор2 на Марисан с всички истински данни за стените, региона и т.н.
Аз бих използвал Фибран и пяна отвътре, евентуално пожароустойчив ГК.
Успех!
Mauer - напреднал
Благодаря много за отговора. Не си бях задавал въпроса колко точно водна пара отдава човек. Явно е много !

Може би ще трябва да мисля нещо за допълнителната вентилация на подпокривното пространство...

Относно калкулатора на Марисан. Не мога да разбера там където започва полетата пише едно: "Вътре : Външна стена; Покрив; Таван (не вентилирани)" и най-отдолу: "Вън : Външна стена; Покрив; Таван (не вентилирани)". Какво точно да пиша там ? Когато и в двете пиша 0.01 казва, че няма проблем с мухъла, обаче ако примерно пиша 10 и вече казва, има проблем...
Иначе схемата която искам да пресметна е 10см Външ ТИ -> българска четворка -> 5см каменна вата -> ГК 12.5.

Като се замисля, имам 10см външна изолация Neopor и се чудя трябва ли ми въобще паро изолация между гипс картона и каменната вата? Не следва ли неопора да държи тухлата стравнително топла и да не се стигне до точка на оросяване между тухлата и ватата ?
Предполагам, че това може да ми го отговори калкулатора на Марисан (стига да разбера как точно работи).
Още един въпрос започвам да си задавам. Ако въобще не слагам каменна вата, а оставя 5 см въздух, той до колко би играел роля на изолатор. Знам, че статичния въздух е изолатора във ТИ плоскости, но все пак височината е 2.5м и предполагам, че ще започне да се движи нагоре надолу. Отделно тук, там имам и тухли които са сложени перпендикулярно на останалите и провеждат въздух към външната ТИ, а тя е лепена на топки.

Още един въпрос имам :-). Ако се образува конденз във външната ТИ, то там има ли възможност да замръзне и да разпраши ТИ плоскости ? В смисъл до колко е проблем, ако има конденз в Неопора/Стиропор-а?

Честно казано съм доста объркан, а и времето ме притиска :-(.
Плсссс може ли да помогнете, да запълня липсващата информация ?
Mauer - напреднал
Здравейте,

Явно въпросите ми се оказаха сложни #-o
8180 - майстор
Mauer написа:
Относно калкулатора на Марисан. Не мога да разбера там където започва полетата пише едно: "Вътре : Външна стена; Покрив; Таван (не вентилирани)" и най-отдолу: "Вън : Външна стена; Покрив; Таван (не вентилирани)". Какво точно да пиша там ? Когато и в двете пиша 0.01 казва, че няма проблем с мухъла, обаче ако примерно пиша 10 и вече казва, има проблем...
Там "служебно" са зададени стойностите за приповърхностните слоеве въздух-стена. НЕ ПИШЕШ.

Като се замисля, имам 10см външна изолация Neopor и се чудя трябва ли ми въобще паро изолация между гипс картона и каменната вата? Не следва ли неопора да държи тухлата стравнително топла и да не се стигне до точка на оросяване между тухлата и ватата ?
Предполагам, че това може да ми го отговори калкулатора на Марисан (стига да разбера как точно работи).
Точно това е идеята - да се провери. Като се научиш, може да ти хрумнат и др. идеи. Споко, не е сложно, а текстовете наоколо са верни и полезни. Гледай резултатите и чети в двата режима- Температура/Влажност.
Още един въпрос започвам да си задавам. Ако въобще не слагам каменна вата, а оставя 5 см въздух, той до колко би играел роля на изолатор. Знам, че статичния въздух е изолатора във ТИ плоскости, но все пак височината е 2.5м и предполагам, че ще започне да се движи нагоре надолу.
Калкулаторът има възможност и за въздушен слой, но нещо трудно се уцелваха посоките.
Отделно тук, там имам и тухли които са сложени перпендикулярно на останалите и провеждат въздух към външната ТИ, а тя е лепена на топки.
Това е кофти - ще трябва или да се измаже, или да се изолира ХЕРМЕТИЧНО с фолио. Преминаването на възух е по-вредно от дифузното преминаване на влага.

Още един въпрос имам :-). Ако се образува конденз във външната ТИ, то там има ли възможност да замръзне и да разпраши ТИ плоскости ? В смисъл до колко е проблем, ако има конденз в Неопора/Стиропор-а?
Калкулаторът отговаря на този въпрос. Като правило, няма проблеми там.
П.П. Калкулаторът НЕ пресмята фуги, термомостове и др. несъвършенства на градежа.
djendov - специалист
Аз също се чудех за тези дебелини в началото и в края, но сега стана ясно - не се пипат :)
На мен по-любопитно ми беше обаче, взема ли се предвид, че топлото отива на горе. Щото според калкулатора 100квадрата стена, има същите топлозагуби като 100квадрата таван (изпълнени по един и същ начин). Аз обаче мисля, че не е така. Най-малкото защото температурата "вътре" ще е различна от там и изходните данни. То нали затова се набляга най-много на изолация на покрив, по-малко на стени и най-малко на под.
Освен това, по въпроса на колегата с конденза, външната изолация пази тухлата топла. Обаче! Сложиш ли и вътрешна изолация, температурата на тухлата пак пада и се вдига възможността за конденз. Аз реших проблема(според калкулатора) така:
Гипсокартон, пароизолация, 5смвата, тухлена стена,ЕПС 10см, мазилка.
Ако искаш да сложиш 10см вата отвътре, обаче приближаваш граничните стойности за конденз. Проблема се решава при следното изпълнение:
Гипсокартон, пароизолация, 5см вата, пароизолация, 5см вата после тухла, после 10см ЕПС, мазилка.
В интерес на истината, според калкулатора можеш да пропуснеш втората пароизолация, но някъде бяха казали, че трябва да се презапасим с едни 10-15% спрямо калкулатора. Аз не съм решил още как да постъпя, но продължавам да играя с калкулатора....
8180 - майстор
Господа,
Желая Ви успешна година.
Приветствам усилията Ви да си проверявате нещата, вместо да се водите по "майсторски и на търговци" мнения. Ще помагам, при време, с каквото мога.
Не съм се задълбочавал в последно време с Калкулатора и базата му с БГ материали(беше в развитие).
Има логика таванът да е по-загубен. Споменах,че имаше някакъв проблем с посоките. По прнцип, в първият ред числата трябва да се променя за таван/стена.
Двете пароизолации (на djendov под условие) ме смущават - при надеждни технически данни, биха могли да се заменят само с една - по-технологично първата.

Въпреки всичко, Калкулаторът дава една добра основа за избор. Предполагам 15-20% запас над изчисленията биха осигурили спокойствие.
Mauer - напреднал
Мили хора,

Честита нова година :-) и Благодаря много за съветите и коментарите =D> =D> =D>

На моята работа имаме нещо като шега с която се шегуваме: 3 часа кликане спестява 2 часа четене :-).
Така, че съм много ЗА четенето, обмислянето, смятането и чак след това действието.

След разговори с търговци и майстори такива отговори ... направи ми пълнят душата. Благодаря още веднъж :-)
Tsilkov - майстор
djendov написа:
Гипсокартон, пароизолация, 5см вата, пароизолация, 5см вата после тухла, после 10см ЕПС, мазилка.
......и при такава конфигурация имаш забрана за слагане на контакти, дюбели и пирони по тая стена.
Аз лично досега конденз от пари по тухлена стена изолирана със стиропор не съм виждал. Впрочем моята на апартамента е 8 см стиропор/25 см тухла и 5 см вата и за 10 години няма конденз от пари.
djendov - специалист
Успешна година на всички!
Определено не смятам да я изпълнявам по този начин. Колкото и примамливо да изглежда на калкулатора, не смятам да съм първия в България, който реди ред вата, ред пароизолация, ред вата, ред паро... като някой МакБургер.
От топлоизолирането на цялата къща ме притеснява точно вътрешната топлоизолация. Външната ще е 10-15 см ЕПС. Не исках да е 15, защото са скъпи дюбелите, но доста се коментира във форума изрязване на "капаче" в ЕПСа, т.е. ще ползвам дюбел като за 10см ЕПС. Така че ще направя експеримент и ако се получи, категорично външната ще е около 15см.
И тук започва чуденето, отвътре ако сложа 5/10см вата, да не се прецакам с този морски климат във Варна и да се наблъскам с мухъл.
И все пак, стените са по-малкия проблем, защото топлоизолацията от външната страна ще е повече.
Покрива ми е плоча, която от горната страна ще има 10-тина см Фибран. От долната страна се изкошавам за 20-тина см вата, ама така според калкулатора ще имам ядове с конденза. На няколко места вече чета, че с правилно изпълнена вътрешна ТИ, а именно полагането на пароизолация се решава проблема. Включае и Tsilkov в предното мнение, казва че няма проблеми, но калкулатора друго казва.
п.с. Благодаря за мненията на Tsilkov и 8180. Постовете Ви в много от темите са ми помогнали, продължавайте да отделяте време на форума!
Още веднъж Хубава Година на всички!
  • 1
  • 2

Тема "Изолация на покрив и външни стени" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: