Това как е най-добре да се направи за ламарината? С лек наклон или с двойно сгъване на ръба?
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
Slavov99
- специалист
609 мнения в "Строя дървена къща с фрейминг в Пловдив"
2metraninja
- специалист
- Мнения: 293
schuldiner
- майстор
- Мнения: 2398
Челната дъска трябва да слиза поне 2 см под хоризонталната обшивка. Ламарината следва нейния профил, т.е. 20 см вертикално, 2-3 хоризонтално, още 2 нагоре.
Преди това: има два вида скара за обшивка на стрехата - за надлъжни и за напречни на стрехата елементи. За надлъжния монтаж взимаш ниската точка от най-провисналото ребро, пускаш дъска или летва хоризонтално към стената, пускаш дъска/летва вертикално към реброто - всичко с по два винта. Ако хоризонталната се заклини към дъските на стената, ще имаш и укрепване против провисване във свободния край на реброто. За напречния монтаж е както си нарисувал плюс още една надлъжна дъска/летва, чийто долен край е на нивото на най-ниското ребро.
Понеже имаш да удължаваш или изравняваш ребра, аз бих избрал надлъжен монтаж /успоредно на стрехата/. Удължаването е самата хоризонтална дъска, евентуално да й скосиш горния преден ръб, където подпира панела. Ако не ти харесва 2,5 см, може да увеличиш, но не много, защото крепежите стават проблем, а и не е необходимо - те и дъските си имат нужната височина около 20 см, това че са дебели не ги прави много по-яки. Челната дъска трябва да влиза на около 1 см навътре в стрехата спрямо горния ръб на панела, няма нужда да я повдигаш чак до горния ръб, достатъчно е да подпре панела отдолу. Монтира се първо челната дъска, после скарата и стрехата, обшивката на челната и накрая улукът, като не забравяш надулучна пола. Там при термопанелите е по-сложно, ама става някак... С твърдо острие отделяш горната ламарина от пяната на дълбочина 4-5 см, подпъхваш в този процеп подходяща профилирана ламарина, така че да имаш хем застъп под панела, хем над улука. Укрепваш с копчета, мацваш ПУ, малко спрей за цвят...
Не се занимавай с рязане на сандвича, повече проблеми ще си навлечеш...
Преди това: има два вида скара за обшивка на стрехата - за надлъжни и за напречни на стрехата елементи. За надлъжния монтаж взимаш ниската точка от най-провисналото ребро, пускаш дъска или летва хоризонтално към стената, пускаш дъска/летва вертикално към реброто - всичко с по два винта. Ако хоризонталната се заклини към дъските на стената, ще имаш и укрепване против провисване във свободния край на реброто. За напречния монтаж е както си нарисувал плюс още една надлъжна дъска/летва, чийто долен край е на нивото на най-ниското ребро.
Понеже имаш да удължаваш или изравняваш ребра, аз бих избрал надлъжен монтаж /успоредно на стрехата/. Удължаването е самата хоризонтална дъска, евентуално да й скосиш горния преден ръб, където подпира панела. Ако не ти харесва 2,5 см, може да увеличиш, но не много, защото крепежите стават проблем, а и не е необходимо - те и дъските си имат нужната височина около 20 см, това че са дебели не ги прави много по-яки. Челната дъска трябва да влиза на около 1 см навътре в стрехата спрямо горния ръб на панела, няма нужда да я повдигаш чак до горния ръб, достатъчно е да подпре панела отдолу. Монтира се първо челната дъска, после скарата и стрехата, обшивката на челната и накрая улукът, като не забравяш надулучна пола. Там при термопанелите е по-сложно, ама става някак... С твърдо острие отделяш горната ламарина от пяната на дълбочина 4-5 см, подпъхваш в този процеп подходяща профилирана ламарина, така че да имаш хем застъп под панела, хем над улука. Укрепваш с копчета, мацваш ПУ, малко спрей за цвят...
Не се занимавай с рязане на сандвича, повече проблеми ще си навлечеш...
2metraninja
- специалист
- Мнения: 293
Относно стрехите - Resistbody ми даде неговия саблен трион - тежи поне 5 кила и реже термопанела като мокри вафли. Съответно и малко нащърбва и криви като всеки трион с вадещо се и прибиращо острие хванато само на 1 място, или пък в мен е кусура щото не е лесно да режеш покачен на стълба с ръцете нагоре докато вятъра ти вкарва всичкия разпрашен полиуретан в очите, ама всичко е в рамките на поносимото. Но от тогава хвана адския студ и вятър и влезнах да работя вътре, та стрехата отлежава.
Сега имам малко въпроси за гипсокартоните. Първия е дали става достатъчно здраво куфар за структура на тоалетна изграден от нормални ЦД и УД профили с двоен зелен картон, или да търся УА, ЦВ и УВ профили? Второто е как не са го измислили по-хитро хитрите немци, та профилите трябва да се захващат с т.н. копчета и не ги ли притеснява че макар и с плоска глава, пак настърча 1-2 мм от равнината на всички профили и криви картона? Гледах клещите за безкрепежно свързване, ама все с тесни челюсти, а на мен някъде ми трябва да захвана ЦД пъхнато в УД и там няма как с тези, които гледах (чух че имало и по-големи, но не можах да намеря). Най-хитрото, което ми хрумна е да не слагам изобщо нищо (или най-много да хващам с копче ЦД-то само докато си центрирам нещата и завия единия лист, който стъпва на ЦД-то) и да разчитам после гипсокартона да държи ЦД-то на място. Как е правилно да се процедира? Третото е на 1-2 места бяха толкова изметнати вертикалните греди, че предпочетох да ги срежа и махна и на тяхно място сложих ЦД профили, сложени в къси УД-та горе и долу на дървения венец. Но ми се видяха малко хлабави тези почти триметрови ЦД-та. Достатъчно здрава основа ли е това с двоен картон отгоре да се лепят плочки 60/30 ?
Всъщност имам и друг косвено свързан въпрос: Как се уцелва точно дълбочината, на която да остават резбите на батерията на душа например като тези ППР елементите за топла и студена вода ги монтирам и фиксирам преди гипсокартона и преди лепилото за плочки и преди самите плочки? Ясно че може горе-долу да се сметне - 2 слоя ГК=2.5 см плюс 0.5 см лепило и 8 мм плочка, ама така ли ще стане в реалност? Четох че в идеалния случай резбата трябва да завършва на нивото на плочката, но накъде е по-добре да се презастраховам с 2-3-4 милиметра - кой вариант е по-добрия - да остане малко навътре от плочката, или да надстърча малко от плочката? И за такъв случай ли се ползват тези ексцентрици? Освен да изместят центъра на свързване с тях може ли да се регулира и дълбочината или колко се подава резбата? Извинявам се ако питам елементарни неща, гледах клипчета, четох, но никога не съм го правил или виждал наживо как се прави.
Сега имам малко въпроси за гипсокартоните. Първия е дали става достатъчно здраво куфар за структура на тоалетна изграден от нормални ЦД и УД профили с двоен зелен картон, или да търся УА, ЦВ и УВ профили? Второто е как не са го измислили по-хитро хитрите немци, та профилите трябва да се захващат с т.н. копчета и не ги ли притеснява че макар и с плоска глава, пак настърча 1-2 мм от равнината на всички профили и криви картона? Гледах клещите за безкрепежно свързване, ама все с тесни челюсти, а на мен някъде ми трябва да захвана ЦД пъхнато в УД и там няма как с тези, които гледах (чух че имало и по-големи, но не можах да намеря). Най-хитрото, което ми хрумна е да не слагам изобщо нищо (или най-много да хващам с копче ЦД-то само докато си центрирам нещата и завия единия лист, който стъпва на ЦД-то) и да разчитам после гипсокартона да държи ЦД-то на място. Как е правилно да се процедира? Третото е на 1-2 места бяха толкова изметнати вертикалните греди, че предпочетох да ги срежа и махна и на тяхно място сложих ЦД профили, сложени в къси УД-та горе и долу на дървения венец. Но ми се видяха малко хлабави тези почти триметрови ЦД-та. Достатъчно здрава основа ли е това с двоен картон отгоре да се лепят плочки 60/30 ?
Всъщност имам и друг косвено свързан въпрос: Как се уцелва точно дълбочината, на която да остават резбите на батерията на душа например като тези ППР елементите за топла и студена вода ги монтирам и фиксирам преди гипсокартона и преди лепилото за плочки и преди самите плочки? Ясно че може горе-долу да се сметне - 2 слоя ГК=2.5 см плюс 0.5 см лепило и 8 мм плочка, ама така ли ще стане в реалност? Четох че в идеалния случай резбата трябва да завършва на нивото на плочката, но накъде е по-добре да се презастраховам с 2-3-4 милиметра - кой вариант е по-добрия - да остане малко навътре от плочката, или да надстърча малко от плочката? И за такъв случай ли се ползват тези ексцентрици? Освен да изместят центъра на свързване с тях може ли да се регулира и дълбочината или колко се подава резбата? Извинявам се ако питам елементарни неща, гледах клипчета, четох, но никога не съм го правил или виждал наживо как се прави.
nikolov333
- майстор
- Мнения: 5423
@ "Как е правилно да се процедира?"
Мисля, че в ъглите е правилно да не се фиксира картона към UD-то, което вероятно важи и за CD-тата.. Виж т.9 тук
Монтажните CD или CW профили са прихванати с рапиди или копчета към окрачващия UD или UW профил. Това се прави масово . Ефекта е същия , като от предната подточка , плюс това , че издуват. Разбирам колегите , че понякога е по-удобно профилите да бъдат фиксирани но това може да стане и с нитачка .Спойката която нитачката прави отдава при по сериозен напън и нямаме твърда връзка. Хайде , ако нямаме нитачка за профилите , които фиксират отворите за врати и прозорци може да се направи някакъв компромис . Важно е те да бъдат под нивел и освен това, ако спазваме правилото за „пистолета” никога не са свързващи два листа т.е. никога не са на фуга.Да се прихващат обаче всички монтажни профили по окачени тавани и предстенни обшивки без да има никакъв смисъл е глупаво. В сухото строителство не винаги това ,което изглежда по-здраво е по-качествено.
Мисля, че в ъглите е правилно да не се фиксира картона към UD-то, което вероятно важи и за CD-тата.. Виж т.9 тук
Монтажните CD или CW профили са прихванати с рапиди или копчета към окрачващия UD или UW профил. Това се прави масово . Ефекта е същия , като от предната подточка , плюс това , че издуват. Разбирам колегите , че понякога е по-удобно профилите да бъдат фиксирани но това може да стане и с нитачка .Спойката която нитачката прави отдава при по сериозен напън и нямаме твърда връзка. Хайде , ако нямаме нитачка за профилите , които фиксират отворите за врати и прозорци може да се направи някакъв компромис . Важно е те да бъдат под нивел и освен това, ако спазваме правилото за „пистолета” никога не са свързващи два листа т.е. никога не са на фуга.Да се прихващат обаче всички монтажни профили по окачени тавани и предстенни обшивки без да има никакъв смисъл е глупаво. В сухото строителство не винаги това ,което изглежда по-здраво е по-качествено.
2metraninja
- специалист
- Мнения: 293
чет яну 27, 2022 11:14 amnikolov333 написа: @ "Как е правилно да се процедира?"Хмм, интересно е това за нефиксирането на картона в УД-тата в случая с куфар облечен с плочки. Принципно във всичките им системи за таван, които съм чел и гледал наистина не се фиксира в УД-то. Но там идеята им е да може леко да мърда ако има някакво движение на сградата. При куфар облечен с плочки - и на толкова малко разстояние - ако има движение, то според мен нещо много сериозно се е объркало. И като се замисля по-скоро бих предпочел да опитам да предотвратя това движение доколкото може с фиксирането на картона в УД-то и един вид да го спъна, отколкото да го оставя да си се мърда, защото потенциално разместване ще трябва да се понесе от негъвкавия слой плочки. То по същата логика трябва и ЦД-то да хвана, ама се връщаме до проблема с изпъкналата глава на копчето.
Мисля, че в ъглите е правилно да не се фиксира картона към UD-то, което вероятно важи и за CD-тата..
п.с. - редактирал си докато пиша, знам го този пич готин е, разбира ги нещата. И това, което казва е г.д. в духа на това, което и аз мисля, що се отнася за таваните поне.
nikolov333
- майстор
- Мнения: 5423
В твоя случай да..така е, но понеже и аз си правих една ниша с ГК в която не исках да има ЦД и УД, понеже ще има много канали и тръби за кабели там, фиксирах ъгъла с Г образна ламарина, като изрязах единия край на П-то от по-широк профил подобен на УД-то..не знам как го водят точно.. Другия начин е с фрезуване на картона и лепене с монтажен силикон на фрезуваното.. Става "на камък"и няма пукане..
Прикачен файл
141995786_219732339578158_1421777012917850796_n.jpg (16.99 KиБ) Видяна 829 пъти
PIP
- майстор
- Мнения: 1284
Направо е абсурдно да направиш къща от дърво и да питаш дали да изградиш конзолата за вграденото казанче от тея огъващи се ламанинки Същото е за подмяната на носещи вретикални греди на стените с подобни ламарини за скара.
Структората я направи с дърво и широколистен шперплат, който след това се облича с гк.
Също така ти препоръчвам да облечеш с 18мм широколистен шперплат стените на кухнята, котелното и душ кабината където ще се окачава и/или изисква много скоби и захващане по тези стени стени преди гипсо картона.
Структората я направи с дърво и широколистен шперплат, който след това се облича с гк.
Също така ти препоръчвам да облечеш с 18мм широколистен шперплат стените на кухнята, котелното и душ кабината където ще се окачава и/или изисква много скоби и захващане по тези стени стени преди гипсо картона.
2metraninja
- специалист
- Мнения: 293
чет яну 27, 2022 12:27 pmPIP написа: Направо е абсурдно да направиш къща от дърво и да питаш дали да изградиш конзолата за вграденото казанче от тея огъващи се ламанинки Същото е за подмяната на носещи вретикални греди на стените с подобни ламарини за скара.Не са носещи, преградни са тези стени на които смених вертикалните.
Структората я направи с дърво и широколистен шперплат, който след това се облича с гк.
Тъжната реалност е че ако не си купуваш конструктивна квх или като там се казва дървесина на цена 1000+ лева кубика, всичко друго измята произволно в даден момент, дори и някои спънати зверски с винтове през 50-60 см. Моите греди ги суших стегнати с колани месеци, с разпорки, и откакто са сложени има почти година да си досъхват и едва сега смятам че са спрели да измятат и ги вкарвам що-годе в равнина преди гипсокартона с ръчен щрайхмус и пълня вдлъбнатините с гипсово лепило да не прохлътва като завия картона с винтовете. Омръзна ми от стърготини, талаш и криви повърхнини. По-лесно и по-бързо ще ми е с профили за ГК да си направя куфарите, само питах дали УД и ЦДтата са достатъчно здрави за тая работа, че гледам имат и по-усилени - УА и дабълютата.
Дори едната преградна стена на банята гредите са толкова изметнати - като змии са, не знам защо, освен че майсторите са си оставили ръчичките монтирайки я - горния и долния венец са с различна дължина и на тях се виждат още къде са драснали с молив да подравняват стъдовете, ама на някои горе сложили стъда вляво от отметката, долу го сложили вдясно и станало наклонена змия Че реших вместо да обикалям и търся с надежда сухи и прави греди 10х5см, после да слагам от двете страни двоен зелен гипсокартон, вместо това да взема 1 багажник итонг 10 см дебелина и да я иззидам тая стеничка. Като пари ще дойде същото и няма да се моля да не се изметнат тепърва купени от влагата и студа навън греди.
2metraninja
- специалист
- Мнения: 293
чет яну 27, 2022 12:27 pmPIP написа: Също така ти препоръчвам да облечеш с 18мм широколистен шперплат стените на кухнята, котелното и душ кабината където ще се окачава и/или изисква много скоби и захващане по тези стени стени преди гипсо картона.Сложих 12 мм ОСБ под единия слой картон където ще окачвам някакви неща. Също и вградих напречни греди между стъдовете където знам че ще има батерии, мивки или структури със шпилки, климатици, телевизори.
Тема "Строя дървена къща с фрейминг в Пловдив" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!