• 1
  • 2
iolly_ - специалист
Здравейте!

Аз съм ужасно начинаеща по темата и се надявам, че няма да ви затормозя с моя въпрос.

Искам да си направиме стеничка с гипсокартон и 1 или 2 ниши в нея, в които да има осветление с лампичка, тип луна. Разбрах, че UD профилите са отдалечени от стената, колкото е дълбока нишата. Интересува ме, UD профилите стандартна дължина и ширина ли са - въобще всичко свързано с размерите им, както и от къде мога да ги купя и приблизителна цена. И ако искам нишата да е по-голяма, как ги отдалечавам от стената?

Въобще как се закачат към стената и пода. Например искам да си направя стена с ниши, дълбоки 15 см. Нещо такова:
Последна промяна от iolly_ на ср дек 20, 2006 12:08 am, променено общо 2 пъти.
iolly_ - специалист
Ето какво искам да постигна....

Прикачен файл

part2.jpg
part2.jpg (29.27 KиБ) Видяна 10664 пъти
masteradmin - майстор
Има десетина статии по въпроса просто ги намери и прочети. И тогава ако нещо не ти е ясно може да питаш :) :) :)
leonardo_vd - модератор
Ако стената ще е преградна трябва да се изпълни с CW и UW профили, които са с широчина 50мм,75мм и 100мм. дължините са различни и купуваш според това какви ти трябват. UW профилите се монтират на пода и на тавана, като CW профилите влизат в тях.
За постигане на отвор в стената - Поставаш вертикално 2 CW профила на разстояние един от друг, колкото искаш да е широк отвора. На височината където искате да започне отвора, между двата CW профила се монтира UW профил обърнат надолу(закрепването може да стане по няколко начина) и от него се измерва колко искате да е височината на отвора и се монтира още един UW профил, но този път обърнат нагоре.
Общо взето трябва да се получи конструкция с рамка за отвор. След това се обшива с картон, което е елементарно.

Прикачен файл

02092006(004).jpg
По този начин става връзката между CW и UW профилите. Има и други начини , но този е най-бърз за изпълнение.
Вертикалния профил е CW, а хоризонталния е UW