Ел. инструментите. Консумативи.
keymaker - специалист
260(старата модификация) се продаваше и с двете стъпки, но.325 е с по малко вибрации и затова май наблегнаха на нея. Няма ядове щом си намерил необходимите неща действай. Аз скоро ще съживявам една 390 и ще пробвам със .404 че са ми останали 4 вериги и читава шина от Урал. Ама след разработка с. 325.
ssiderov - специалист
Разрових се в каталога на Орегон и ръководства за употреба на Щил,та разбрах че имат ринг за 3/8.Но той по-скоро е правен за МС 291,да ползва и двете стъпки.Успяха да ми го намерят от магазина на Щил в квартала ни.Сега трябва само шина и верига.Пък да видим какъв ще е ефекта!Американците доста грамотно са описали различните видове шлици на ринговете.Също така забелязах,че МС 362 може да ползва .325 стъпка!Но масово в наше село,а може би и по други,се изпилва повечко ограничителя на дебелината на стружката!И така веригата гребяла повечко материал и режела бързо!Но като го гледах един комшия с Хускварна 555 и верига .325 с изпилени ограничители,машината бая се задъхваше!Да видим къде ще излезе златната среда :?
Стабилна стъпка е .404!Хвърля ги като колци!Но май и мощност ще трябва.Имам колега с Урал,донесен от Коми.Сама реже казва,като я пуснеш си потъва в дървото! :shock:
keymaker - специалист
Урала си е супер машина ама с тия 13кила си е изтезание да се работи, а че трябва мощност за 404 си е така,но 390 си е 4.3 кончета,при Урал са 5. Обаче и оборотите са си със сериозна разлика 14к. срещу 7к.
ssiderov - специалист
Успех във възстановяването на щила!Ще чакам отзиви за работата му с .404.Надявам се,че ще е успешен опита. :partyman:
vlax - майстор
vlax написа:
Здравейте,имам Хускварна 236 закупена преди около 3 год.Машината работи много добре,много съм доволен.
Режа дърва на вилата и в къщи.От извесно време почна да ми прави проблеми.При първоначално пускане не иска да се изфорсира,припуква от време на време ,а на празен ход-ниски обороти е добре.Какво съм забелязал и правил до сега.
Почиствал съм въздушния филтър/изпиране с обезмаслител/
В началото, когато ми правеше проблем я палех за 5 минути на празен ход да загрее и я гасях за 15 мин. След това паля и няма никакви проблеми докато си свърша работа.
Сега и това не помага.Сега забелязах, че когато работи на празен ход като издърпам смукача и го върна веднага при запален двигател за момент мога да изфорсирам двигателя ,но само са момент.Мисля да сменя бензиновия филтър,въпреки,че за мене е сравнително чист,машината не е работила чак толкова ,грубо около 10 л бензин да съм изгорил от купуването.
Знам,че схемата за проверка е 1.въздушен филтър 2.бензинов филтър 3.карбуратор4.двигател и ел запалване.
Ако след смяна на бензиновия филтър не се оправи какво да правя?
vlax написа:


Тя малко трудно подкачва.Когато промивах резервоара за бензин изпадна един пластмасов щуцер с парче 3 мм дълго скъсан шлаух. :shock: Нещо такова
Изображение
Това много ме озадачи.
Някой има ли чертеж на карбуратора на този модел?
Не знам кой модел карбуратор е ,предполагам,че са няколко модела при различни модели триони.

Колегата keymaker ме изпревари и ме подсети- пропуснах да пиша,че след въздушния филтър смених свеща ,но проблема остана.
vlax написа:


Е там е разбира се,как без филтър,тя ще задръсти карбуратора бързо, ако е без филтър.

Той проблема е от около година,не е от сега,но аз режа да речем по 1 куб през 3-4 месеца,основно почистване на местото на вилата,гътане на стари дървета и разфасоване,рязане на стари греди от постройки, които развалям.Преди месец си поръчах дърва за огрев"меше" 3 кубика и ги нарязах по горния начин с почивка от 15 мин без проблем,спиране само за зареждане.
Сега миналата седмица трябваше последно за годината да нарежа няколко стари греди да разчиста мястото, и не ще и не ще да се изфорсира и останаха ненарязани.
Горе долу това бяха моите тревоги до днес.
Както казват мързела е двигател на прогреса.
Машината вече много рядко се ползва.Тази година ми трябва да нарежа 2-3 кубика дърва.Тъй като знам,че има проблем и все отбягвам да я ремонтирам.....докато не попаднах на един клип на брата руснак.
https://www.youtube.com/watch?v=jn30uiBsIwE
https://www.youtube.com/watch?v=UHmdWz35et4
На клипа резачката се държеше също като моята,при подаване рязко на газ умираше.Реших да направя същото като в клипа,да сменя тази "щучка" за копейки.Резачката беше цялата в пепел и стърготини и вътре и отвън.Винаги по време на работа и след работа отвънка съм я почиствал с четка,но въпреки това за три години беше се затлачила с мръсотия отвътре и от вън.Затова подходих кардинално -разглобка на цялата машина и почистване с водоструйката.Частите станаха като нови.

Изображение

Предварително бях затапил ауспуха и карбуратора стабилно да не влезе вода.
Карбуратор ZAMA HUSQVARNA 236.Проблем беше намирането на тази "щучка" за копейки О- пръстен вътрешен диаметър 3 мм и дебелина 1 мм който измерих с шублера.Купих го от една фирма за пневматика.
Изображение
Според руснака това е ускоряешева насасоса - ускоряваща помпа,някъде в клипа ми се стори ,че казва за този проблем негови колеги сменяли целия карбуратор,а не този О - пръстен защото не разбирали.
Стария О-пръстен беше станал на дърво,никаква еластичност.
И така сглобяване и тестване.
На болта на клапата на карбуратора сложих каноколит да не се саморазвие.
И така.Машината не дава да и подадеш газ.Реагира веднага. :-D
Брата руснак се оказа прав.
Да подчертая ,че не съм пипал настройките на карбуратора H, L и празен ход.
Помпичката за подкачване на гориво вече не прави балони и се пълни цялата.
vlax - майстор
Да попитам ,Вие какво масло наливате за смазване на веригата на моторния трион зима ,лято..?
Когато купувах Хускварната в магазина ми написаха ЕР 90.До миналата година наливах ЕР 90,но след това почнах лято ЕР 90,есен,зима М 10 Д.
Kumay - майстор
vlax написа:
Да попитам ,Вие какво масло наливате за смазване на веригата на моторния трион зима ,лято..?
Когато купувах Хускварната в магазина ми написаха ЕР 90.До миналата година наливах ЕР 90,но след това почнах лято ЕР 90,есен,зима М 10 Д.
Мисля, че е безсмислено да се ползва за мазане масло различно от М10Д. Ти намери ли разлика като ги сменяш според сезоните?
vlax - майстор
Kumay написа:

Мисля, че е безсмислено да се ползва за мазане масло различно от М10Д. Ти намери ли разлика като ги сменяш според сезоните?
Мисля,че не.Освен цената.
kuger - майстор
Аз си сипвам отработено и прецедено от мотора на фрезата, за бая години съм нямал проблеми. Ама и Хуската я ползвам рядко.
keymaker - специалист
И аз ползвам отработено двигателно прецедено 2 пъти, през маслен филтър и през горивен. пак си е тъмно ,но в него няма никакви утайки и твърди частици. Количеството ,което е минало е над 100л. ,а кубиците съм ги загубил отдавна. Шината ако не я беше контузил / прекършил/ един орех още щеше да служи.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: