Ел. инструментите. Консумативи.
Kristov88 - напреднал
пон апр 15, 2024 4:08 amSoviet_Soldier написа:
пон апр 15, 2024 1:09 amKristov88 написа:
Здравейте, имам бензинов тример stihl fs240 . Вчера косих (цяла зима не е пален) , та първо запали лесно , косих пред гаража (малка площ) и при подаването на газ забелязах че заглъхва . Спрях и пробвах да запаля отново , но без успех , смених свеща и пак не иска , при свалянето на свеща болта на капачето превърташе , защото беше стопила пластмасата . След 20 опита запали за кратко , като рабатеше много неравномерно и не можеше да се изфорсира и изгасна, после пак никво палене . Маслото го правя 1:50 ( 1л бензин = 20,25 мл масло) . :?:
Погледнахте ли състоянието на горивен и въздушен филтър? С гориво ли оставяте косата за дълъг престой? Какво масло ползвате? С пресен бензин ли започнахте работа, или с остатъчен от миналата година? На каква възраст е въпросната моторна коса?
По това което пишете оставам с впечатление, че може да е заминал мотора. За да почнат да се стопяват пластмасите, двигателят е силно прегряван.
Ако обичате да помпате газта често докато косите, (което е неправилно) ускорителната помпа на карбуратора бързо излиза от строя и трябва да се замени с нов.

Впрочем, мнението Ви е в темата за верижни триони. Ето я за моторните коси: viewtopic.php?f=29&t=38351&start=3060
Филтъра не беше мръсен , но го смених с нов след като направи проблема, масло червено stihl , ползвах бензин на един месец , през зимата източвам горивото от косата. Машината е 5 годишна . От както е купена до сега не съм имал проблем .
Последна промяна от Kristov88 на пон апр 15, 2024 9:52 am, променено общо 1 път.
Kristov88 - напреднал
пон апр 15, 2024 8:03 amSoviet_Soldier написа:
Косата, Трифоне, не е верижен трион. Това дето ще "напомпаш" за едно косене с нея (ако така действаш на всеки замах), със съчкореза няма да го стигнеш и за цялата година ползване.
Горивото, ако ти имаш късмет да го купиш качествено, Пешо от Перник може да го няма тоя късмет. Ако падне октановото число за тия 6 месеца под минимума за дадения мотор, започва да прави детонации, които го разрушават.
Как да се сменя рефрена, като моторите и причините за смъртта им са същите? Измисли нов и ще го сменя, няма проблем...
Да, помпането при неизправен мотор работещ на бедна смес е спасение, колкото да се довърши работа, но при изправен е ненужно и силно съкращаване на ресурса на карбураторите с ускорителна помпа.

Относно "симптомите" аз затова съм задал по-горе въпросите, да стане максимално ясно за кво иде реч. Може и да е задрала мотора от прегряване, може и болтът да е пренавит (не стопен), а проблемите с паленето и развиването на обороти да са от карбуратора. Мога само да гадая. Да сваля заглушителя и да хвърли едно око.

Миналата година един приятел ми се оплака, че почнала косата да му топи капака. Оказа се, че е застанал леко на една страна, защото от вибрациите един от болтовете е хванал пътя. Това което ти казват, и това което реално се е случило не винаги съвпадат.
Не е пренавит , самата пластмаса около резбата на която се навива беше стопета и превърташе.
Soviet_Soldier - специалист
пон апр 15, 2024 9:45 amKristov88 написа:

Филтъра не беше мръсен , но го смених с нов след като направи проблема, масло червено stihl , ползвах бензин на един месец , през зимата източвам горивото от косата. Машината е 5 годишна .
Ако можете свалете заглушителя и през отвора поогледайте в какво състояние е мотора вътре. Ако има сериозни драскотини, ще Ви излезе скъп ремонта. Ако двигателят е добре, може да проверите целостта на маркучи за бензин, на гарнитурите, на семерингите, да отворите карбуратора за да видите, дали не е запушен, и в какво състояние е буталото на ускорителната помпа.
Kristov88 - напреднал
пон апр 15, 2024 9:52 amSoviet_Soldier написа:
пон апр 15, 2024 9:45 amKristov88 написа:

Филтъра не беше мръсен , но го смених с нов след като направи проблема, масло червено stihl , ползвах бензин на един месец , през зимата източвам горивото от косата. Машината е 5 годишна .
Ако можете свалете заглушителя и през отвора поогледайте в какво състояние е мотора вътре. Ако има драскотини, ще Ви излезе скъп ремонта. Ако двигателят е добре, може да проверите целостта на маркучи за бензин, да отворите карбуратора за да видите, дали не е запушен, и в какво състояние е буталото на ускорителната помпа.
Благодаря през уикенда , ще я огледам и мен ме съмнява че е задрала , да прегрие така за 15 мин косене , ппц кося и овошки 800кв.м и за 5 г веднъж не съм я носил на майстор , всяка година сменям свещ, горивен и въздушен филтър . Обаче маслото беше от миналата година.
Последна промяна от Kristov88 на пон апр 15, 2024 10:10 am, променено общо 1 път.
емовлаха - специалист
пон апр 15, 2024 1:09 amKristov88 написа:
Здравейте, имам бензинов тример stihl fs240
Гледа се има ли искра от свеща в 2-3 позиций на кабела със работеща свещ ,ако няма такава проблем в кабела той е нагорял доколкото разбрах, в случай налична такава малко двутактова смес в цилиндъра и опит за стартиране на мотора при наличен старт проблем карбуратор/маркуч, горивен филтър или въздушен клапан на резервоара. Ако всичко е ок от изброените неща запекъл сегмент.

Вчера приятелче донесе не палещия си Райдер резачка за втори път е задрал качествено със стара смес 1/50 евтино 2т червено масло от бензиностанция
Kristov88 - напреднал
пон апр 15, 2024 10:05 amемовлаха написа:
пон апр 15, 2024 1:09 amKristov88 написа:
Здравейте, имам бензинов тример stihl fs240
Гледа се има ли искра от свеща в 2-3 позиций на кабела със работеща свещ ,ако няма такава проблем в кабела той е нагорял доколкото разбрах, в случай налична такава малко двутактова смес в цилиндъра и опит за стартиране на мотора при наличен старт проблем карбуратор/маркуч, горивен филтър или въздушен клапан на резервоара. Ако всичко е ок от изброените неща запекъл сегмент.

Вчера приятелче донесе не палещия си Райдер резачка за втори път е задрал качествено със стара смес 1/50 евтино 2т червено масло от бензиностанция
Има искра не е свещ, май и аз съм и видял сметката със старото масло.
емовлаха - специалист
Споко Щил току така не задира!
Soviet_Soldier - специалист
пон апр 15, 2024 10:13 amKristov88 написа:
Има искра не е свещ, май и аз съм и видял сметката със старото масло.
Като се отвори ще се разбере от кво е. Ако е имало проблеми с маслото, буталото и цилиндъра ще са надрани от всички страни. Ако е работила на бедна смес, задира от страната на заглушителя. Щом е почнала да се топи пластмасата, по-скоро ще да е от бедна смес. Това се получава ако дърпа въздух отнякъде, гарнитура, семеринг, или като я "настройва" човек който не разбира. Предполагам не сте го пипали, Щил обичайно от завода идват добре настроени. Също ако решетката от която всмуква въздух е запушена, пак се прегрява и задира.
пишман_майстор - майстор
пон апр 15, 2024 9:43 amaleksnp написа:
Относно качеството на бензина. Единият ми автомобил, го карам по-рядко. В резервоара му, държа около 10-15 л. бензин. След зареждане, към средата на втория месец, започва по-трудно да пали. Това ми е знак, че е време за пресен бензин.
Съгласен. не трае дълго в резервоар, особено в малки количества. Съхранението в пластмасова туба също е непрепоръчително, особено за по-дълъг срок.
пишман_майстор написа:
ако е правилно съхранен ( в метална туба , плътна капачка, в гараж/маза ) Трае без проблем година, че и две . За повече-има едни добавки , с тях още година- до две.
Заставам зад думите си на 100% . Проблема на бензините ( сегашните) е етанола в тях, той ги скапва . Без него ще трае още толкова години, колкото съм написал ( правилните условия за съхранение ) .
А бензин с тетраетилолово трае без проблем и без сериозни промени, при правилно съхранение до 25 години.
Ся не искам темата да се разводни с качеството на бензините и съхранението. Предлагам да приключим до тук и да си продължим с резачките :)
Kristov88 написа:
Има искра не е свещ, май и аз съм и видял сметката със старото масло.
Надали се е скапала чак. Вероятността да е затегнал сегмент - не го изключвам . Но то се и усеща на "въжето" за палене.
Пробвай с ново масло и бензин . И ако няма промяна след изгарянето му ( стига да запали и работи де) , се отваря и гледа причината..
пон апр 15, 2024 8:03 amSoviet_Soldier написа:
Косата, Трифоне, не е верижен трион.................
Двигателят си е двигател, в случаят цвайка и тук и там.
Как така при мен не мрат ни от припомпване, ни от пълна газ?! Показателно.
пон апр 15, 2024 6:59 amТрифон П.Трифонов написа:
..........
Предполагам машината е на 2-3 до 5 годишна.
"Ние" започнахме десетата, Бойче. Със стар бензин, помпене до безкрай и твоят вечен рефрен!
Не помпата- машината даде каквото е трябвало да даде и дава още.
Е, познах ли?
пон апр 15, 2024 9:45 amKristov88 написа:
... масло червено stihl , ползвах бензин на един месец , през зимата източвам горивото от косата. Машината е 5 годишна . От както е купена до сега не съм имал проблем .
Сега мога да определя и моточасовете. Малко са.

Емо, Щил-Мил, тая си е- всичко мога да задера за няколко минути.
Тва, къде го знам, не е от работа с коса или с трион. Двигателят си е двигател, в случаят двутактов.
Последна промяна от Трифон П.Трифонов на пон апр 15, 2024 12:12 pm, променено общо 1 път.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: