Ел. инструментите. Консумативи.
dragozow - майстор
чет мар 14, 2024 1:30 pmbmwww написа:
Някой може ли да разясни накратко защо 1.6kW бензинова резачка е по-добра от 2000w електрическа . Имам електрическа 2000w и не може да се справи с гредите на гредореда , сега мисля да купувам бензинова , но нещо до около 700 лв. и най-мощната за тези пари е Husqvarna 1.6kW . Чудя се преди да я купя да не излезе и това някъв маломощен боклук .
Тъпа верига, фалшива мощност, стъпката на веригата, много фактори. За толкова пари Echo CS-4010.
пишман_майстор - майстор
Както споменаха в преден пост , има няколко фактора . Дадената мощност на ел.резачката е консумираната, т.е. тактично не се съобщава отдадената . Инак ако се "води" 2квт, отдадената ( реалната мощност) ще е вероятно 1200 вата. Чалъми сър... Търговски чалъми.
На бенизновите е отдадена мощност.
Отделно на масата електрички периферната скорост на веригата е под тая на еквивалентен моторен трион.
Аз съм "правил" тунинг на ел. резачка стар бош, като пригодих друго колело ( ринг) с повече зъби. Стана много добре, натиска падна осезаемо , но риска да прегрее машината е голям. Въпреки, че откъм материал е презастрахована , няма пласмаси по важни компоненти и т.н. Прежалил съм я, щот имам и други и не ми пука.
Изборът на правилната верига също дава отчетливо предимство ( фул чизъл ) .
Kristov88 - напреднал
Здравейте, имам бензинов тример stihl fs240 . Вчера косих (цяла зима не е пален) , та първо запали лесно , косих пред гаража (малка площ) и при подаването на газ забелязах че заглъхва . Спрях и пробвах да запаля отново , но без успех , смених свеща и пак не иска , при свалянето на свеща болта на капачето превърташе , защото беше стопила пластмасата . След 20 опита запали за кратко , като рабатеше много неравномерно и не можеше да се изфорсира и изгасна, после пак никво палене . Маслото го правя 1:50 ( 1л бензин = 20,25 мл масло) . :?:
Soviet_Soldier - специалист
пон апр 15, 2024 1:09 amKristov88 написа:
Здравейте, имам бензинов тример stihl fs240 . Вчера косих (цяла зима не е пален) , та първо запали лесно , косих пред гаража (малка площ) и при подаването на газ забелязах че заглъхва . Спрях и пробвах да запаля отново , но без успех , смених свеща и пак не иска , при свалянето на свеща болта на капачето превърташе , защото беше стопила пластмасата . След 20 опита запали за кратко , като рабатеше много неравномерно и не можеше да се изфорсира и изгасна, после пак никво палене . Маслото го правя 1:50 ( 1л бензин = 20,25 мл масло) . :?:
Погледнахте ли състоянието на горивен и въздушен филтър? С гориво ли оставяте косата за дълъг престой? Какво масло ползвате? С пресен бензин ли започнахте работа, или с остатъчен от миналата година? На каква възраст е въпросната моторна коса?
По това което пишете оставам с впечатление, че може да е заминал мотора. За да почнат да се стопяват пластмасите, двигателят е силно прегряван.
Ако обичате да помпате газта често докато косите, (което е неправилно) ускорителната помпа на карбуратора бързо излиза от строя и трябва да се замени с нов.

Впрочем, мнението Ви е в темата за верижни триони. Ето я за моторните коси: viewtopic.php?f=29&t=38351&start=3060
С едно уточнение, както обикновено след края на песента;
Мотор прегрява при неправилна, бедна смес и високи обороти.
Дори с такава, грешна настройка на карбуратора, ако се пуска газта от време на време и се "припомпва", то се дава възможност на моторчето да се охлади- веднъж от кратката почивка и допълнително от по голямото количество смес. Повече смес- повече масло.

Предполагам машината е на 2-3 до 5 годишна.
"Ние" започнахме десетата, Бойче. Със стар бензин, помпене до безкрай и твоят вечен рефрен!
Не помпата- машината даде каквото е трябвало да даде и дава още.
Все пак, не ти ли приличат симтомите на прегряване- "затягане" на моторчето?
"Глъхненето" да е било от стягане и естествено надран цилиндър със спечени кольца?
Soviet_Soldier - специалист
Косата, Трифоне, не е верижен трион. Това дето ще "напомпаш" за едно косене с нея (ако така действаш на всеки замах), със съчкореза няма да го стигнеш и за цялата година ползване.
Горивото, ако ти имаш късмет да го купиш качествено, Пешо от Перник може да го няма тоя късмет. Ако падне октановото число за тия 6 месеца под минимума за дадения мотор, започва да прави детонации, които го разрушават.
Как да се сменя рефрена, като моторите и причините за смъртта им са същите? Измисли нов и ще го сменя, няма проблем...
Да, помпането при неизправен мотор работещ на бедна смес е спасение, колкото да се довърши работа, но при изправен е ненужно и силно съкращаване на ресурса на карбураторите с ускорителна помпа.

Относно "симптомите" аз затова съм задал по-горе въпросите, да стане максимално ясно за кво иде реч. Може и да е задрала мотора от прегряване, може и болтът да е пренавит (не стопен), а проблемите с паленето и развиването на обороти да са от карбуратора. Мога само да гадая. Да сваля заглушителя и да хвърли едно око.

Миналата година един приятел ми се оплака, че почнала косата да му топи капака. Оказа се, че е застанал леко на една страна, защото от вибрациите един от болтовете е хванал пътя. Това което ти казват, и това което реално се е случило не винаги съвпадат.
пишман_майстор - майстор
Маслото какво е? Имам едно съмнение, но маслото искам да знам какво е.
П.п. това за окт. число на бензина.... ако е правилно съхранен ( в метална туба , плътна капачка, в гараж/маза ) Трае без проблем година, че и две . За повече-има едни добавки , с тях още година- до две.
Тези машинки са пригодени за работа с бензин с окт.число около 90-92. И да падне малко от 95 за този период от време не е драма чак.
Soviet_Soldier - специалист
пон апр 15, 2024 8:28 amпишман_майстор написа:
Маслото какво е? Имам едно съмнение, но маслото искам да знам какво е.
П.п. това за окт. число на бензина.... ако е правилно съхранен ( в метална туба , плътна капачка, в гараж/маза ) Трае без проблем година, че и две . За повече-има едни добавки , с тях още година- до две.
Тези машинки са пригодени за работа с бензин с окт.число около 90-92. И да падне малко от 95 за този период от време не е драма чак.
Преди време бях чел стандартите за съхранение на бензина, по спомен при правилно съхранение (включително определен темп-диапазон) срокът бил до 6 месеца. За две години, може и в автомобил да стане, все пак имат разни защити, датчици за детонации, но в простия 2т инструмент силно се съмнявам, че с 2 годишен бензин ще работи добре. При съвременните машинки доколкото помня допуска беше до 89 октана, под него започват детонации, и това е важи само с написаната в инструкциите свещ. При импровизации със свещите може да започне с детонациите и при по-високо октаново число.

По мои лични наблюдения с бензин 95 от Газпром, съхранение в пластмасова щилска туба, бензинът вече е стар и почва да прави детонации на втория месец. Свещта която ползвам е каквато японците проектирали мотора са заявили NGK BPMR7A. Не случайно в инструкциите за експлоатация пишат малък срок, щото в страните извън ЕС често ползват 92 бензин с по-ниско качество от нашия, а при него качеството пада още по-бързо под допустимия минимум.
aleksnp - специалист
Относно качеството на бензина. Единият ми автомобил, го карам по-рядко. В резервоара му, държа около 10-15 л. бензин. След зареждане, към средата на втория месец, започва по-трудно да пали. Това ми е знак, че е време за пресен бензин.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: