Абе те картерите на всички са метални.Ама някои машини са с пластмасови коруби и в тях са монтирани металните двигатели. Идеята на щил и не само е такава ,че при машините от професионалния клас катера на двигателя е изработен в ''корубата'' ,която е метална за по добро топло-отвеждане и възможност да се издевателства над машината по цял ден без тя да прегрее. Докато при хоби машините двигателчето е отделен компонент монтиран в пласмасови капаци,което ще рече ,че ако я напънеш яко в даден момент има голяма вероятност пластмасата да омекне и да се деформира. Не веднъж са ми носили щил 250 , 270 и 290 с деформирани коруби заради опити да режат в гората или на площадката за трупене и оразмеряване наравно с 260,360,440,460,660 или новите им модификации .
gnt69 написа:Няма значение какъв е картера. Щом машината е 1000+ лева е надежна без значение с какъв картер.Точно такива мнения искат да възпитат в потребителите в днешно време. Има много издънки и цената не е пълна гаранция.Щил никога не е бил сред инициаторите на издънките,винаги конкуренцията е първа,но борбата за ниска себестойност на производството и все по-големи печалби е жестока.Тенденцията в двигателите определено не върви на добре.