• 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 138
Ел. инструментите. Консумативи.
Георги Иванов(алцек) - специалист
Здравейте,имам един приятел стругар който ми е вършил много услуги и реших да се реванширам.Чичо Сашо-както му казвам има мотоблок с такъв двигател.

Изображение

Мотоблока е стоял цяла зима в гаража,решил да го извади и да си свърши работата.Запалил,но двигателя припалил и изгаснал и така няколко пъти.
Какво е направил:
Първо е сменил горивото със прясно,но без резултат.
Второ сменил свеща-същата работа
Трето купил е нов карбуратор,също без резултат,проблема си останал същия .
решил да се направи на майстор и си разбъзикал клапаните и не можал да ги регулира наново и спрял до там.
Повика ме ,направих му клапаните всмукателен 0.25 а изпускателен 0.40 с комплект луфтомерни пластини.Двигателя запали на смукач,но когато върна смукача в нормално положение и двигателя гасне.Оставихме го в това положение и се чудим какво да предприемем и каква може да е причината.
fore - майстор
Щом проблема не е в карбуратора и работи на смукач, значи от някъде смуче излишен въздух. През някой бензинопровод или през семерина примерно на колянов вал.
Незнам на това може ли да се подава газ, та форсира ли се и държи ли оборотите ако може ?
Георги Иванов(алцек) - специалист
Да,подава се газ,държи обороти,но само на смукач,върна ли го и гасне.Направи ми впечатление че няма гарнитурка между филтъра и карбуратора,но не знам и трябва ли да има,иначе между карбуратора и двигателя си е там.Или чичо Сашо спестява инфо къде е ровил или и аз не се сещам откъде е проблема.
Георги Иванов(алцек) - специалист
Има развитие по проблема,или по-точно е отстранен почти.
Та отидох пак в моя приятер и разглобих трактора,оказа се че е поставил и двете гарнитури зад карбуратора откъм двигателя,преместих едната отпред и двигателя си запали нормално,върнах смукача и си заработи.
Но има друг проблем сега,след като регулирах клапаните и чичо Сашо не може да дръпне въжето,получи се голяма компресия.Да не би да съм оставил големи хлабини на клапаните и от там да е причината.Гледах един клип на един руснак и там казаха че всмукателен 0.25 изпускателен 0.40
май ще пробвам 0.15 на 0.25 .
fore - майстор
Ами то за да палиш ръчно или със стартер трябва да излиза и налягането леко през клапаните. Пробвай с реглажа на клапаните.
Kumay - майстор
алцек написа:
...Но има друг проблем сега,след като регулирах клапаните и чичо Сашо не може да дръпне въжето,получи се голяма компресия...
А няма ли бутон за освобождаване на компресията за по-лесно палене?
koveslav - майстор
Нямат декомпресор,нито автоматичен на гърбица на разпределителния вал,нито ръчен горе на клапана.С голяма хлабина няма как да повлияеш на компресията.Тя просто ще е пълната която си има мотора.С малка хлабина,ако ги пренатегнеш,компресията ще падне естествено,но ще прецакате клапаните,ако въобще пали.Някъде другаде е грешката,ако въобще има такава.Само той ли не може са го пали или и ти не успяваш да го превърташ,колега? Да не е до физически възможности на човека или неправилно позициониране преди дърпането и съответно насрещни детонации?
teon - специалист
fore написа:
През някой бензинопровод или през семерина примерно на колянов вал.
...форко стига се излага вече...'земи' попрочети малко за 4 тактовите матори :) ...ка'т гледам:-мерудия си и ти на всяка манджа :? ...
Георги Иванов(алцек) - специалист
Днес бях ангажиран с други задачи и не остана време да пиша,та четох в един форум мисля в Офроуд и там намерих инфо че всмукателния е 0.15 а изпускателния 0.20.Отидох пак в чичо Сашо и ги направих така.Извиках го да пробва , дръпна вървата с една ръка и машината заработи.И най-интересното е че запали със оригиналния карбуратор.Явно е ровил доста но не си признава и чак карбуратор купил,че и не е евтин 70 лв. се е изръсил за него.Да му се чуди човек.
fore - майстор
Алцек, явно проблема е бил както ти си се сетил с прекомерната компресия.

Аз така и не разбрах тези две гарнитури които човека е сложил една върху друга -заедно зад карба, какво са правили- спирали са въздуха/бензина или е влизал повече въздух в горивната смес от липсата на гарнитура на правилното място ? Предполагам едната нормално е между филтъра и карба ?


teon, изказал съм предположение, и не виждам къде е на всяка манджа мерудията. Майче твоята работа е такава и поне да имаше какво да кажеш по темата, а то само ..............
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 138

Тема "Машината ви е повредена- попитайте ТУК." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: