wanderer написа:истина е, евромастер са взели метабо. днес опита ми да се свържа с тях граничеше с кошмарност. веднъж се свързах с пловдив. от където с други думи ми казаха "ами нищо не можем да ви кажем". после още 5 или 6 опита със софия, основно оператор ме кара да чакам 4-5 минути и така. впоследствие настоятелността ми се увенча с успех и направих връзка с някаква дама, която като чу че искам SOLO, тоест само тялото на импакта побърза да ме прати в севиза, защото те отговаряли за резервните части ...смятайте колко са в час. най накрая се свързах по мобилния с някой си г-н василев, работил преди в киров, и се разбрахме с половин приказка. та каза, че всички машини могат да бъдат доставени и соло, но само чрез заявка. очаквам да ми прати на мейла каталога с моделите и цените. дано излезе сериозен.
- стана ми любопитно, и се порових още малко относно представителите на метабо. не че съм някакъв пропагандатор, просто имам малко техни инструменти, и ми беше любопитно. та... явно киров яката са я оакали, и ако евромастер илязат сериозни ги чака доста работа. това е моята информация, цитирам:
- Реално във фирма Киров не само Метабо страдаха от забавени доставки и липса на резервни части през последната година, но и всички останали продукти, които се представяха на нашия пазар. Не знам доколко причините са обективни или субективни, но подобни проблеми имаше и с продуктите на Honda, Atlas Copco, Hawera, Bosch, Fischer, Cedima, Rems, K-Power и т.н. Тази липса на финансиране и доставка на продукти при повечето от тези марки почти не се усети, тъй като повечето от тях имаха и втори или няколко други дистрибутора в България. Макар и по-малки, тези дистрибутори успяха да запълнят вакума и проблемите не се усетиха и не се отразиха толкова негативно върху името на представляваните продукти. Метабо и Хонда бяха верни докрай. Все пак Метабо работят с Киров повече от 20 години и има изградено доверие, което е също така важно. Внос на резервни части фактически няма от месец Май. Ремонтите и продажбите се осъществяваха на това, което е останало налично по магазините и сервизите, и последните месец - месец и половина и чрез паралелен внос от Румъния. Реално продадените машини на българския пазар не се сервизират почти половин година. При продавани над 10 130 броя /2015 г./ машини годишно с логото на Метабо, в обръщение има над 30 000 машини само в гаранционен срок... 1% от тези машини /само гаранционните/ да им се наложи влизане в сервиз и 200-300 машини остават без възможност от ремонт... това са поне 300 недоволни клиента.
В момента фокусът ни е да имаме резервни части на склад, започна ударно обучение на сервизните техници за усвояване на тънкостите при ремонта и поддръжката, и се надявам до 1-2 месеца този пик от машини да бъде стопен, да се държат достатъчно части на склад и нещата да влезнат в едно нормално русло при обслужването на продуктите Метабо - все пак това е професионален инструмент и е предвиден за натоварена работа от професионалисти.
Вече имаме някакво начално количество части на склад, за почти един месец са ремонтирани гаранционно повече от 60 машини, в сервизът ни има около 20 машини от по-специфични модели, които чакат части. Естествено Коледно-Новогодишните празници отново удължават срока за доставка на части и съответно ремонта, но се надявам към средата на Януари и те да са готови /нова доставка от Метабо се очаква между 15. и 20.01.2017./
В момента на склад имаме повече от 2000 единици машини Метабо, започваме отново да развиваме дистрибуторската мрежа в страната и се надявам към средата на годината постепенно да възвърнем част от доверието към инструментите на Метабо.