• 1
  • 2
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
Я да изровя малко темата :) Опитах да си направя нещо подобно и аз, обаче стигам до момента с лепенето на "гъбките" към ламарината и удрям на камък. Пробвах да натискам докато лепя, да не натискам, да придържам и какво ли още не, ама не се задържа и толкова. Даже собственото си тегло не може да задържи и пада сама. Силикона е обикновен от железарията както пише по-горе :) залепва само за пластмасата пък за ламарината не, та има ли някакъв чалъм при лепенето и аз нещо не правя както трябва. Вероятно силикона ми е кофти ама какъв да взема,че да лепне? Или лака ми е много лъскав :D
Поздрави!
lov - майстор
Силикона се нанася върху ламарината а не на гъбката. Като преди това повърхноста се почиства задължително с кърпичка напоена със спирт. Ако е пастирвана с някоя вакса и е блажна никога няма да залепне. И най важното е че се нанася при добре загрял пистолет и обилно. С две три точици нищо няма да направиш. Разрови се в тубата и изгледай някое клипче как се прави.
Благодаря за информацията :) Аз слагах силикона на гъбката :) На клиповете, които гледах така правеха, ама явно съм гледал грешните клипове. Ще опитам пак и ще пиша резултата.
Kirilpm. - специалист
Сега попаднах на темата и много ми хареса идеята,както и изработката.Колега,ако имаш възможност снимай по-отблизо накрайника,който хваща нит-гайките,че от снимката не мога да придобия предства как е изработен.Интересно защо заводските обратни чукове са със 100 пъти по-неудобен накрайник :? и то несменяем.Искам да си направя някакъв подобен накрайник за различни гайки от 8 до 16 за вадене на малки лагерчета.
koveslav - майстор
Kirilpm. написа:
Сега попаднах на темата и много ми хареса идеята,както и изработката.Колега,ако имаш възможност снимай по-отблизо накрайника,който хваща нит-гайките,че от снимката не мога да придобия предства как е изработен.Интересно защо заводските обратни чукове са със 100 пъти по-неудобен накрайник :? и то несменяем.Искам да си направя някакъв подобен накрайник за различни гайки от 8 до 16 за вадене на малки лагерчета.
Доколкото те познавам от форума,занимаваш се с ремонт на автомобили.По отношение на този накрайник-представи си малка скоба за вадене на кормилни накрайници,като на мястото на нейния винт се навива стержена на обратния чук.Главата на инструмента(гъбката) или в твоя случай главата на болта се поставя във "вилката" на тази скоба и действаш....
fill - специалист
Тая джаджа е полезна до толкова,до колкото може да спести демонтаж на тапицерии.Искам да видя поне 10% напълно възстановени щети от лека градушка.Без боя...Готов съм да се обзаложа,въпреки че от десетина години съм вън от занаята...
Kirilpm. - специалист
koveslav написа:
Kirilpm. написа:
Сега попаднах на темата и много ми хареса идеята,както и изработката.Колега,ако имаш възможност снимай по-отблизо накрайника,който хваща нит-гайките,че от снимката не мога да придобия предства как е изработен.Интересно защо заводските обратни чукове са със 100 пъти по-неудобен накрайник :? и то несменяем.Искам да си направя някакъв подобен накрайник за различни гайки от 8 до 16 за вадене на малки лагерчета.
Доколкото те познавам от форума,занимаваш се с ремонт на автомобили.По отношение на този накрайник-представи си малка скоба за вадене на кормилни накрайници,като на мястото на нейния винт се навива стержена на обратния чук.Главата на инструмента(гъбката) или в твоя случай главата на болта се поставя във "вилката" на тази скоба и действаш....
Ами то било близко до акъла,аз като прочетох че е правено на струг,автоматично захапах че всички детайли са правени само и единствено на струг и се чудех как аджеба е изработен накрайника :?
Като се поосвободя ще се взема в ръце и ще направя скобата за шарнири в умален модел.
lov - майстор
Да на струг е правен само но с много играчка. За да се направи канала детайла се хваща в ножодържача а фрезера в универсала. Казах голяма играчка защото центроването става с подложки. А и съ ограничен с диаметъра на детайла който може да влезе в ножодържача. Отдавна съм си пригласил едно менгеме и още един кръстат супорт с идеята да си направя фрезерна приставка към стругчето. Но кога ще намеря време и аз не знам. :)
Иначе за ваденето на малки лагерчета си бях направил една скоба със сменяеми вложки в долната част според диаметъра на вала. Парче тръба на който в единия край заварих дъно с гайка за притискаш болт а от другата пак шайба но с много голям отвор. То колкото да остане малък борд от вътрешната страна. И там да се запират вложките. Всъщност ползвах готови шайби на които доразпробивах отвора и правих канала с флекса. От страни на тази тръба съответно много голям и дълъг канал пре който да влиза лагерчето и оста на балчето барабар с подложката. Та същото нещо може да се направи и тука и да се закача към оста чука. И в место с болта да натискаш по вала да дърпаш само. Ако не си ме разбрал ще рисувам щото скобичката я оставих на колегите като напусках работа.

А иначе по горе писах че се нанася силикона на ламарината а не на гъбката. Причината е че тя по бързо дърпа топлината кога е студено времето и не може да залепне добре за разлика от пластмасовата гъбка. Не че и обратното е грешка. Даже така го правят но в топли гаражи че дори и подгряват ламарините с пистолета за горещ въздух. Едно за по добро залепване а и да се отпусне боята и да не се напука.
  • 1
  • 2

Тема "Изправяне на тенекета с лепило или както модерно му викат PDR" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: