Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
rosenred - специалист
Здравейте съфорумци!Отдавна не съм писал тука във форума,но сега мисля че темата ще е интересна.Реших да си направя ремарке с което да мога да си прекарвам листов материал,защо не и някое друго АТВ или мотоциклет :-D .Преди всичко друго искам да кажа ,че имам купена готова регистрация на трейлъра ,защото в противен случай никога няма да можете да го регистрирате в КАТ,дори да имате сертификат от ТЕХНОТЕСТ.В БГ всичко е измислено така,че да обслужва големи производители и вносители.Защитено е с разрешителни и лицензии.Като се замисля сега,освен удоволствието да си правите сами нещата,ще спечелите и от цената на труда.Както се досещате сами ,обаче в нашата страна той(труда)не е ама хич скъп.И така,доставих желязото.Основната част на шасито е от 40/80/3,теглителна тръба 60/60/3,малко студеноогънат швалер също 3мм.за оребряване и се почна работа.Да добавя че си доставих и всички аксесоари и части като оси,лапи идр. такива от известен доставчик на части за ремаркета...

Прикачен файл

опорно колело лебедка и стойка за гуми.jpg Маневреното колело,колчето за лебедката и стойката за 21 цоловата гума на мотор:)

Прикачен файл

задна подгредова ламарина.jpg Огънах малко ламарина с дебелина 3мм на които ще закача рег.номер,светлините и светлоотразителите.Горе долу ще седят така...

Прикачен файл

шаси.jpg Събраното шаси изглежда ето така...

Прикачен файл

рамка с колонките на канатите.jpg Още един път рамката,с колонката за канатата...

Прикачен файл

основна рамка.jpg На снимката се вижда събирането на основната рамка на шасито с интегрирането на 4 колонки за канатите.Прорезите в края на профила са необходими при поцинковка.В противен случай се образува налягане което може да ги пръсне.
rosenred - специалист
Ето така изглежда с монтиран мост,само гумите не са още оргинални...

Прикачен файл

2011-05-04 17.53.11.jpg
stiv1961 - майстор
Ха такаа,тъкмо на време.Купих си мотофреза обаче ремаркетата за тях започват от 800 лв. и за това мисля и аз да го започвам.Обаче моето ще е по-малко,напр.1.80 х 1.00 Та се чудех какви профили да използвам.
rosenred - специалист
Стив ,според мен профил с дебелина на стената под 3 мм.е несериозно за каквато и цел да е колесара.
stiv1961 - майстор
И аз така мисля,но понеже моето ще е по-малко мисля теглителната тръба да е 60/60/3,основната част-60/40/3 , вече канати,оребряване и др. с по-малък размер.Но в момента още проучвам схеми,чертежи и т.н.Чух,че мога да ползвам заден мост от ,,Трабант".
rosenred - специалист
Моя мост е специално за ремарке до 750 кг. с торсионно окачване.Не знам с този мост от трабант ако те спре случайно КАТ какво ще правиш...Ако е за селскостопанска работа е друго де...Но профилите задължително 3+мм.Да ти кажа че даже и на цеото нямам много вяра...почти само за прихвати го ползвах.Не го ли барна с електрожена му нямам вяра хахаха :-D .Верно после повече игра да махна шлаката....но за мене цеото е чекиджииска работа..

Прикачен файл

междинни колонки..jpg Заготовките на междинните колонки на каросерията с ушите за прихват на алуминиеви или дървени дъски.Така или иначе отстрани няма да се отваря нищо заради калниците...
kirililiev80 - напреднал
привет съфорумци ето и моето произведение :-D ,от акумолираща печка тухлите за фурната ламарините за ремарке.носи около 200кг.ама трябва да го подсиля малко,по горник като катеря товара ми се мести назад и се огъва малко.направих го набърже (1 ден)върши ми чудесна работа и много ме кефи нали е направи си сам :supz:

Прикачен файл

DSC02467.JPG

Прикачен файл

DSC02468.JPG
teon - специалист
Да вметна само - за колегите на които тепърва предстои да правят ремарке.Нека обърнат внимание на разположението на оста спрямо коша.Центъра на тежеста винаги да пада напред към ока, т.е. да натиска ключалката към ябълката, а не да се стреми да я измъква от нея.Моето как го смятах дойде на кантар та се наложи впоследствие да му местя ушите на ресорите, дет се вика да имам втория акъл на българина :mrgreen:
shotik - майстор
"Туристически багажни ремаркета " е книгата от 1984 г ,в която има някои насоки по направа на ремаркета.
Аз 1995 г си правих едно за трабанта,което копирах по оригинално немско ремарке и го представих в ТЕХНОТЕСТ и след това в КАТ.
Това ми е единствената снимка ,преди трабанта с ремаркето и новият им собственик да потеглият от нас.
Прикачен файл:
Trabant i remarke.jpg
Trabant i remarke.jpg (79.75 KиБ) Видяна 34425 пъти
Рамата от 3/4 тръба,джанти и гуми от електрокар,коша от 10мм шперплат,тръбата на теглича беше от някаква кранова конструкция и е удебелена.Теглича беше оригинален немски за трабант,светлинните сигнали от битака-от страни и от зад.
Книгата е 100 стр.,има и много общи неща,но освен чертежи има и упътване за правилно движение с ремарке.
rosenred - специалист
Остана само да прикапя профилчетата които държат калниците към шасито и още 2-3 дребни работи.Нооо това утре като сложа оргиналните джанти и гуми.Тези тука са 14"и са по големи.После разглобявам всичко и шасито заминава в Пловдив за горещо поцинковане.Ако някой се пита скъпо ли е поцинковането?Ами 1,07 лева за килограм конструкция.

Прикачен файл

2011-05-08 16.13.46.jpg

Тема "Как да си направим ремарке(колесар)сами..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: