Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
toolegittoquit - майстор
lov написа:
Как ще ще загрееш до температурата на топене на припоя съд пълен с течност дори само да го калайдисаш. Явно и поялника ти е непознат инструмент.
Загрявал съм медни шини с газова горелка. Не е необходимо да загрееш целият съд, а локално температурата да е такава. Ти като запояваш по платката, цялата платка ли я загряваш до 250-300 градуса или конкретната част от нея?
pipilica - майстор
Мале то не била една шупла ми цели 6 броя. Днеска се снабдих с електроди за неръж. и след малко пристъпвам към заваряване. Ся отивам да точа вода, добре че не е много студено само -7 градуса.
Некви съвети за заваряването, некъв чалъм да има за лесниния.
pipilica - майстор
Не очаквах да е толко лесно, ма то една мазна заварка електрода веднага пали, и то с моя хилав Енхел. Утре ще питам човеко кви са електродите да си купя и наблегам на заварки, то да ти е кеф да работиш.
Подобрих си рекорда за раборта на студено, почнах на -7 и довърших на -14 в момента, до ся рекорда беше на -10 сменях външно каре на колата, направо умрех ма го смених.
lov - майстор
toolegittoquit написа:
lov написа:
Как ще ще загрееш до температурата на топене на припоя съд пълен с течност дори само да го калайдисаш. Явно и поялника ти е непознат инструмент.
Загрявал съм медни шини с газова горелка. Не е необходимо да загрееш целият съд, а локално температурата да е такава. Ти като запояваш по платката, цялата платка ли я загряваш до 250-300 градуса или конкретната част от нея?
Ей наистина си бил куха лейка и само търсиш повод да си чешеш пръстите по клавиатурата. То вече разбрахме, че и горелка си виждал само на картинка. Едно е платка а друго е тънкостенен съд който е пълен с вода.Пък и дебелостенен да е топлопредаването е огромно. Нали като почнеш да загряваш от задната страна водата почва да охлажда и докато не загрееш и нея няма как повърхноста да метала да достигне температурата на топене на припоя. Такова локално загряване може да се получи примерно само с електрожен защото дъгата е само в една точка и е много по мощна. Та водата от другата страна почва да се изпарява и прави защитен екран от прегрята пара и се намалява охлаждането. С горелката ще има да чакаш докато се изпари всичката вода от съда.


pipilica Чалъми няма и вече си го разбрал че дявола не е толкова страшен. :)
Ако е по заварките очаквай нови дупки защото заварката на неръждавейката си е проблем. В смисъл при неправилно подбрани електроди ако е заварявана с електрожен или телоподаващо. Много често при заварката на аргон ползват добавъчен материал от самата ламарина но някои легираши елементи изгарят и на тези места си почва междукристална корозия. Тука имаше специалисти заварчици и те по могат да го обяснят.
Ама и за какво ли след като няма кой да каже какъв ти е материала. давай с каквото има пак ще е по добре от нормални електроди. Ще изкара още доста години.
Иначе и аз до сега мръзнах в гаража ама щото да си пробвам печката. :lol: Е като се има в предвид че за сефте я подкарах за около час стигнах +10. Доволно не е като да се чудиш как да си духаш на ръцете. Бензинова печка от Баркас я подкарах с един бъркоч от нафта и компресорно масълце. :-D
Andri01 - майстор
Май старият Джаксън/ Андрито/ излезе прав,за заваркат! Ае,ще черпиш едно,нали!?:) :partyman:
agj - майстор
lov написа:
Много често при заварката на аргон ползват добавъчен материал от самата ламарина но някои легираши елементи изгарят и на тези места си почва междукристална корозия. :-D
Това не знам къде си го гледал или някой ти го е казал :?: ?!Но е най грешния начин да се заварява така.За всеки вид метал си има и добавъчен материал, именно в който се съдържат легиращи елементи предвидени да изгорят при заваряването.
lov - майстор
agj написа:
lov написа:
Много често при заварката на аргон ползват добавъчен материал от самата ламарина но някои легираши елементи изгарят и на тези места си почва междукристална корозия. :-D
Това не знам къде си го гледал или някой ти го е казал :?: ?!Но е най грешния начин да се заварява така.За всеки вид метал си има и добавъчен материал, именно в който се съдържат легиращи елементи предвидени да изгорят при заваряването.
Не само съм чувал ами съм виждал подобна простотия и точно за това обърнах внимание че не трябва да се прави щото после :x Позабравил съм доста неща а и почти не съм си практикувал първото образование ТМММ. Много отдавна беше та за това предложих някой заварчик да го обясни. Ма то сега ракиено време е, та няма лошо че четеш през ред. :)

:partyman:
pipilica - майстор
Andri01 написа:
Май старият Джаксън/ Андрито/ излезе прав,за заваркат! Ае,ще черпиш едно,нали!?:) :partyman:
Няма проблем черпя

Прикачен файл

images.jpg
images.jpg (7.05 KиБ) Видяна 1264 пъти
agj - майстор
lov написа:
Не само съм чувал ами съм виждал подобна простотия и точно за това обърнах внимание че не трябва да се прави щото после :x Позабравил съм доста неща а и почти не съм си практикувал първото образование ТМММ. Много отдавна беше та за това предложих някой заварчик да го обясни. Ма то сега ракиено време е, та няма лошо че четеш през ред. :)

:partyman:
Извинявам се че не съм те разбрал .
Опитах се да дам най краткото обяснение.
Andri01 - майстор
pipilica написа:
Andri01 написа:
Май старият Джаксън/ Андрито/ излезе прав,за заваркат! Ае,ще черпиш едно,нали!?:) :partyman:
Няма проблем черпя
Мерси. Обаче на лято,като дойдеш на плажа,на живооо! :-D :partyman:

Тема "Ремонт на заварка." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: