Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
koveslav - майстор
Няма проблеми.Радвам се,ако сме успели помогнем.Форума е за това и нека всеки е полезен с каквото разбира.Успешен сезон,колега!
vnedel4ev - помощник
Благодаря, друже, да ти се връща.
goodkat - специалист
Здравейте. Извинявам се, че съживявам толкова стара тема но имам проблем свързан с точно такава мотофреза.
Както работеше нещо изпука, мотора спря и отказа да запали повторно. Разкачих черния кабел, който отива към двигателя (запалителната бобина) - нямаше резултат. Махнах свещта, изглеждаше малко нагоряла, подмених я с друга (не същата защото нямаше, а с отговаряща на параметрите и от каталог) - нямаше резултат. Заземих свещта към корпуса и дърпах въжето - нямаше никакви искри. Това последното го пробвах със закачен към бобината заземителен кабел и без него - еднакво. Иначе си слагах пръста на отвора на свещта - компресията го избутва при дърпане на стартерното въже.
Достигам до заключението, че бобината е заминала. Има нещо още по-странно - има контакт между заземителното краче на бобината и крепежните и уши (тези, с които се закача към корпуса). Това нормално ли е ? Аз не мисля, че трябва да е така.

Моля дайте съвет. Мислите ли ,че бобината е проблемна ? Нова е 50-60 лв. и не ми се иска да ги давам, ако тя не е проблема.

Благодаря.
koveslav - майстор
goodkat написа:
Здравейте. Извинявам се, че съживявам толкова стара тема но имам проблем свързан с точно такава мотофреза.
Както работеше нещо изпука, мотора спря и отказа да запали повторно. Разкачих черния кабел, който отива към двигателя (запалителната бобина) - нямаше резултат. Махнах свещта, изглеждаше малко нагоряла, подмених я с друга (не същата защото нямаше, а с отговаряща на параметрите и от каталог) - нямаше резултат. Заземих свещта към корпуса и дърпах въжето - нямаше никакви искри. Това последното го пробвах със закачен към бобината заземителен кабел и без него - еднакво. Иначе си слагах пръста на отвора на свещта - компресията го избутва при дърпане на стартерното въже.
Достигам до заключението, че бобината е заминала. Има нещо още по-странно - има контакт между заземителното краче на бобината и крепежните и уши (тези, с които се закача към корпуса). Това нормално ли е ? Аз не мисля, че трябва да е така.

Моля дайте съвет. Мислите ли ,че бобината е проблемна ? Нова е 50-60 лв. и не ми се иска да ги давам, ако тя не е проблема.

Благодаря.
Искрата ти прескача между корпус(маса) и електрод на свеща.Така че бобината задължително трябва да има връзка с масата. "Черния кабел" какво означава-кабела към датчика за масло и ключа за гасене или кабела към свеща?....
goodkat - специалист
koveslav написа:
Изключи черния кабел,който върви нагоре към двигателя,от буксичката.Така ще отделиш цялата система за гасене(ключ,датчик за ниво на масло) от бобината и ако причината е някъде в тях искрата ще се стабилизира и ще запали.Датчика или ключа когато се активират просто свързват този кабел на "маса" към корпуса и бобината престава да дава искра.
На въпросните кабелни обувки които ти казвам да изключиш виждам че изолацията е паднала и се разхожда по кабела.Да не опират в корпуса,защото резултата ще е точно такъв- прекъсване или промяна на искрата.Изолирай.
Здрасти. За този черен кабел става на въпрос, както ти си подсказал на автора на темата.
От ключа излиза кабел, отива към датчика за маслото, после и 2та са свързани със крачето на бобината. Фрезата е 1 към 1 с неговата - същия модел и мотор.

Това което е странно за мен е, че крачето на бобината към което е вързан ключът и датчика е свързано със ушите и.
Нали ключът когато е в положение off пуска маса към бобината и така спира искрата. В момента на това краче има маса от ушите на бобината. Замерих с мултицет на извадена бобина.
koveslav - майстор
Крачето е извод от еди кой си брой намотка и съответно има връзка с краищата на същата.Откачи кабелната обувка от това краче и пробвай така.Провери и дали при въртенето си маховика не опира в магнитопровода на бобината.Също така виж дали няма луфтове или хлабина в сглобката на маховика към вала или в лагера на вала,което да води до евентуално опиране в бобината при въртене.
Последна промяна от koveslav на пет май 06, 2016 11:01 pm, променено общо 1 път.
goodkat - специалист
Опитах вече със откачено краче от бобината - без резултат.
Не мисля, че маховика опира в магнитопровода на бобината. Имаше си известно разстояние там няколко милиметра.

Има ли някакъв начин да проверя дали бобината е добре ? Вече опитах с една свинска опашка да прикрепя свещта към корпуса на мотофрезата както е с лулата и дърпах стартерното въже. Нямаше иска на нея.

Добавям и малко предистория за самото спиране: Работих с машината и при направа на един завой на края на обработваната площ, при самото накланяне встрани се чу някакво изпукване и двигателя спря. Отбелязвам, че лостът за газта беше в положение start по време на работа (забравих да го поместя на max). Дали има общо с проблема? Нали тя подава само количеството бензин ?
koveslav - майстор
Нали знаеш че самата свещ с металната си част трябва да опира в небоядисан корпус а не лулата?
goodkat - специалист
Да. В небоядисан я опирам.
koveslav - майстор
В този случай остава да ти дадем стойности на съпротивлението на първичната и на вторичната на такава бобина.Аз мога най-рано утре да ти направя такава услуга,че тогава ще се прибера.Дано се прибера на време иначе имам бобина в гаража.

Тема "Мотофрезата не стартира" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: