Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
vnedel4ev - помощник
Малко предистория... Фрезата е българска, "Фортеко" с двг "Сумек" СПЕ160, от 2 години си е проблемна, но сега съвсем не иска да запали. След необходимите проверки смених карбуратора, след още дейности започна и да пали, но работеше с известни резерви - лостчето на центробежния регулатор се беше откачило от вътрешността на картера. Отворих, закачих, затворих и няма палене... Сетих се, че хич не ми дойде наум да бележа зацепването на разпределителния вал към коляновия и отварях втори път да зацепя правилно. От тук: http://www.hgiparts.com/content/informa ... lchart.pdf гледах кое как е. След второто зацепване фрезата пак не пали. Пак отворих, убих се да гледам кое как е, що е, кога какво се случва и т. н. Няма палене. Искра на свещта има, но ми прави впечатление че преди беше по-интензивна, а сега в един момент е по-слаба, в друг въобще няма, в трети човек ще убие. Опитах и с друга свещ. В цилиндъра влиза гориво, въздухът е наред... Явно центровката не е в час, но мисля че сега нещата не са от неправилно зацепване, защото няма какво да се обърка. Ето така е:Изображение. На зъбните колелета има по една точка и двете трябва да съвпадат. Но пък преди да закача центробежния си палеше от раз.
ZMeyGorianin - майстор
И моето Фортеко ги прави тези номера когато не е работила дълго - 4-5 месеца. Не се сещам двигатела дали е СУМЕК или ЛИФАН - по-мощния е 6.5 к.с. За първоначален старт ползвам стартов спрей на етерна основа. После си бачка без проблеми за палене и тяга.
Kasap - специалист
Ако има пробка на карбуратора, развий я - да източиш мизерията.
pipilica - майстор
Това че ту има искра ту няма може да е от магнета, почнал е да умира. Всичко ли провери има ли компресия, да не се дави мотора, ако има датчик за маслото и то е малко може от там да ти прави мизерия. Пробвай да откачиш цетробежния регулатор и виж дали ще запали. Направи опит на пълна тъмнина някой да ти дърпа стартера пък ти гледай внимателно ако някъде има лилаво светене имаш утечка на искрата. Дали си регулирал точно клапаните. Все дребни неща ама като се закучи нещо и те хванат нерви нещо се изпуска.
vnedel4ev - помощник
Kasap написа:
Ако има пробка на карбуратора, развий я - да източиш мизерията.
Това е направено. Дори отвътр почистих резервоара и цедката му.
pipilica написа:
Това че ту има искра ту няма може да е от магнета, почнал е да умира. Всичко ли провери има ли компресия, да не се дави мотора, ако има датчик за маслото и то е малко може от там да ти прави мизерия. Пробвай да откачиш цетробежния регулатор и виж дали ще запали. Направи опит на пълна тъмнина някой да ти дърпа стартера пък ти гледай внимателно ако някъде има лилаво светене имаш утечка на искрата. Дали си регулирал точно клапаните. Все дребни неща ама като се закучи нещо и те хванат нерви нещо се изпуска.
Има компресия, масло също. Правих опити и без масло даже, същата работа. По-рано като беше откачен центробежния палеше. Ще опитам пак без него да видя какво ще стане. Ще направя и опита на тъмно.

Озадачава ме това, че преди да отворя двигателя палеше и двигателя работеше равномерно. И сега явно се получи някакво случайно съвпадение на нещата. Мина през ум, че мотора преди не е бил зацепен по белези. Но как тогава въобще е бил зацепен? И това го елиминирах.
pipilica - майстор
Ми може да си объркал с цял оборот на коляновия вал точката на колелото. Вземи свали капака на клапаните и върти бавно и гледай кога смуче и нататък, искрата идва когато магнита подминава бобината и това е в почти ГМТ на буталото. Имай предвид че има 3 фалшиви искри щото магнита е на коляновия вал без предавка. Свали свещта и бутни една тънка дълга отверка да гледаш къде точно е буталото в момента. З а опита в тъмното може да отвиеш свещта за да няма компресия и по-лесно ще се върти, но пак закачи свещта и я дай на корпус.
teon - специалист
pipilica написа:
Ми може да си объркал с цял оборот на коляновия вал точката на колелото.
...тцц [-X , тя точката на кол. вал и след 5 ОБОРОТА ще си е пак там на същото място...
pipilica - майстор
teon написа:
pipilica написа:
Ми може да си объркал с цял оборот на коляновия вал точката на колелото.
...тцц [-X , тя точката на кол. вал и след 5 ОБОРОТА ще си е пак там на същото място...
Леле верно, аууу изложих се :shock: :?
teon - специалист
...мм не,разсеял си се...тея матори при объркване на центровката дали могат да изкривят клапан?...
koveslav - майстор
Тези мотори,дори и топли палят със по-сериозно отворена дроселова клапа и смукач.Провери дали правилно си регулирал рамото на центробежния регулатор-при покой на двигателя,като подадеш дори и малко газ,пружината трябва да придърпва дроселовата клапа на макс. отворено положение,а чак след като двигателя развие някакви обороти регулатора е този,който трябва да притвори клапата.Ако си превъртял в момента на закачане външното рамо на регулатора не към максимална а към минимална газ и след това си стегнал фиксиращия болт, може да се окаже въобще невъзможно отварянето на дроселовата клапа,колкото и газ да си мислиш,че подаваш.
Също така честа грешка е неволното изкривяване и опирането на външното рамо на регулатора в резервоара или пък в корпуса на двигателя и съответно обездвижването,блокирането му.То трябва да е абсолютно свободно в движението си.

Тема "Мотофрезата не стартира" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: