Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
sardaesox - напреднал
Понеже не съм запознат и взех да чета за това "С" - оказва се че със него се означава скоростта на разреждане, т.е. ако е едно "С" можеш да я натовариш с ток непревишаващ капацитета и, или в случая 3А, ако е 2 "С" , 6А и т.н. Май ще трябва да се търси батерия с повече "С" и без защита, т.к. ще разчитаме на платката, нали тя си има защита. Ако запознатите имат желание, да се включат, че тия неща са опасни и може да си спретнем някое пожарче без време...
kuuuuuul - майстор
За винтоверти трябва от 20С на горе.Има теми по въпроса.
hidrazin - майстор
Duke_BG написа:
...Хидразине, с тая платка дето си я дал и на празен ход ще изключи :) - 4-5А си ги гълта само докато развърти мотора а да не говорим под товар, особенно като се има пред вид че храни 18 волтов мотор със 14,8 V
Че аз къде съм казал че няма да сработи защитата? :)
Просто казах че може да се намери доста по-йовтино.
И да, тази дето си я дал е по-добра.
:partyman:
edemy2001 - специалист
sardaesox написа:
Понеже не съм запознат и взех да чета за това "С" - оказва се че със него се означава скоростта на разреждане, т.е. ако е едно "С" можеш да я натовариш с ток непревишаващ капацитета и, или в случая 3А, ако е 2 "С" , 6А и т.н. Май ще трябва да се търси батерия с повече "С" и без защита, т.к. ще разчитаме на платката, нали тя си има защита. Ако запознатите имат желание, да се включат, че тия неща са опасни и може да си спретнем някое пожарче без време...
Като ми се запали винтоверта ще напиша тук!
kuuuuuul написа:
За винтоверти трябва от 20С на горе.Има теми по въпроса.
Дай поне една такава тема...

Относно параметъра "С" на батериите:
"Battery C Rating - The C rating of a battery (or cell) is used to indicate the continuous current draw (amps) the cell will support. By multiplying the C rating times the cell capacity in milliamperehours (mAh), the continuous current in milliamperes (mA) of a cell is easily calculated. Example - For a 2000 mAh battery with a 15C rating, the continuous current that may be drawn out of the battery is 2000 mAh x 15 = 30000 mA, or 30 Amps (A) (divide by 1000)."

В нашия случай за ЕВТИН винтоверт конкретната батерия е в режим най-много 4С, защото първо винтоверта не може да вдигне повече - не забравяй, че говоря и съм го писал и в заглавието, че става дума за ЕВТИН, второ защита сработва на най-много според описанието на платката на 4С - 12 ампера. Ако един LiPo акумулатор не може да даде 4С, то той не е акумулатор, а пък ако се запали или стопи при такъв мижав ток (режим) то ще е правен в "гаражпром Пхенян Китай"
sardaesox - напреднал
Не съм казал, че ти ще си запалиш гаража. Имах предвид такива като мен, дето ще скиват темата и ще си спретнем едно шоу :D . Според мен квалификацията "Евтин винтоверт" не дава гаранция че двигателя му дърпа само 8А например. Което ме навежда на мисълта моя евтинджак с изпушилото зарядно колко ще харчи при пълно натоварване :? P.S.- откъде ги намирате тия евтини батерии, цял Китай изрових и не можах да намеря такива като от линка ти. Хеле пък без PCM хич...
lov - майстор
Като гледам индекса в края те вече са пред умиргане 8 месец 2012. Ако освен снимката от описанието не е стара. Елементите не са за голям ток. за това няма параметър С
А иначе най доброто решение са си RC елементите които са си предвидени за голям ток. Избираш си по размер и хвърляш тая кутия от батериите. Всичко се събира в дръжката на верта.
Зареждането вече кой както реши но така или иначе колкото и да ги жалиш те си стареят с времето.Аз ползвам едно зарядно аймакс дето го разнасям, защото имам и друг инструмент с други батерии. И така вече не разнасям и техните зарядни. Като си на зор може да ги напомпаш докато си изпиеш кафето. :) Иначе в работилницата едно пак с балансиране зарядно но малък заряден ток. http://www.aliexpress.com/item/Hot-Sell ... 074dd6ba00 Нещо такова но за 4 елемента но сега не го намирам.
За паленето не се плашете първо яко се надуват пък после протичат и чак на края може да пламне. Но за винтоверти елементи с над 20С. Иначе не стават нещата трябва си ток. То на празен ход щом се мъчи какво остава като го запънеш да завиваш.

п.п. нямах нет и някои неща се повтарят до колкото видях но не ми се редактираше вече написаното.
edemy2001 - специалист
lov написа:
... Но за винтоверти елементи с над 20С. Иначе не стават нещата трябва си ток. То на празен ход щом се мъчи какво остава като го запънеш да завиваш.
...
Искаш да кажеш, че никел кадмиевите 1200 mAh, които изхвърлих са били с над 20С!? :wink: А 3000 mAh LiPo са с по-малко!? :-D А, както споменах вече - работят на практика на max 4С! Да не се повтарям...
От 1997-ма до 2008-ма се занимавах с ремонт на GSM апарати. За тези години, поне две литиеви GSM-ски батерии съм дал без да искам на пълно късо при подмяна на елемент в батерията. Освен че имаше добра искра и стапяне на изолацията на изводите им нищо друго не се е случило. Няма как при 4С да се раздуят, да изтекат и т.н. След една година може и да се надуят, ама те и на GSM-ите се раздуват след известен срок на употреба, макар че не работят на повече от 1С. Знам - ще кажеш, че на GSM-ските батерии елементите не са предвидени за голям ток - и какво от това!? С такива батерии също съм си захранвал най-стария винтоверт. Проблема беше, че нямаше тогава такива платки и комплекта се скапваше след 15 - 20 зареждания, въпреки че ги зареждах с интелигентно зарядно, което изключва при достигане на максималното напрежение.
sardaesox написа:
...Според мен квалификацията "Евтин винтоверт" не дава гаранция че двигателя му дърпа само 8А например. ... P.S.- откъде ги намирате тия евтини батерии, цял Китай изрових и не можах да намеря такива като от линка ти. Хеле пък без PCM хич...
Под евтин разбирам сегашните ми два единия е Бюджет, а другия Райдър. И двата са с един и същи китайски двигател, който използват и в евтините компресорчета за автомобилни гуми. Първия ми минтоверт беше Айнхел и беше със същия такъв двигател, на него бях направил токоизправител и бях елиминирал въобще батерията след опита ми с GSM-ските батерии. Мерих му тока. При пълно натоварване (позиция 9) и прещракване на механизъма дърпаше около 8 ампера. Идеята ми е да направя на тази платка сега защитата да сработва между 10 и 12 ампера, колкото всъщност е и максимума на платката.
kuuuuuul - майстор
Ако не те беше домързяло да търсиш щеше да спестиш пари и време.Ето ти на готово първото на което попаднах.

viewtopic.php?f=41&t=37298&hilit=%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%82+li+po+%D0%B1%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B8&start=20
edemy2001 - специалист
kuuuuuul написа:
Ако не те беше домързяло да търсиш щеше да спестиш пари и време.Ето ти на готово първото на което попаднах.

viewtopic.php?f=41&t=37298&hilit=%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%82+li+po+%D0%B1%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B8&start=20
Ами нищо интересно до 4-та страница на темата не намерих. В смисъл във връзка със спора за С-то на батериите. Даже има една-две откровени лъжи за запалени къщи и т.н. Не видях доказателство, че батерията трябва да е с над 20С разряден ток.
Специално за критиците ще направя замерване върху товар на пакета батерии (ще го извадя от винтоверта) с ток до към 25 А т.е. около 6 - 8С, естествено снимано на клип. Ще меря и температурата на клетките в същото време. Ще видим какво ще покаже. И аз не знам, но ще поживеем ще видим.

Тема "Как си възстанових акумулатора на евтин акумулаторен винтоверт!?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: