Първо, извинявам се за постните снимки, но в условията в които извърших ремонта не ми беше до снимки, но се надявам да компенсирам с подробни обяснения, сега, след като вече съм спокоен! Все пак се надявам темата да е от полза за някои самодейци, които имат малко свободно време и място да извършат подобна процедура, но им липсва смелост! Пералнята е Индезит сглобявана в Турция, бюджетен клас, на 4,5 години без гаранция. При центрофуга се чуваше силно тропания откъм задната част на барабана. Както на повечето евтини перални, барабана и корпуса са направени, като неразглобяемо съединение. Това значи, че се сменя целия барабан с лагери кръстачка и т.н., което като цена е колкото същата пералня нова! За да стигна до самият барабан и лагерите се наложи да разкапсоловам кощуха на барабана. По клиповете правят това с ръчни ножовки, триончета и други мъки, които гаранция отнемат ден. Аз използвах мулти функционален уред за целта, като рязането ни отне поне час. Преди да режа разпробих периферията на кожуха с 5мм бургия, предз 15-ина сантиметра, за да е готова , след евентуално сполучливия ремонт за сглобяване и стягане в болтчета 4мм. Някои го правят и с разпидки, но с болтове ми се вижда по-надеждно. Като извадих барабана се видя, че едната страница на кръстачката ( на английски му казват spider) е счупена. Материалът от който е изработена е някакъв гаден цам, който буквално се разпада, от кавитация или нещо друго цялата кръстачка беше с язви и дупки! Абсолютно съм сигурен, че това е така, за да не издържи много след гаранцията! След като отделих около 3 часа до момента, беше въпрос на чест, да се опитам да изработя и кръстачка! За да направя кръстачка, която да пасне на мястото на старата, използвах дебелостенна тръбас диамерър 20мм. Досчупих и срязах старата кръстачка, за да използвам оста, към която да заваря тръбите. Доста мерене падна, но в крайна сметка се получи преличен детайл, който след заваряване на допълнителни планки и направа на резба вече можеше да се монтира на барабана. Бъзикава работа, още повече ако не разполагаш с удобна работилница. Самата кръстачка обработих с Новол за защита на шасита на коли. Въпреки всичкото мерене и напасване, след поставяне на барабана в кожуха се получи едно биене и отклонение, но според мен допустимо, още повече, че самото пране никога не е равномерно разпределено по барабана! Гресирах оста, намазах периферията на кожуха с високотемпературна гарнитура и пристегнах с болтчета. Монтаж по обратния ред и газ! За три дни майка ми е изпрала вече 10-ина перални и няма проблеми на 1000 оборота центрофуга. Значи може да изкара и много, може и малко, но може и да разбие лагерите много бързо - времето ще покаже!
Изводът е следния: - Когато се копува пералня трябва да се избира модел, на който барабана е обслужваем, защото разглобяване и подмяна на части не е толкова сложна работа, но изработката на такива е играчка със спорен ефект! Считам проекта за успешен, заради опита и похватите, които усвоих по време на изработката!
Дано съм бил полезен и успех в ремонтите!
Изводът е следния: - Когато се копува пералня трябва да се избира модел, на който барабана е обслужваем, защото разглобяване и подмяна на части не е толкова сложна работа, но изработката на такива е играчка със спорен ефект! Считам проекта за успешен, заради опита и похватите, които усвоих по време на изработката!
Дано съм бил полезен и успех в ремонтите!
Последна промяна от tzetzo160 на нед апр 09, 2023 3:45 pm, променено общо 1 път.