Здравейте, вчера както си фрезовах градинката двигателят на мотофрезата ми даде фира.
Първо помислих, че е задрало буталото, защото след като се опитах да я стартирам отново чрез въженцето, то не можеше да се дръпне, самият цилиндър беше блокирал.
Не знайно защо извадих свещта и дръпнах отново въженцето.
Този път стана почти без никакво съпротивление, буталото се освободи и се дърпаше нормално, само дето нямаше свещ .
Първо помислих, че е нещо с клапаните, понеже проблемът изглежда идваше от компресията. Гледах малко в ютуб, и се оказа ще най-вероятно имам hydro-lock или хидро удър. Навлязло е повече масло в подбуталното пространство и в самият цилиндър, което създава огромно съпротивление.
Така, отворих главата действително целият цилиндър и буталото бяха в масло изтрих кокото можеш, дърпах и доста пъти с обърнат наопаки двигател за да изтече това, което е останало вътре.
Източих горивото, понеже щом наклонях двигател започваше да изтича от карбуратора.
Първоначално не обърнах внимание, но после съвсем случайно установих, че по някакъв начин се е върнало масло в раезрвоара за бензин. Нямам представа как е минало от картера, през тръбопроводите, чак до резервоара, но такова е положнието....
Другото странно нещо,е че след смяната на маслото няма и 1 работен час двигателя, а маслото беше сякаш е работило 2-3 години непрестранно..
След като почистих колкото можех, затворих главата, и пробвах да стартирам. Този път дори и със свещ буталото се движеше свободно, изглежда проблемът наистина е бил в маслото...
Но след като запали, работи 2-3 мин, с едно-две форсирания за да продухам цилиндъра и двигателя пак спря. И отново буталото беше блокирало, не толкова здраво като първия път, но пак имаше доста съпротивление при опъване.
И ми се струва, че в бензина отново ми е върнало масло?
Някой има ли идея от какво може да е.
Буталото да ми се дави в масло?
Някъде прочетох, че може да е от прекалено много налято масло, но винаги съм го пълнил колкото събере до капачката и до сега не е създавал проблеми двигателя.
Ще сложе и снимки за да видите за какво иде реч:
На последните 3 снимки се вижда локвичката с масло, която се образува на буталото след 4-5 дръппвания на въженцето.
Източих част от него, но продължава да се събира, явно не е от препълване на картера.
На следващата се вижда бензина, който изкарах от резервоара.
На последната, това вярвате или не е ново масло, работило приблизително 90 секунди, преди отново да блокира буталото.
Бивш, механик от ТКЗС-то, ми подхвърли нещо от сорта, че може да идва от издънени маслени сегменти, но на мен не ми се вярва да е от там.
Двигателят е 5 конски сили, модел от 90-те години. Доста е масов на българския пазар.
Благодаря ви.
Моделът двигател е този:
Първо помислих, че е задрало буталото, защото след като се опитах да я стартирам отново чрез въженцето, то не можеше да се дръпне, самият цилиндър беше блокирал.
Не знайно защо извадих свещта и дръпнах отново въженцето.
Този път стана почти без никакво съпротивление, буталото се освободи и се дърпаше нормално, само дето нямаше свещ .
Първо помислих, че е нещо с клапаните, понеже проблемът изглежда идваше от компресията. Гледах малко в ютуб, и се оказа ще най-вероятно имам hydro-lock или хидро удър. Навлязло е повече масло в подбуталното пространство и в самият цилиндър, което създава огромно съпротивление.
Така, отворих главата действително целият цилиндър и буталото бяха в масло изтрих кокото можеш, дърпах и доста пъти с обърнат наопаки двигател за да изтече това, което е останало вътре.
Източих горивото, понеже щом наклонях двигател започваше да изтича от карбуратора.
Първоначално не обърнах внимание, но после съвсем случайно установих, че по някакъв начин се е върнало масло в раезрвоара за бензин. Нямам представа как е минало от картера, през тръбопроводите, чак до резервоара, но такова е положнието....
Другото странно нещо,е че след смяната на маслото няма и 1 работен час двигателя, а маслото беше сякаш е работило 2-3 години непрестранно..
След като почистих колкото можех, затворих главата, и пробвах да стартирам. Този път дори и със свещ буталото се движеше свободно, изглежда проблемът наистина е бил в маслото...
Но след като запали, работи 2-3 мин, с едно-две форсирания за да продухам цилиндъра и двигателя пак спря. И отново буталото беше блокирало, не толкова здраво като първия път, но пак имаше доста съпротивление при опъване.
И ми се струва, че в бензина отново ми е върнало масло?
Някой има ли идея от какво може да е.
Буталото да ми се дави в масло?
Някъде прочетох, че може да е от прекалено много налято масло, но винаги съм го пълнил колкото събере до капачката и до сега не е създавал проблеми двигателя.
Ще сложе и снимки за да видите за какво иде реч:
На последните 3 снимки се вижда локвичката с масло, която се образува на буталото след 4-5 дръппвания на въженцето.
Източих част от него, но продължава да се събира, явно не е от препълване на картера.
На следващата се вижда бензина, който изкарах от резервоара.
На последната, това вярвате или не е ново масло, работило приблизително 90 секунди, преди отново да блокира буталото.
Бивш, механик от ТКЗС-то, ми подхвърли нещо от сорта, че може да идва от издънени маслени сегменти, но на мен не ми се вярва да е от там.
Двигателят е 5 конски сили, модел от 90-те години. Доста е масов на българския пазар.
Благодаря ви.
Моделът двигател е този: