Тук ще бъдат премествани, мненията и темите преди да бъдат изтрити окончателно.
plamen6703 - майстор
Аз лично не мога да ти кажа какво ще се случи ако решиш да решаваш въпроса по мързеливият начин. Включили са се в темата две врачки, едината врачка ти поиска модела на автомобила да ти помогне, другата врачка ти е написала как ще се развият нещата. Те са начетени, компетентни и ще ти решат проблема, освен ако не го решат.
Поисках ти снимка за да мога да ти кажа на кои крачета какво да премерите с твоят човек за да може да се прецени горе-долу за какво става дума и да може и врачките да научат нещо, защото са голи и боси по тая тема, но това не им пречи да врачуват.
Като решиш пусни снимки, като ти е е зор и не ти се занимава, не пускай и отиди в сервиз да ти решат въпроса. Конкретно, аз не бих се занимавал с такива гимнастики да включвам и изключвам агрегати на автомобила без да отстраня проблема.
toolegittoquit - майстор
Pontev написа:
Chrysler Voyager
Добре, а би ли могъл да дадеш годината на производство? А т.нар "реле" би ли могъл да го снимаш?
toolegittoquit - майстор
Pontev написа:
Извинявай не се сетих, 2008 год. снимката е проблем, завито е с еврейски болчета и нямам такава отверка да ги отвия. кажи ми поне може ли да работи цяло лято и после зимата еда го разкача, какво ще му стане при такова положение?
Aз не бих го ползвал така цяло лято. А продават битчета за отвертка тип еврейска звезда - по 50 стотинки.
preslav - майстор
Не съм запознат с конкретния автомобил, но по принцип не е редно цяло лято да караш на включен климатик. Всички климатици следят редица параметри освен твоето желание да включиш и изключиш копчето. Примерно следи се налягането в системата с "фреона" и ако то превиши определена стойност компресорът се изключва, за да не гръмне. Следи се температурата в купето, за да не работи излишно климатика. Управлява се вентилатора на радиатора, който охлажда и двигателя. При теб не се знае кое е сдало багажа и рискуваш да потрошиш не само компресора, но и целия мотор. Аз по- скоро бих изключил климатика до установяване и отстраняване на причината, отколкото да го оставя да бичи.
DundyTheCroc - майстор
Бонус схема на колата:
http://www.voyager.lt/downloads/Voyager ... 202008.pdf
Някой, който не е на няколко бири да я разчита :-D
lov - майстор
На мен не ми се кьорави заради ракиите :lol: Но на някои коли климатика се включва автоматично дори и при включено отопление при позиция обдухване на стъклото. Идеята е да суши въздуха и да не се запотява. Едва при почти нулева позиция на регулатора на температурата изключва. Така че внимателно със разчитането на схемата. Може да му се подава грешна команда от управлението.
DundyTheCroc - майстор
Аз си мислех за някой по-стар Крайслер, а тук виждам, че съединителя на компресора се командва от ECU на колата, което пък е вързано по CAN шина с модула за контрол на климатика. С една дума нещата не са само копчета, датчици и релета, а намирисва на компютърна диагностика.
plamen6703 - майстор
Много правилно си се ориентирал и много добра работа си му свършил като си приложил схемата на автомобила. Ако майстора му отцепва от тия неща да вземат да отворят схемата към стр. 17 и да видят как са устроени нещата с "релето в краката" :) Ако пък нищо не разбира от тия неща да отиде на читава диагностика да го ориентират за какво става дума и какво ще се сменя като модул или ще се ремонтира. С направи си сам положението е до тук и се минава на варианта купи си сам или поправи си сам :)
Chefo77 - майстор
Добре, така или иначе, климатикът не се включва, ако освен бутона, не е пуснат и вентилатора в купето. Можеш оттам да си регулираш кога ще работи и кога - не.
plamen6703 - майстор
Pontev написа:
Днес минах на диагностика в сервиз и пак нищо със сигурност. Два варианта ми каза техничаря или е модула за контрол на климатика или е компютъра на колата. Там е работата че само със замяна на модула за климатика може да се разбере със сигурност дали е той но в сервиза нямат такъв модул. Значи никой не можел да ми каже със 100% сигурност какво е дефектното на колата ми. Не можел да ми кажe и дали ще се прецака нещо на колата ако я карам така. Какви са вариантите ми не знам.
Не ти знам "техничаря" колко разбира, но по-горе ти дадоха схема на автомобила. Освен да се окачи някакъв лаптоп и да се гледа важно умно в монитора диагностиката включва доста други неща и се стига до точният модул. На какъвто си попаднал, такова ти е казал.
От тия в сервиза освен да сменят модули друго не може да очакваш, даже някъде и това е много като очакване. Модула "в краката ти" може да се тества дали е здрав. Вероятността дефекта да е в този модул е огромна и вероятността дефекта да е в "компютъра" на автомобила е много малка.
Ако искаш сподели от кой град си, може да те насоча къде да отидеш при читав колега да ти свърши работа. На теб не ти трябва автомонтьор, на теб ти трябва човек, който разбира от електроника и знае какво да прави и как да го прави.

Тема "Климатика на Крайслер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: