• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 161
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Тани - модератор
Е за това не бях се сетил :idea:
Накратко ако избие напрежение по корпуса :

-ако уреда не е заземен или занулен( има разлика ) тогава ТДЗ ще изключи чак когато те перне тока

- ако е занулен ще падне предпазителя заради полученото късо съединение , с изключение на случая ако е прекъснат кабела на нулата!

- ако е заземен ДТЗ изключва във всички случаи
pavelari - майстор
много правилно за третия проводник, че няма отношение към задействането на защитата, но защо вместо да си имате трети проводник и дтз да изключи при уфазяване на корпусите на ел.уредите, трябва да се подлагаме на риск - да ни хваща тока и т.н. ДТЗ е реле и освен това има механика - демек може да се повреди и да не сработи - тогава ако имате еднакви потенциали със земята - демек корпуса е заземен няма да ви хване тока, но ако корпуса не е заземен отивате "да Ви заземят"...
asio - помощник
pavelari написа:
много правилно за третия проводник, че няма отношение към задействането на защитата, но защо вместо да си имате трети проводник и дтз да изключи при уфазяване на корпусите на ел.уредите, трябва да се подлагаме на риск - да ни хваща тока и т.н. ДТЗ е реле и освен това има механика - демек може да се повреди и да не сработи - тогава ако имате еднакви потенциали със земята - демек корпуса е заземен няма да ви хване тока, но ако корпуса не е заземен отивате "да Ви заземят"...
Вярно но гаранция на 100 процента никога няма - корпуса е заземен през "мустаците" на контакта шуко а те в 50 процента от случайте са криви или омазнени и проводимоста = 0. Или с две думи Божа работа... А по този случай някой знае ли къде се продават контакти английски стандарт ще го постна и като нова тема :)
pavelari - майстор
въпроса за омазняването при 220 волта е доста спорен - омазнете си пръстите и хаванете след това фаза и нула - при все, че капацитета ви е да минат около 30 мА през Вас ще има пробив и земльотрес :)
момчета, това което пишете за заземителния проводнк- че не бил нужен- направо ме срази!!! как да не е нужен?!?!?!!?!? за да работи правлно ДТЗ е нужна 3-проводна мрежа (ТN-S мрежа)!!! тоест фаза, РАБОТНА нула и ЗАЩИТНА земя!!! като махнете третя проводник (земята) - получаватве ТN-C мрежа. тя е с два проводника- фаза и работна и защтна нула ( които са обединени още в контакта). какъв е извода- при ТN-C мрежа ДТЗ просто НЯМА да сработва, защото липсва третия(заземителен) проводни по който да протече утечния ток!!!
нали имате и материл на шнайдер за ДТЗ?!?!?!? не го ли разбрахте?! какви са тези глупости, дето пишете?!?!?!?!?!?!??!
Тани - модератор
Остана да уточниш за кой точно ток става въпрос! Дай хипотетична ситуация.
имах в предвид, че е забранено да се поствя в двупроводна(четирипроводна) мрежа- TN-C, защото нулевият проводник играе ролята и на защитен такъв, а във веригата на защитния проводник е забранено да се монтират прекъсвачи!
а иначе на ДТЗ наистина са й достатъчни само два проводника (Ф и N) за да сработи, НО само когато човек вече се е допрял до офазения корпус, т.е. утечния ток ще се затвори през човека. такъв е случая, ако да кажем заземителните клеми на контакта са изкривени и нямяме сигуна връзка към земя, за това се използва и ДТЗ - да гарантира сигурно изключване на повредата.

а това, дето написа pavelari: "но защо вместо да си имате трети проводник и дтз да изключи при уфазяване на корпусите на ел.уредите, трябва да се подлагаме на риск - да ни хваща тока и т.н."
съвременните ДТЗ исключват за веме по-малко от 0.2s! това означава, че докато разбереш, че е имало някава повреда ДТЗ вече ще я е изключила.
asio написа:
Или с две думи - нещата ми се изясниха напълно - заземителният проводник не е съвсем задължителен но аз ще си го пусна защото уредите в БГ не са кой знае колко качествени :roll:
Благодаря за вниманието :-D
също така бих желала да поясня, че при стара, двупроводна инсталация, проблема не идва от това, че липсва трети проводник! проблема идва от това, че тези инсталации са TN-C, тоест, както казах в предния коментар, защитната нула е вързана към работната!!! а при TN-S те са два отделни проводника- N и PE. тогава дори да липсва PE проводника (да кажем, контаката е прецакан), ДТЗ ще си сработи. а какво общо има това, че "уредите в БГ не са кой знае колко качествени" с темата, не ми стана ясно!!!
vnaumov - помощник
Въпрос към хората, които знаят за какво става дума.

Какъв тип е инсталацията в панелните блокове, от 87 г. насам?
TN-S или TN-C?

Може ли да се монтира (т.е. има ли смисъл и дали е правилно) ДТЗ в апартамент, конкретно Обеля-2?
ozzy - помощник
vnaumov написа:
Какъв тип е инсталацията в панелните блокове, от 87 г. насам?
TN-S или TN-C?

Може ли да се монтира (т.е. има ли смисъл и дали е правилно) ДТЗ в апартамент, конкретно Обеля-2?
В такъв тип блок съм убеден, че инсталацията е двупроводна, т.е. TN-C. Поставянето на ДТЗ е възможно, но за целта трябва от таблото до контактите ти да има три проводна линия. В таблото ще разделите нулата, но преди ДТЗ. Използвайте схемата, която беше постната в началото на темата, а именно

Изображение

Само още една добавка. При TN-S системите нулата и защитното заземяване имат връзка. *(Ще постна после и схемата). При ТТ системата нулата и земята нямат връзка. Често двете понятия се бъркат.
Последна промяна от ozzy на вт окт 03, 2006 4:24 pm, променено общо 1 път.
asio - помощник
mo_mo написа:
момчета, това което пишете за заземителния проводнк- че не бил нужен- направо ме срази!!! как да не е нужен?!?!?!!?!? за да работи правлно ДТЗ е нужна 3-проводна мрежа (ТN-S мрежа)!!! тоест фаза, РАБОТНА нула и ЗАЩИТНА земя!!! като махнете третя проводник (земята) - получаватве ТN-C мрежа. тя е с два проводника- фаза и работна и защтна нула ( които са обединени още в контакта). какъв е извода- при ТN-C мрежа ДТЗ просто НЯМА да сработва, защото липсва третия(заземителен) проводни по който да протече утечния ток!!!
нали имате и материл на шнайдер за ДТЗ?!?!?!? не го ли разбрахте?! какви са тези глупости, дето пишете?!?!?!?!?!?!??!
Аааа, момо май не четеш много подробно или: за да изкл. дтз НЕ е нужен 3-ти прв. И защитната нула не се прекъсва от дтз (виж картинката от първия ми топик) колкото и да си сразен а относно уредите в БГ поне 50% имат утечка към корпуса(става въпрос за готв. печки, скари за мръвки и т.н.) което за съжаление обезмисля дтз тъй като потребителя е принуден да избира между дтз или нова печка например. :-D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 161

Тема "Дефектно токова защита" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: