Всички имаме коли, нали ?
shotik - майстор
Отдавна съм виждал схема на допълнителен акумулатор към електрическата система на автомобил,който се използва само при паленето на мотора.С бутон се превключваха веригите и от основния акумулатор се подава ток на стартера,а от допълнителния акумулатор само към запалителната система.Опитвах се /и още опитвам/ да направя схема на свързването на акумулаторите с алтернатора ,превключвателя и веригите към шалтера на стартера и бобината.Ако някой има нещо по този въпрос ,нека да го качи тук,може да помогне не само на мен ,но и на някой друг.
emil_v r - майстор
А имаш ли там 220в , или държиш да е мобилно с 2 ри акум. ?

Правих си подобна с ма но с мощен изправител , мн. е гот.
shotik - майстор
За 220 волта имам зарядно-стартерно устройство,въпросът е за допълнителен акумулатор.
Нощес докато бях на работа се опитах да правя схема теоритично,днес след обяд ще прегледам пак какво съм го мислил.Вероятно ще е с бутон с две секции с Н.О. и Н.З. контакти.
sek.1 - специалист
При камионите ИФА работната инсталация е 12 волта а стартерната на 24 волта единя акумолатор е паразитен не се зарежда и трябва да се въртят поне веднъж седмично превключването на 24 волта за стартера става със специален шалтер който се намира зад дясната седалка и се командва от стартерния ключ.
hygro - майстор
shotik написа:
Отдавна съм виждал схема на допълнителен акумулатор към електрическата система на автомобил,който се използва само при паленето на мотора.С бутон се превключваха веригите и от основния акумулатор се подава ток на стартера,а от допълнителния акумулатор само към запалителната система.
Това ме връща в едни мноого далечни времена...
  1. Най-напред бих те посъветвал да не използваш български акумулатори. Казвам го с опита си на човек, който дълги години е работил професионално с акумулатори, а не от чуждопоклонничество.
  2. Добави магнезиев сулфат в електролита. Подобрява в известна степен стартовите качества на акумулатора. Използва се масово в акумулаторите за военни машини.
  3. Ако акумулаторът вече е на края на живота си, може за кратко да му се вдъхне сила с добавката на етилендиаминтетраоцетна киселина, която се продава под различни наименования в бензиностанциите. Английското съкращение е EDTA. Тя разтваря сулфатния слой по плочите, но чудесата, дето ги пише на опаковката са фантазии - процесът е необратим и капацитетът на батерията не може да се възстанови. Използвай я само за стари акумулатори.
Свързването на втори акумулатор е много просто. Правеше се навремето, когато нямаше електронни запалителни системи. Прекъсваш кабела на захранването, който води до бобината и свързваш поне 40-60A диод на мястото на прекъсването. След диода свързваш втория акумулатор, например такъв от алармена уредба. Ако бобината получава захранването си през реле, прекъсването трябва да стане преди контактите му, за да не черпи ток бобината в изключено състояние. Ако няма реле, трябва да сложиш.

Диодът изолира запалителната верига по време на стартирането, когато напрежението в автомобилната мрежа е ниско и позволява добра искра, получена от по-високото напрежение на допълнителния акумулатор. При нормална работа допълнителния акумулатор се дозарежда през диода.
shotik - майстор
За по - лесно палене зимно време,към основния акумулатор на колата да се прибави още един 12V/12Ah или 12V/7Ah и с бутон с две секции с НО и НЗ контакти да се включи към веригата според схемата.
Изображение

Преди палене с подаване на контакт без да е натиснат бутона ток от Ак.Б. минава през НЗ контакт към запалителната бобина и към допълнителната Ак.Б.
С натискане на бутона от основната Ак.Б. се подава ток към шалтера на стартера,а от допълнителната към запалителната бобина.След заработване на мотора и отпускане на бутона,от алтернатора ток зарежда двете Ак.Батерии.Към допълнителната Ак.Б. се връзва алармата и при прекъсване на верига на основната Ак.Б. остава под напрежение и може да сигнализира.
Бутона се монтира на подходящо място,за да може с едната ръка да се включва контактния ключ,а с другата да се превключва бутона.
Схемата е принципна и не съм дал контакти на контактния ключ,надявам се ,че ще разберете начина на действие.
Харалампи - специалист
Продават ги в Практикер за по 75 лв.

Тема "допълнителна батерия за палене зимата-как ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: