При велосипед 12 килограма очаквай ел. колело над 24 килограма с някаква средна като капацитет батерия на 48 волта.
- Дали е най-малката батерия - мисля че чисто визуално съм виждал и по-малки. На мен отиване и връщане от работа ми е общо 8км. Значи ако зареждам на всеки 2 дни и батерия за 20км ще ме оправи. Но тук вече почват и глезотиите. Едно е да зареждаш през ден, а друго е да зареждаш през седмица (някои дни работя от къщи).
- Теглото според мен няма какво да те притеснява!
- Какъв процент асистенция съм писал - основно съм на макс 20% мощност, понякога 30, понякога 10. Аз съм около 88 кг, а колелото ми е най-обикновено, сиреч не е от скъпите леки колела. Мога да претегля само "катинара" колко тежи. Казаха ми - забрави за всякакви жици - режат се за 2 секунди. И си взех от тия U-образните. Скъп е, ама велосипеда е по-скъп.
Аз карам много оптимизирано, разбирай почти никога не използвам спирачка. Като видя светофар насреща, отдалеч преценявам дали да ускоря и да се включа в зеленото или да почна да се влача с 6км/ч докато мине червеното и съм дошъл за следващото зелено. Мисля че на равно съм вдигал 42, но беше абсолютно празна и перфектна улица. Ако има дефекти по асфалта (и не си с балонни гуми) , и/или други обекти по улицата, пресечки, и т.н. повярвай ми - не е добре да си с 42. Пък и скоростомера не е абсолютно точен. Той разчита на диаметъра на каплата. Примерно задал си 27". Но ако си реално 27.5" имаш грешка в едната посока. Може да му зададеш че е 28", но тогава ще имаш грешка в другата посока.
Прескачам някои въпроси защото съм на зор с времето. Да -- има режим в което ти помага да тикаш колелото, само с натискане на един бутон - например аз го паркирам в офиса си и ми се налага да бутам нагоре по стълби. С помощта на тоя режим бутането е песен. Прилагал съм го и по скали - примерно край морския бряг искам да седна на скалите и за да не оставям колелото далеч, си го бутам с мен по скалите.
нед май 14, 2023 2:35 pmhakama написа: Разликата от 500 > 750W 48 V Conversion Kit BBS02B в цената почти няма, но батериите вече има, там по-скоро ме касае теглото, но не открих данни за него.
70км с 13.5Ач ми звучат доста добре (но с какъв % асистенция/ чов. сила и колко кг ) А каква е макс. скорост на равно, която си достигал?
Toва ли е най-малката батерия? И заедно с кита ли е добре да се вземе - какви са препоръките за марка (Самсунг?) И откъде - амазон.де и Али-то са почти идентични, (предполагам че е един склад/търговец).
BBS02B 750W 48V 126 Rpm = 4.3kg /предполагам бокс тегло на всичко без батерията/
Ще проуча как стоят нещата с теглото при 26"; 27,5"; 29", но засега мисля да е поне 27.5", предвид теренът в София
2) по-пъргавата реакция - не губи ли повече енергия с повече ускорение?
Има и по-големи венци:
Optional sprocket 44T/46T/48T/52T
3) Другото което се сетих, понеже се замислям че съм карал колело 12-15кг но бях и по-здрав тогава - какво се случва при неработещ асансьор или да нямаш асансьор (ет.3 и не искаш да рискуваш съхранение в мазето*) и ~20кг байк Има ли опция, хак... режим "лебедка" т.е. самоход с 2-4км/ч (за по-голям баир също може, при бутане, с цел пестене на заряд или ако ти свърши). 29 инчова гума едва ли ще й пречат стъпалата.
* може би и за алармена система трябва да се помисли, за да се избегне качването, понеже и място ще му трябва горе.