Бях се нафтирал с дъртото пежо 305 атм.дизел.
Нямаше подгрев на нафтата преди филтъра и няколко пъти зимата съм сменял филтър на пътя. Веднъж се пробвах да промия с короселин затлачен филтър и провал. На външен вид го докарах като нов, но не пропуска нафта и двигателя няма обороти. Затлачения филтър излизаше във вид на парафинна свещ.
Оставял съм нафта в дълбок прозрачен съд на отрицателни Т. Нафтата се разслоява. Кашата пада над дъното. По средата бистра течност и отгоре плуват кристали. Лятната нафта прави повече каша при отрицателни Т.
Това което запечатва филтъра е кашата над дъното, която според мен е парафин. Когато съм ползвал добавка против спачаване на нафтата, добавена при Т над 5 гр. След това при ниски Т кашата над дъното е по-малко и не прилича на каша, а прилича на финна прах в течност. Т.е. частиците не могат да се слепват и изглежда това спасява филтъра от бързо запечатване.
След като се намръзнах да сменям филтри на пътя в голям студ и си набавих от автоморга филтърно тяло с подгрев на нафтата и забравих как се сменя филтър на пътя.
А въпросът за мен не стои при какви Т замръзва нафтата, а при какви Т не пали двигателя по причина на нафтата и при какви Т двигателя спира да работи със спачена нафта. Обаче това зависи доста от състава на нафтата и от двигателя и оборудването му.
От експлоатация на трактор Т30, без филтри за нафтата, че се спачават - въпросът бе да запали в студа. Па с каша ли работо с кво ли
Но за да запали трябваше първоначално да се загрее ГНП, обичайно с бензинова горелка.
Нямаше подгрев на нафтата преди филтъра и няколко пъти зимата съм сменял филтър на пътя. Веднъж се пробвах да промия с короселин затлачен филтър и провал. На външен вид го докарах като нов, но не пропуска нафта и двигателя няма обороти. Затлачения филтър излизаше във вид на парафинна свещ.
Оставял съм нафта в дълбок прозрачен съд на отрицателни Т. Нафтата се разслоява. Кашата пада над дъното. По средата бистра течност и отгоре плуват кристали. Лятната нафта прави повече каша при отрицателни Т.
Това което запечатва филтъра е кашата над дъното, която според мен е парафин. Когато съм ползвал добавка против спачаване на нафтата, добавена при Т над 5 гр. След това при ниски Т кашата над дъното е по-малко и не прилича на каша, а прилича на финна прах в течност. Т.е. частиците не могат да се слепват и изглежда това спасява филтъра от бързо запечатване.
След като се намръзнах да сменям филтри на пътя в голям студ и си набавих от автоморга филтърно тяло с подгрев на нафтата и забравих как се сменя филтър на пътя.
А въпросът за мен не стои при какви Т замръзва нафтата, а при какви Т не пали двигателя по причина на нафтата и при какви Т двигателя спира да работи със спачена нафта. Обаче това зависи доста от състава на нафтата и от двигателя и оборудването му.
От експлоатация на трактор Т30, без филтри за нафтата, че се спачават - въпросът бе да запали в студа. Па с каша ли работо с кво ли
Но за да запали трябваше първоначално да се загрее ГНП, обичайно с бензинова горелка.