• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
blv - специалист
Ето тук има и малко по-различни неща за електромобилите.
http://mazeto.net/index.php?board=49.0
dj_marti79 - специалист
Това е най-обикновен стартер които не може да работи дълго и не бива да се ползва защото е неизгодно , добър е високоволтов примерно 48 V трифазен безчетков мотор с контролер :wink:[/quote]

Колега, този стартер ми е без пари. Той ми е само за проба. 24 волтов импулсен регулатор на обороти мога да си направя сам. Ако върши работа, ще му направя лагерни гнезда на капачкитеи ще сложа съчмени лагери. Ако имаш простичка схема с достъпни елементи на трифазен контролер, по възможност с вход за датчик на Хол и без PIC контролер - прати ни я. Ако е на 380V по-добре. Трифазни електродвигатели на 380V под път и над път. Трифазни на 48V откъде? колко струва и колко тежи?
...та някой да знае нещо за оборотите и мощноста но този стартер?
world_explorer - специалист
dj_marti79 мога да ти помогна само с това което съм учил навремето а то е следното:
1.Стартерите са постоянно токови двигатели с последователана възбудителна намотка.
2.Характеристиката (по оста Y слагаш обороти а по оста X въртящ момент) е силно падаща което значи:
-при нулев въртящ момент (не се товари стартера) има нмого високи обороти които могат да го разрушат
-при застопорен ротор има много голям въртящ момент и в този режим харчи бая ампери. За този незнам но за обикновените автомобили стига до 300-500 ампера
Че помисли си какво трябва да е това импулсно регулиране на тока че да осигурява тези тоци, а ако ли не то самото устройство трябва добре да работи в режим на късо съединение.
Ето и малко инфо от книгата "Справочник по електротехника", макар че не са точни че не се използват за стартери

Прикачен файл

P1230617.jpg
P1230617.jpg (82.91 KиБ) Видяна 25702 пъти
romanpm - майстор
dj_marti79 :) Ремонтирал съм китайски контролери на електроскутери и мисля че не е лесно да се направи сам , беше компактно напъхана платка в алуминиев квадратен пхрофил служещ за охлаждане като имаше и монтирано вентилаторче , а на голф количка която е доста мощна и тежка управлението не бе с електроника , а подмагнитването на мотора защото амперите понякога нарастват главоломно :wink: Попитай чичко ГУГЪЛ за електроскутери и ще видиш колко се продават , предполагам и части :prost:
dj_marti79 - специалист
Поста на world_explorer е доста ценен, за което му благодаря. От него изваждаме следното:
-правотоковите електродвигатели са по-подходящи за наще цели, в сравнение с асинхронните които и при номинални обороти и при много ниски обороти консумацията е почти една и съща, от където следва - ниски обороти, консумация номинална, малък въртящ момент.
-асинхронните нямат възможност за рекуперация съответно немогат да се ползват за моторна спирачка.
-асинхронните са големи и тежки.
-асинхронните немогат да се претоварват неколкократно.
-управлението на асинхронните е сложно и скъпо
-диапазона на оборотите на асинхронните е ограничен и отгоре и отдолу.
Това достатъчно убедително ли е, че асинхронните не са подходящи за наще цели?
Мисля, че няма да се стигне до т. нар. "лудо развъртане" защото двигателя ще е постоянно куплиран към установката, пък ако се развърта много - ще вдига 100 на първа скорост :lol:
null - специалист
Май това е темата за този линк
http://www.instructables.com/id/Homemad ... lectric-C/
dj_marti79 - специалист
Някой да знае обороти на двигателя на Трабант при дадена скорост? Например оборотите при 60кm/h ?
geordgeo - специалист
Имах трабант доста години и си бях направил електронен оборотомер,който показваше оборотите на двигателя направо в цифров вид.Ама а сега де?Мисля,че беше най-икономичен при скорост около 70 км/ч,при което оборотите бяха около 3200 на 4-та предавка...Май ще се наложи да си припомня нещата,отдавна беше все пак :?
maxuel82 - специалист
Електрокарите с какви двигатели са :? предполагам правотокови ! Там където работя имаме 2 електрокара -зареждат ги през нощта и по цял ден не се спират, значи батерийте са доста издръжливи :? ! На първото клипче (с БМВ-то) акумулаторите са обикновенни а не трябва ли да са тягови за да издържат повече ! :?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: