Най - вълнуващия въпрос зимно време.
filmatoplo - майстор
Няма лошо -нека си добави и термоглави .За вентилите не ми се спори :) аз съм си пристрастен към това свързване (за да има комфорт и икономия )-все пак пелетите са твърдо гориво с жив огън , не е газ или термопомпа .Човека си е свободен да си направи инсталацията както желае.Аз си държа на мойто -което си е правилно -естествено че в магазина работите ще приключат с котел и горелка -по натам се оправяй .Колеги -ценя и вашето мнение :) .Няма как да направим три инсталации на три еднакви сгради , кой както знае -и да се наблюдава резултата :? :wink: .Който падне -черпи. :partyman: За пелетните горелки -тая година всеки монтажник ще я пусне да работи , след сезона много хора ще искат да ги махат заради Не монтажа на много други компоненти по инсталацията превърнали горелката в ламя. :) .
LazarGanev - "Велик майстор"
За да падне някой, трябва черпането да е било преди това :wink: . :partyman:
Christo - майстор
Здравейте и от мен!
Отворената система има предимство, че работи на ниско налягане и поради това не е толкова взискателна към качеството на свръзките и арматурата. Освен това, в повечето случаи може да се мине и без циркулационна помпа и става независима от липсата на ток. Има обаче много недостатъци. По-големи диаметри на тръбите, стриктно спазване на наклоните, по-лесно завиране на системата(При увеличаване на надморската височина, водата завира при температура по-ниска от 100 градуса), водата непрекъснато се изпарява и трябва да се долива, само че изпаряваш дестилирана, а пък доливаш от чешмата примесена със соли и в края на краищата получаваш система пълна с варовита вода, която отлага котлен камък навсякъде. За хлора, който е много активен елемент и разяжда всичко трябва също да се мисли. Вярно е, че затворената система иска помпи, вентили и т.н., ама той и Мерцедесът не може да върви с нафта от печката за отопление. Пък на Трабантчето не му трябва и вода за охлаждане. Ама не ги карат много тия коли напоследък :lol:
Трипътния вентил го имам но мога да го заменя и с четирипътен стига да ми свърши работа, а доколкото за термостатичния мога да сложа такъв за малкия кръг но не ми е ясно как да стане схемата най-правилно, а филма е прав аз гоня не само конфор ми и икономия на пелети понеже е доста голямо къщата която ще се отоплява.В момента се отоплява с камина на водна риза и към изградена инсталация ще пресъедим и котела.Помагаите колеги как да стане.
LazarGanev - "Велик майстор"
Ще помагаме, ама и ти помагай - кажи ми как ще постигнеш икономия на пелети, като сложиш трипътен или четирипътен вентил, в сравнение да речем със система без такъв, а с термоглави?
Ами със стаен термостат :? или няма да стане само с него ? незнам за това и питам аз ако знам от а до я как да направя всичко няма да питам сигурно :)
LazarGanev - "Велик майстор"
Добре де, явно имаш някаква идея щом купуваш тая скъпа автоматика?
filmatoplo - майстор
Аз ще мълча -щото спора ще стигне до коледа. :) Само да попитам -кога пелетен котел или горелка би изгорила повече за едно и също време работа , но единия път да работи и спира по често .
LazarGanev - "Велик майстор"
filmatoplo написа:
Само да попитам -кога пелетен котел или горелка би изгорила повече за едно и също време работа , но единия път да работи и спира по често .
Отговарям - когато спира по-рядко. И веднага питам - кое ще накара горелката да спира по-рядко?
sian - специалист
filmatoplo написа:
Аз ще мълча -щото спора ще стигне до коледа. :) Само да попитам -кога пелетен котел или горелка би изгорила повече за едно и също време работа , но единия път да работи и спира по често .
Може и да греша, когато няма модулация и работи и спира по често.

Тема "Съвет за свързване на котел, бойлер, локално парно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: