Наорави им релкамта Анода да се оксили още преди да в монтиран в бойлера
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
baretata_7_62
- специалист
49 мнения в "Въпроси за анодна защита на бойлер с електронно упрвление."
baretata_7_62
- специалист
- Мнения: 255
Да, и аз това реших. Щом се разяжда и щом няма натрупвания по нагревателя, значи е ОК Мога да кажа, че бях приятно изненадан за бойлер на 3-4 години. Нагревателя имаше доста приятен меден блясък, с изключение на малко песачинки полепнали по него, почти без малко да кажеш че е чисто нов Важното е че при работа не шуми не издава никакви звуци, като бебенце е А е 3кв и си греее както трябва
- Мнения: 5
Темата е много интересна. Преди 1-2 седмици и аз се сдобих с бойлер с електронно управление. Моят е с графичен дисплей и има прогрес-бар за визуализация на статуса на анодната защита. През първите дни този прогрес-бар си стоеше на максимум, но от около 2-3 дена започна да пада при източване на топлата вода от бойлера. Дори пада до 0 и на дисплея се показва съобщение, че анодната защита не работи. След като водата отново се позатопли, нивото на прогрес-бара се връща отново на максимум. Не мисля, че това е нормално. Моля за съвети от къде може да идва проблема.
DMN
- майстор
- Мнения: 2130
Преди две години, като пуснах темата, писах аз да не си купувате такива бойлери, ама...
В упътването пишеше, че най-коректно е да се гледат показанията на тестера при загрят бойлер, да речем 60градуса, ако и тогава тестера показва нула, може би има проблем. Не е задължително тестера да показва винаги максимум. А бе изобщо с тия електронни тестери, като нашите(за онези със стрелките не знам) е пълна мъгла за състоянието на анода. И тези табла с електронно управление - хубаво замислени, но лошо изпълнени. Моят е още в гаранция, но ако не бях го отварял профилактично през няколко месеца, щеше и това електронно табло да изгори. Електрическите съединения към таблото са с "кабелна обувка", та изводите към тях са на пластмасов корпус , който се беше разтопил и двата проводника "фаза" и "нула" се бяха доближили на не повече от 2 мм един от друг. Наложи се да махна тези съединения, да сменя проводниците със силиконови и да ги запоя директно на платката. От тогава проблем нямам, нищо по таблото не грее и стана в пъти по-сигурно...ама що все аз трябва да бутам и преправям неща излезли от ЗАВОДА и минали през някакъв контрол за качество...Силно се съмнявам, че при ежедневна употреба, някой от тези бойлери с 3квт. нагревател са си изкарали 5 годишната гаранция без да изпуши нещо. Сега може да са ги подобрили не знам.
В упътването пишеше, че най-коректно е да се гледат показанията на тестера при загрят бойлер, да речем 60градуса, ако и тогава тестера показва нула, може би има проблем. Не е задължително тестера да показва винаги максимум. А бе изобщо с тия електронни тестери, като нашите(за онези със стрелките не знам) е пълна мъгла за състоянието на анода. И тези табла с електронно управление - хубаво замислени, но лошо изпълнени. Моят е още в гаранция, но ако не бях го отварял профилактично през няколко месеца, щеше и това електронно табло да изгори. Електрическите съединения към таблото са с "кабелна обувка", та изводите към тях са на пластмасов корпус , който се беше разтопил и двата проводника "фаза" и "нула" се бяха доближили на не повече от 2 мм един от друг. Наложи се да махна тези съединения, да сменя проводниците със силиконови и да ги запоя директно на платката. От тогава проблем нямам, нищо по таблото не грее и стана в пъти по-сигурно...ама що все аз трябва да бутам и преправям неща излезли от ЗАВОДА и минали през някакъв контрол за качество...Силно се съмнявам, че при ежедневна употреба, някой от тези бойлери с 3квт. нагревател са си изкарали 5 годишната гаранция без да изпуши нещо. Сега може да са ги подобрили не знам.
kabel96
- специалист
- Мнения: 873
Имам такъв електронен 120 литра вече 4 години.До сега 3 пъти му горяха кабелните обувки и от там и вътре на релето.Понеже е в гаранция нарочно само сменям блока.Като свърши гаранцията на вечерта още ще го преработя.Анода честно не съм го поглеждал дали е свързан макар 5.те разглабяния но на дисплея пълни до край.
- Мнения: 5
Благодаря за мненията, но все пак не ми стана ясно, защо в началото анодната защита беше на максимум дори и при студена вода (като го напълних за първи път), а след това започна да пада като изстине. Не знам дали това е дефект или така се очаква да бъде.
DMN
- майстор
- Мнения: 2130
И при мен беше така колега. След като смених анода, тестера показваше постоянно „максимум“, дори и при студена вода. След 2-3 седмици започна да показва по-малко, докато сега след 2 години, при студена вода показва „минимум“. Като загрее обаче, стига до половината на скалата. Не съм отварял водосъдържателя да видя в какво състояния е анода, но едва ли изглежда по-различно от първия, който смених.Определено има нещо недомислено в тези тестери. Моя тестер въобще не беше свързан. Анода беше свързан директно с проводник към корпус(както е при бойлерите, които нямат тестери).
Аз се питам същото като теб – защо тестера показва такива разлики? Ми той моя сигурно затова не е бил свързан,щото лъже.
Тук ще се опитам да поразсъждавам без да ангажирам никого с разсъжденията си. Може би за показанията на тестера има значение твърдостта на водата, има значение какъв е водосъдържателя (неръждавейка,емайлиран), има значение колко литра е. На колегата kabel96 е 120л. и неговия тестер след 4г. показва „макс“. Моят е 80л. емайлиран. Не съм запознат точно какви електрохимични процеси протичат между водосъдържателя, нагревателя, водата и анодния протектор(наричан от мен анода), но определено има потенциална разлика между анода и водосъдържателя – разлика между два метала – желязо(водосъдържателя) и магнезий(анода, който като по-активен хим. елемент се разяжда за сметка на останалите метали в бойлера и в това се изразява предпазното му действие ). Протича много малък ток между анода и водосъдържателя през водата и точно този ток отчита тестера. Когато анода е нов и не се е окислил, тока е по-голям, когато започне да се окислява, този окисен слой доколкото аз измерих е не електропроводим и тока намалява, оттам намаляват и показанията на тестера. Когато водата се загрее активността на електрохимичния процес между анода и водосъдържателя се увеличава(както повечето химични процеси под въздействието на топлина), тока между тях се увеличава и тестера показва повече.
Все ми се струва обаче, че при водосъдържатели от неръждавейка този ефект с окисляването на анода не е толкова изразен, тъй като там няма емайл, площта на проводимата повърхност е много по-голяма и анода няма време да се окисли толкова по повърхностния си слой, защото се разяжда по-бързо(останал съм с впечатление, че при неръждавейките анода свършва по-бързо). Този окисен слой според мен пречи на правилната работа на анодната защита, но може и да греша, ако някой е по-запознат с тези неща, нека да пише.
Аз се питам същото като теб – защо тестера показва такива разлики? Ми той моя сигурно затова не е бил свързан,щото лъже.
Тук ще се опитам да поразсъждавам без да ангажирам никого с разсъжденията си. Може би за показанията на тестера има значение твърдостта на водата, има значение какъв е водосъдържателя (неръждавейка,емайлиран), има значение колко литра е. На колегата kabel96 е 120л. и неговия тестер след 4г. показва „макс“. Моят е 80л. емайлиран. Не съм запознат точно какви електрохимични процеси протичат между водосъдържателя, нагревателя, водата и анодния протектор(наричан от мен анода), но определено има потенциална разлика между анода и водосъдържателя – разлика между два метала – желязо(водосъдържателя) и магнезий(анода, който като по-активен хим. елемент се разяжда за сметка на останалите метали в бойлера и в това се изразява предпазното му действие ). Протича много малък ток между анода и водосъдържателя през водата и точно този ток отчита тестера. Когато анода е нов и не се е окислил, тока е по-голям, когато започне да се окислява, този окисен слой доколкото аз измерих е не електропроводим и тока намалява, оттам намаляват и показанията на тестера. Когато водата се загрее активността на електрохимичния процес между анода и водосъдържателя се увеличава(както повечето химични процеси под въздействието на топлина), тока между тях се увеличава и тестера показва повече.
Все ми се струва обаче, че при водосъдържатели от неръждавейка този ефект с окисляването на анода не е толкова изразен, тъй като там няма емайл, площта на проводимата повърхност е много по-голяма и анода няма време да се окисли толкова по повърхностния си слой, защото се разяжда по-бързо(останал съм с впечатление, че при неръждавейките анода свършва по-бързо). Този окисен слой според мен пречи на правилната работа на анодната защита, но може и да греша, ако някой е по-запознат с тези неща, нека да пише.
- Мнения: 5
Благодаря за разсъжденията колега. Може и така да е. Но не ми харесва по време на къпане да ми показва "Anode Low". Ще трябва да се измисли нещо. Когато имам време ще разгледам електрониката и ще направя някой измервания. Между другото дали някой няма схема?
zz_stefanov
- майстор
- Мнения: 3557
Някой запознат ли е как е устроена двойната анодна защита на елдомските бойлери. Видях, че има втори анод от горе, но той на как е монтиран - има ли си за него отделен отвор и подлежи ли на смяна? В сайта фирмата не говори за това и не споменава и кои са с двойна защита. Безпокоят ме напоследък иновациите им, да не ми докарат по големи грижи вместо полза
Другото е серията Баланс на която цената е по ниска и гаранцията е само 3 години. Трябва ли да се притеснявам от нея - оборудвам си селската къща с бойлер и организирането на гаранционен ремонт ми е по скъпо от това да си го поправя сам на място.
Другото е серията Баланс на която цената е по ниска и гаранцията е само 3 години. Трябва ли да се притеснявам от нея - оборудвам си селската къща с бойлер и организирането на гаранционен ремонт ми е по скъпо от това да си го поправя сам на място.
Тема "Въпроси за анодна защита на бойлер с електронно упрвление." | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!