• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
PCL82 - майстор
Ако се ползва противовлажна кутия със щуцери и уплътнения може. Но има едно НО: противовлажната кутия изисква кръгли противовлажни кабели, за да стане уплътнението.
Ако кабелите са мостови, няма да стане сигурно уплътнение. Те мостовите кабели и без това не са за влажни помещения-просто през социализъма не е имало по-подходящи и евтини за бита.

А при самия бойлер положението е действително по-зле от към уплътнение, но клемната кутия е отдолу и само пряка струя и парата могат да я засегнат.
rettere - специалист
crez написа:
Направи нормално свързване с другия кабел като разминаваш връзките и ги запояваш, изолация термошлаух.
и всичко това в кабелен канал с отвори отдолу за изтичане на евентуално влязла вода в канала.
hidrazin - майстор
PCL82 написа:
А при самия бойлер положението е действително по-зле от към уплътнение, но клемната кутия е отдолу и само пряка струя и парата могат да я засегнат.
Ами явно не ти се е случвало пробит фланец или по-често пробита тръбичка на терморегулатора - тече по всичко дето минава ток. :weedman:
Пък относно наденето на кабел не виждам някакъв проблем ако се прави с акъл.Както казаха по-горе със започване, разминаване на свръзките и термошалаух.
Надяваш едно парче пластмасова тръба на снадката и запушваш тръбата в единия край със силикон.Като стегне силикона от другия край наливаш епоксидна смола.Тази снадка може направо да си я сложиш в мазилката.Вероятността за проблем е толкова, колкото кабела който ползваш да е с фабричен дефект в изолацията. :?
VLADO66 - майстор
Мисля че качествен Бишоп също ще свърши работа.
ttt - специалист
Знам че никак не е добре съединяването да е в банята, но е заварено положение и банята вече е направена.
Иначе от стената излиза мостов кабел.
Засега се очертава варианта с противовлажна кутия където кабелите влизат отдолу и дозапълване на дупката със силикон.

А какво мислите за тези безвинтови клеми?
kam34 - специалист
Като е с мостов кабел колкото и силиконец да лепаш пак не можеш да уплътниш плосък кабел в кръгла дупка :-D Бишоп жило по жило и отгоре една термошлаухка за визия.
pavelari - майстор
PCL82 написа:
Ако се ползва противовлажна кутия със щуцери и уплътнения може. Но има едно НО: противовлажната кутия изисква кръгли противовлажни кабели, за да стане уплътнението.
Ако кабелите са мостови, няма да стане сигурно уплътнение. Те мостовите кабели и без това не са за влажни помещения-просто през социализъма не е имало по-подходящи и евтини за бита.

А при самия бойлер положението е действително по-зле от към уплътнение, но клемната кутия е отдолу и само пряка струя и парата могат да я засегнат.
T.e. това за което говориш колега се нарича водоустойчиво изпълнение Х5 - има разлика с противовлажното Х4 /за което не е нужно кръгло сечение на кабела/, но не винаги гарантира безопасност в баните.
Влизането на кабелите отдолу - винаги гарантира защита Х4, стига кутията да не е монтирана над душа.
Т.е. един съвет - когато се прави противловлажна кутия - старайте се фазата да се изолира и да не докосва нито една от стените на разклонитлната кутия, както и капачката - това е лесно постижими, когато работим с твърди /едножични/ кабели. Силикона може само да задържи влага в кутията - ако дойде от някъде по кабела /от бойлера например/. Силикон може да се използва за промазване на фазовия проводник - но не и за запушване на кутията.
  • 1
  • 2

Тема "Свързване на бойлер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: