• 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 205
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Krass - майстор
fikata написа:
hidrazin
Работил съм с 630 и 1000 кVА. Приемам да сте прави но тук пише друго за газовата защита и при силов т-р 400 кVА /но май само при подстанции с дежурен персонал/:
http://energia.elmedia.net/bg/2010-2/ed ... 00087.html
:prost:
Аз пък съм работил с 200 MVA :razz:
hidrazin - майстор
/но май само при подстанции с дежурен персонал/
По принцип газовата защита не изключва трансформатора при малко насъбрал се газ, а само сигнализира и трябва да видиш какво става.
Чак второто ниво изключва трафа автоматично. Поне при мен е така. Първото ниво ще го изключи автоматично ако има задействала и някоя
друга защита едновременно - диференциална или МТЗ. Понякога газовите защити дават погрешни аларми и ако няма кой да го провери
какво правим? Та газови защити има в подстанции с дежурен персонал и напоследък без дежурен персонал, но с дистанционно управление
и изградена SCADA. Така диспечерът без да е в подстанцията може да вземе решение какво да предприеме.
Обаче дано се досещаш че става дума за доста пари и няма кой да ти го монтира в такова малко трафо. Мислиш ли, че в този трафопост е имало
нещо повече от това?
Изображение

Пък Krass няма стигане. Я кажи сега, размерът има ли значение? :shock:
:partyman:
ArturDent - Почти Безобиден
В репортажа една жена спомена че е изгорял единия бушон преди ден.
Дошли сменили го и си тръгнали. А защо е изгорял никой май не е проверил.
Тук май се крие разковничето.
VLADO66 - майстор
По нейните думи е имало искрене на проводниците водещи до трафопоста което означава претоварване на линията.Умниците сигурно са вдигнали защитата на АП-тата до максимум и е станала белята.
Krass - майстор
1.Относно газовите защити: Биват 2 вида. Такива, които се слагат на янсена и на казана. Тези на янсена действат само на изключване. Тези на казана на сигнал и изключване. Първата степен никога не изключва. Ако има задействала и диферинциална защита ще изключи от защитата, а не от първата степен на газовото реле. Във всички случаи, в които има изключване от газова защита се взема проба газ, и след анализ дали гори, може трафото да се включи. Ако има задействала и дефиринциална, може само след измерване на трансформатора от служба РЗА. Преди години един автотрансформатор 200MVA изключи от газ и дефиринциална.Никой в BG не се съгласи да му направи повторна проба.Сложиха му колелетата и го пратиха в СССР директно. Описаното до тук обаче няма нищо общо това трафо в Бургаз.

2.
В репортажа една жена спомена че е изгорял единия бушон преди ден.
Дошли сменили го и си тръгнали. А защо е изгорял никой май не е проверил.
Тук май се крие разковничето.
Как според теб се проверява, защо е изгорял предпазител на високата страна. Никак. Освен това правилникът по експлоатация допуска едно повторно включване на съоръжение без оглед. По това време тук имаше гръмотевици ААД (активна атмосферна дейноист) :-D , така че е нормално. Друг въпрос е какви предпазители са сложили след това.

3.
По нейните думи е имало искрене на проводниците водещи до трафопоста което означава претоварване на линията.Умниците сигурно са вдигнали защитата на АП-тата до максимум и е станала белята.
Пълни глупости. Тя тая е била вътре и е видяла точно кои проводници искрят.Искренето не може да бъде от претоварване, а от слаба връзка. Освен това искрене на 10 или 20 kV няма как да стане без да премине във волтова дъга и кабелната глава да се издуха.

Моето обяснение е следното: В следствие пренапрежение се е получил пробив в изолацията м/у навивките в трафа (пръстен в магнитно поле). Такова късо няма как да бъде хванато от МТЗ, МТО или З.З. Маслото се изпарява, в един момент се и запалва. И хората от горния етаж барабар с плочата отиват при тока, за съжаление.
sstefanov - майстор
Не чухте ли новините, че трансформаторът не е гръмнал, а е останал цял?
moimoimoi - майстор
VLADO66 написа:
По нейните думи е имало искрене на проводниците водещи до трафопоста което означава претоварване на линията.Умниците сигурно са вдигнали защитата на АП-тата до максимум и е станала белята.
тоя който е менял изгорелите високоволтови предпазители след изключване на високото е заземил за безопасност при смяната при което може да прескочат искри
според мен са гръмнали газовете от маслените пари,по горе hidrazin спомена какви газове се отделят
въпроса е как се е стигнало до интензивното газоотделяне
късо в трафото-изгаря предпазител
някъде четох че някой може да си е точил масло,липсата на масло ъщо води до повреда в трафото
Krass - майстор
При смяна на предпазители, при обезопасяване т.е. при поставяне на стационарно или преносимо заземление няма как да изкочат искри. Там нямаш напрежение. Преди предпазителите има разединител.
ArturDent - Почти Безобиден
sstefanov написа:
Не чухте ли новините, че трансформаторът не е гръмнал, а е останал цял?
Е и?
Пример:
Газова бутилка изпуска газ в помещение, следва взрив, но бутилката е цяла.
От това следва ли че не е виновна тя?
Krass - майстор
Явно взривът не бил в машината, а извън нея. Личи си почеркът на алкайда :lol:

P.S. Как сте, как сте в Бургас?
-Ааа бомба сме :lol:
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 205

Тема "ЕЛ. АБСУРДИ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: