• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Virtuozo - специалист
Да благодаря момчета за оказаното внимание(да си призная очаквах 1-2 да се включат но явно тук всеки помага).

И сега по ред на номерата:
1-lyki -ясно че съм нарисувал грешно намотките но принципа е верен тъй че споко всичко е наред :wink:
2-Trifon -значи 30 mf щом слагате на 0.55 аз ще пробвам с моя който споменах че го имам той е 45-380 волта.И ето още един интересен факт от линка който си дал се вижда че вашите двигателчета мар и не много по малки от моя тежат 8 кила а моя музеен експонат е точно 24 кила :shock: представете си колко желязо са бъкали през комунизма-имам чувството че корпуса е 20 mm :-D
3-Милен -гледал съм сайта на Харманли -имам навика преди да пиша по форуми и да разпитвам хората да потърся дали отговора не е даден в стара тема.Верно сайта на Харманли е супер но от него нямаше как да разбера за намотките нито за кондензаторите защото ако го разгледаш пак в раздела специални двигатели има монофазен за циркуляр 3 kw и доколкото разбирам работи без кондензатор-та затова реших да питам и за кондензатора за да не прецакам случайно пусковата.
Така че сайта на Харманли не ми помогна почти с нищо за разлика от тебе :cool: -обещавам да докладвам какво е станало утре или в другиден ще го пускам и ще пиша резултатите тук в тази тема-ако пък не пиша нищо и се загубя значи все пак е трябвало да го тествам и с мегер и този пропуск ми е струвал изпържването :crazy:
Милен - майстор
Така че сайта на Харманли не ми помогна почти с нищо
Гледай и между редовете , за техните монофазни двигатели пусковия капацитет е 80,100 и 140 мкФ/280В за мощности 0.75 и 1.10кВт. Това може да те ориентира какъв кондензатор да сложиш на твоя двигател. Като се има впредвид годинките му може да му е необходим от по-големичките . Струва ми се че с твоя кондензатор 45мкФ/380В двигателя няма да тръгне. Както казваш е 24кг, предполага се и ротора му е много по-тежък от тези на съвременните, оттук може да се очаква и по-трудно пускане.
ако го разгледаш пак в раздела специални двигатели има монофазен за циркуляр 3 kw и доколкото разбирам работи без кондензатор-та затова реших да питам и за кондензатора за да не прецакам случайно пусковата.
Точно за този двигател в описанието не са написали кондензатора ,но на схемата са го нарисували, малко трудно ще се развърти 3кВт без никакъв кондензатор. http://www.elprommotors.com/index.php?l ... ge=2&sub=2

Вероятноста двигателя да има работен и пусков кондензатор умишлено не я коментирах досега защото при нея центробежния изключвател изключва само пусковия кондензатор, а работния кондензатор и двете намотки са изчислени за постоянна работа. Опасноста в случая е ако сбъркаш и предположиш че двигателя е такъв да му изгори пусковата намотка като се остави постоянно включена.
Virtuozo - специалист
Чел съм и между редовете :wink: и това също ми е правило впечатление че за 0.75 слагат 100 мф -но все пак трябваше да питам а онзи 3 киловатовия реших че това на графиката може да е индуктивност а не капацитет(ако се нелъжа помпите за вадене на вода и поливане на зарзават имат на корпуса си 2 подобия на кондензатор ама едното нее-може и да греша).
Що се отнася до слагане на пусков и работен кондензатор същото това четене между редовете в сайта на елпром харманли ме доведе до извода,че моя не е такъв защото моделите им с 2 кондензатора имат cos f 0.95 и нагоре а моя както съм споменал е cos f 0.8 и определено е или само с пусков или дори без никакъв.Затова ще го пробвам първо без капацитет и ако не ми харесва как набира ще му слагам кондензатор.
Между другото моторчето със сигурност ще мие от полза защото имам вариант да го ползвам за 2 неща.На село имам един правен компресор за въздух и е захвърлен там от няколко години щото няма двигател,като ми се отвори повече време след някой и друг месец ще си го докарам и ще го пробвам.Когато в бутилката има 3-4 атмосфери налягане ако неможе да го развърта ще си купя още един кондензатор 45 мф за 5 лева и ще ги запараля,но дори и тогава да се окаже че 800 вата са малко за този компресор пак моторчето ще ми е от полза щото ще стане от него прекрасен шмиргел който също ще ми е от полза в ежедневието.
Но стига съм дрънкал глупости а сега ще свърша малко друга работа и към обяд ще се занимавам с него щото ако заработи трябва да събирам всичките тези жици :-D и ще се наложи да правя нещо като клемна кутия :motz:
Милен - майстор
При помпите и двете са кондензатори - явно говориш за по-мощна с пусков и работен кондензатор. Ако беше бобина щеше да е сложена вътре в статора а не вън на корпуса, това да не е ДВГ че да ги слагат отвън. :lol:
Най безопасно за мотора е че се приема за такъв с пускова намотка, защото ако е с работен капацитет тогава както казах има две постоянно включени намотки, което със сигурност ще опече едната ако е била пускова. Затова този вариант го отхвърляме.

Ако не тръгне с твоя кондензатор 45мкФ си купи такъв с най големия капацитет който намериш, примерно 140мкФ/280В. :)
Мощноста от 0.8Вт ако не стигне за компресора, за шмиргела ще е повече от достатъчна. Като идея за клемна кутия можеш да пробваш с водозащитена разклонителна кутия за открита инсталация - има си клеморед, хубава капачка с винтове. :)

За сега ти пожелавам успех в съживяването на моторчето :wink:
Virtuozo - специалист
Готово! Стария Бен явно макар и на преклонна възраст още не е изпял лебедовата си песен,защото след като го свързах по коментирания вече начин завъртя и то по бързо отколкото се бях надявал.Трябва да отбележа че работата му бе равномерна без никакви подозрителни шумове,вибрации и миризми,разбира се преди да го пусна бях свалил капачката на центробежния за да го видя дали ще отлепи,та се оказа че и той си е наред.
Въпреки,че аз бях удовлетворен и опита ми беше успешен в името на науката :idea: а и понеже 16 Мф кондензатор бе доло в гаража под ръка реших да пробвам да скача и него-опита с него обаче бе неуспешен защото моторчето бучеше и се опитваше да тръгне в една посока ама надали щеше да успее след 2-3 секунди го изключих уставайки с убеждението че е пригодено да върти без кондензатор а може пък просто 16 мф да са се оказали прекалено малко,но реших повече да не се бъзикам още повече че вече бях успял а използвах времето за да му монтирам една кутийка от дебел плексиглас която имах от преди та тя се оказа абсолютно подходяща за побирането на шесте жички както и на една тройка 6кв лустер клема в която ги навързах-снимка не съм правил но стана повече от прилично.

За финал нужно е да кажа,че се получи една доста добра тема подкрепена със схеми снимки и линкове,която освен в моя помощ нищо чудно да помогне и на други хора със същия проблем защото,както казах преди да се обърна за помощ тук първо доста старателно се разгледах в google но точно в тази насока информацията бе малко и поне за мен недостатъчна-още веднъж благодарско на отзовалите се и до нови срещи :prayer:
Милен - майстор
Поздравления :klatsch: Справил си се с мотора антика :2thumbs:
И още един съвет - занули си хубаво корпуса. Например зачитваш до метален блясък около някой болт и там слагаш нулата. Тука внимавай ако го пускаш през щепсел, което не е добър вариант кабела да е трижилен и зануляването при мотора е директно на корпуса, а при щепсела на средната защитна клема. Контакта ти също трябва да е занулен/заземен.
baretata_7_62 - специалист
Здравейте, нормално ли е пусковия кондензатор на помпа вида 5 да загрява? 125-156mF Включих я за 10тина секунди щото е на сухо, но след това пипнах кондензатора и се беше затоплил. Това нормално ли е? Кондезатора е нов.
kuger - майстор
baretata_7_62 написа:
Здравейте, нормално ли е пусковия кондензатор на помпа вида 5 да загрява? 125-156mF Включих я за 10тина секунди щото е на сухо, но след това пипнах кондензатора и се беше затоплил. Това нормално ли е? Кондезатора е нов.
Провери центробежния дали отваря. Тези кондензтори не са за продължителна работа, нормално е да позагрее.
baretata_7_62 - специалист
Незнам какдапроверя? Но иначе двигателя си се развърта и си работи спокойно и равномерно.
kuger - майстор
С мерене е сложна работа, но щом работи спокойно, май всичко е наред. Иначе казано, ако не отваряше центробежния, досега я пускова, я кондензатор щеше да изпуши.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "моля дайте малко акъл за един ел.двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: